Beantwoord

Sommige apparaten hebben geen wifi in combinatie met KPN Box 12 en Superwifi

  • 31 March 2023
  • 8 reacties
  • 242 keer bekeken

Al geruime tijd heb ik thuis problemen met mijn thuisnetwerk.

De WIFI werkt niet op alle apparaten.

Ik heb glasvezelinternet en een KPN Box 12, die ik afgelopen jaar nieuw heb gekregen.

Verder is vorig jaar ook nog een update van het netwerk/modem geweest door KPN.

Sinds die update is mijn netwerknaam en wachtwoord teruggezet naar mijn oude modemnaam en wachtwoord.

Naast de modem heb ik een KPN superwifi geplaatst, die groen brandt.

Op mijn telefoon en privé laptop heb ik wifi met internet. Al wil deze ook wel eens kort wegvallen. Probeer ik echter mijn werklaptop dan wordt het netwerk wel gevonden maar krijg ik de melding verbonden zonder internet. 

Op de bovenverdieping heb ik nog een superwifi punt staan, thermostaat in dezelfde kamer kan echter het wifisignaal niet vinden

Ik wil dit graag opgelost hebben. Ik betaal genoeg elke maand voor degelijk internet en zeker als ik thuis moet werken wil ik een stabiel netwerk hebben

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 2 April 2023, 16:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hoi @Coemans ,

Als wifi niet werkt, werkt bekabeld op dat moment wel en stabiel?

Helaas niet stabiel, ook met kabel wil de internetverbinding soms wegvallen

Oké, dat is duidelijk.
Dan moet er wat dieper gekeken worden.

Heb je koper of glasvezel?

Heb je switches, DVS, zonnepanelen omvormers, smarthome apparatuur in jouw netwerk?

 

Ik heb glasvezel, en een hue bridge aangesloten op het modem

Zou je dit eens willen proberen @Coemans :

Sluit de hue bridge af.

Herstart het glasvezelkastje door de stekker er even een minuutje uit te halen, doe hetzelfde met de Box 12.

Hoe gaat het dan?

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Coemans en welkom op het forum! 

Mocht het met de laatste tip van Martijn nog niet opgelost zijn, zou je dan ook eens willen kijken of het instellen van een Extra Wifi netwerk helpt? Als je die op 2,4 Ghz zet ben ik benieuwd of de andere apparaten er wel mee kunnen verbinden. 

Probleem is daar nog niet mee verholpen. De WiFi thermostaten hebben nu wel weer WiFi verbinding.

De werklaptop blijft aangeven: geen internet, beveiligd

Hallo @Coemans ,

Kun je in CMD invullen ipconfig en de info hier delen op de betreffende laptop met problemen?

 

Â