Beantwoord

Sonos Boost werkt niet meer

  • 27 June 2022
  • 3 reacties
  • 126 keer bekeken

Sinds een week hebben we glasvezel van KPN. En staat er een KPN Box 12. Daarop is (bedraad) aangesloten m'n WiFi-mesh systeem Deco M9 Plus. Alles werkt. Behalve de Sonos Boost. Deze is bedraad aangesloten op een switch die aan de hoofd-Deco hangt.

 

Ik heb ingelogd op het KPN modem en zie de Boost dan wel (krijgt een IP-adres), maar in de Deco zie ik de Boost niet. Met als gevolg dat de Sonos speakers nu allemaal via WiFi werken en de Boost niet gebruiken dus. En ik heb juist de Boost aangeschaft om voor de speakers een stabiel netwerk te hebben.

 

Ik lees dat er meer mensen problemen hebben, maar ik zie nog geen oplossing.

icon

Beste antwoord door MarjonE 2 July 2022, 15:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @MarjonE, welkom! Er zijn verschillende topics over Sonos inderdaad. Wellicht heb je bijvoorbeeld iets aan deze uitgebreide uitleg over Sonosnet, gegeven door @BruisTablet of aan dit topic op het Sonos forum over de boost i.c.m. de deco. Misschien weet de community raad bij deze situatie!

Dank @Marcia_ , met behulp van boost i.c.m. de deco kwam ik erachter dat ik de wifi van de KPN box uit kon schakelen. Die heb ik nl. toch niet nodig aangezien mijn WiFi via Deco M9 loopt.

 

Daarnaast heb ik het e.e.a. ook anders aangesloten: KPN Box zit met kabel aan een switch. Op die switch is de HoofdDeco aangesloten (en de TV). En op de HoofdDeco heb ik nu de Sonos Boost aangesloten.

 

Wat nu precies voor de oplossing heeft gezorgd, dat weet ik niet, maar het werkt wel weer zoals ik het wil 😀

Reputatie 7
Badge +30

Heel fijn!