Sonos i.c.m. SuperWifi

  • 18 April 2021
  • 30 reacties
  • 1397 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

Reputatie 7

Wetende dat HD TV slechts 1,5Mbps vraagt voor beeld en geluid.

Een tV ontvanger afgestemd op een SD zender vergt zo'n 3,5Mbps, op een HD zender zo'n 7,1Mbps, op een HD-"Glas" zender zo'n 12,5Mbps en op een 4K Ultra-HD zender zo'n 26Mbps.

Sinds heel recent heeft KPN een mogelijke oplossing voor het probleem. Je kan nu in je modem en superwifi punten meerdere extra wifi netwerken aanmaken. Dus bijv een traditioneel 2.4 ghz EN 5.0 netwerk (zonder band steering) naast je gebruikelijke netwerk (met band steering). Dan gebruik je dat extra 2.4 netwerk dedicated voor SONOS en niets anders. Dat scheelt interferentie, en SONOS heeft dan geen last van 't meer sofisticated netwerk waar je wifi punten regelmatig van kanaal wisselen om druk van netwerken van buren te kunnen pareren. SONOS is gebaat bij stabiliteit. Vandaar. Bel KPN service en laat hen je stap voor stap uitleggen hoe je een Extra Wifi aanmaakt, IN je modem (via je internet browser).

Ik heb al heel lang soortgelijke problemen. Op het moment dat ik SuperWiFi aanzet knalt internet er na ongeveer 20 minuten uit, terwijl ik wel vol WiFi bereik heb. Ik heb nu sinds een paar uur ook een extra 2.4 G netwerk aangemaakt en daar alleen mijn Sonos speakers op aangemeld. Mijn SuperWiFi punten lijken nu allemaal in de lucht te blijven en Sonos blijft ook goed functioneren. 🤞 

Reputatie 1

Sinds heel recent heeft KPN een mogelijke oplossing voor het probleem. Je kan nu in je modem en superwifi punten meerdere extra wifi netwerken aanmaken. Dus bijv een traditioneel 2.4 ghz EN 5.0 netwerk (zonder band steering) naast je gebruikelijke netwerk (met band steering). Dan gebruik je dat extra 2.4 netwerk dedicated voor SONOS en niets anders. Dat scheelt interferentie, en SONOS heeft dan geen last van 't meer sofisticated netwerk waar je wifi punten regelmatig van kanaal wisselen om druk van netwerken van buren te kunnen pareren. SONOS is gebaat bij stabiliteit. Vandaar. Bel KPN service en laat hen je stap voor stap uitleggen hoe je een Extra Wifi aanmaakt, IN je modem (via je internet browser).

En kun je Sonos dan ook gewoon via telefoon blijven bedienen of moet je ook met je telefoon aangemeld zijn op dit netwerk? Ik ben sinds kort klant en kende dit probleem niet wat dus alleen kpn heeft. Ik ben nu aan het kloten om alles werkend te krijgen én een stabiele wifi in huis te hebben. Nóg een 2.4 netwerk erbij in de straat alleen voor Sonos vind ik dan eigenlijk ook weer overdreven. Het claimt wel een plekje in mijn al drukke straat…. Als ik dit eerder wist, was ik bij T-Mobile gebleven. Geen enkel probleem met Sonos daar….

Reputatie 7
Badge +8

Sinds heel recent heeft KPN een mogelijke oplossing voor het probleem. Je kan nu in je modem en superwifi punten meerdere extra wifi netwerken aanmaken. Dus bijv een traditioneel 2.4 ghz EN 5.0 netwerk (zonder band steering) naast je gebruikelijke netwerk (met band steering). Dan gebruik je dat extra 2.4 netwerk dedicated voor SONOS en niets anders. Dat scheelt interferentie, en SONOS heeft dan geen last van 't meer sofisticated netwerk waar je wifi punten regelmatig van kanaal wisselen om druk van netwerken van buren te kunnen pareren. SONOS is gebaat bij stabiliteit. Vandaar. Bel KPN service en laat hen je stap voor stap uitleggen hoe je een Extra Wifi aanmaakt, IN je modem (via je internet browser).

En kun je Sonos dan ook gewoon via telefoon blijven bedienen of moet je ook met je telefoon aangemeld zijn op dit netwerk? Ik ben sinds kort klant en kende dit probleem niet wat dus alleen kpn heeft. Ik ben nu aan het kloten om alles werkend te krijgen én een stabiele wifi in huis te hebben. Nóg een 2.4 netwerk erbij in de straat alleen voor Sonos vind ik dan eigenlijk ook weer overdreven. Het claimt wel een plekje in mijn al drukke straat…. Als ik dit eerder wist, was ik bij T-Mobile gebleven. Geen enkel probleem met Sonos daar….

Telefoon hoeft niet op dat extra wifi netwerk te zijn aangemeld. Overigens is het optioneel te gebruiken bij bepaalde toepassingen. Het is niet gezegd dat dit nodig is bij Sonos.

Ik heb hier 7 sonos apparaten die allemaal gewoon op de standaard wifi staan aangemeld en niet via extra. Maar blijkbaar levert het bij sommige netwerkcombinaties wel problemen op en dan kan dit een uitwijk zijn. Zo heb ik bv wel de extrawifi in gebruik voor een heel oud wifi domotica apparaat uit het jaar kruik en die wil zonder extra wifi absoluut niet verbinden.