Beantwoord

Sonos icm Experia Box V9

  • 26 February 2021
  • 4 reacties
  • 99 keer bekeken

 

We gebruiken spotify op ons Sonos-systeem. Echter lukt het de laatste maanden niet meer om muziek af te spelen. Hij geeft de foutmelding dat de nummers niet aan de wachtrij kunnen worden toegevoegd. (Spotify werkt wel via de app van spotify)Hier heb ik contact over gehad met sonos. Zij hebben een aantal zaken van jullie nodig om ons verder te helpen. Zij hebben de vragen naar mij gemaild met het verzoek deze aan jullie voor te leggen. Ik kopieer de mail hieronder. Kunnen jullie ons hierin verder helpen? Met vriendelijke groet Marcella

 

——————- Mail van sonos

Beste Marcella,

Bedankt voor het contact opnemen met Sonos support. Mocht u Kpn contacteren mag u het volgende mee geven. Sonos kan moeilijk naar buiten communiceren, bij de ping test met Sonos naar het netwerk toe laat de ms (milliseconde's) zien dat het erg lang duurt voor dat ze kunnen communiceren met een DNS. Helaas konden wij niet in de router kijken om aanpassingen toe te brengen indien mogelijk, graag willen wij eens zien als het kan hoe het gaat werken met een Google DNS, mocht het niet kunnen om de DNS te wijzigen dan graag deze netwerk instellingen controleren en wijzigen. De meest voorkomende routerinstellingen voor Sonos om te werken. 

1) 2,4 Ghz ingeschakeld 

2) Split 2.4Ghz en 5Ghz (afzonderlijke SSID voor elke band) 

3) Zorg ervoor dat Mode is ingesteld op 802.11 BGN 

4) Clientisolatie moet zijn uitgeschakeld om ervoor te zorgen dat wifi-apparaten met elkaar kunnen communiceren 5) Selecteer een handmatig wifi-kanaal, niet op auto zetten 6) Beveiligingstype moet WPA2 met AES-codering zijn

7) Schakel UPNP in Opmerking: sommige routers en AP's, zoals Unifi en Aruba, hebben standaard multicast geblokkeerd. Zonder multicast kan Sonos niet worden ingesteld. 

8) Wat is het wachtwoord van de xperiabox v9? 

Met vriendelijke groeten. Johannes P Sonos | Customer Care | Neem contact op Heb je vragen, zoek je antwoorden en deel jouw ideeën op de Sonos Community

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 6 March 2021, 12:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hoi @Marcella-02 . Welkom op het forum.

Blijkbaar is je bericht ertussendoor geglipt. Excuses daarvoor.

Werkt je spotify/sonos ondertussen goed? Of heb je mijn hulp nog nodig?

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust. 

Excuus, ik was zelf een paar dagen weg dus vandaar (ook) geen reactie van mijn kant. Het is nog steeds niet opgelost maar Sonos is er momenteel mee bezig. Mogelijk komt daar iets uit te waar kpn iets mee kan, dan zal ik erop terugkomen.

Groet Marcella

Ik hoop dat zij een oplossing vinden en ben dan ook benieuwd wat ze gaan proberen.