Beantwoord

stap voor stap internet en IPtv configureren op edgerouter 4

  • 29 September 2021
  • 3 reacties
  • 3137 keer bekeken

Beste engineers,

Ik ben al enige tijd bezig om via mijn edgerouter 4 KPN iptv aan de praat te krijgen. Internet heb ik draaiend, maar iptv krijg ik niet aan de praat. Ik heb al veel gedaan zoals scripts uitgevoerd roles gemaakt vlan gekoppeld met snooping icmp weet ik wat allemaal. Het is nu zon zooitje in mijn router dat ik eigenlijk helemaal opnieuw wil beginnen. Ik ben een noob op basis van netwerken, maar wil het graag wel begrijpen 😁 

Echter is er een handleiding waar ik echt vanaf het begin (out of the box) via een GUI (tree config) dit alles werkend kan krijgen. Ik ben niet echt een scripter vandaar deze vraag.

graag zie ik jullie bevindingen tegemoet.

Roderik

icon

Beste antwoord door wjb 29 September 2021, 22:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7

Zie "Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box".

@wjb ,

bedankt voor de sublieme uitleg en config.

ik had alleen een vraag over de edgerouter.

Ik heb samen met een maatje van mij zitten hobbyen, maar de snooping is alleen werkende te krijgen vis een switch. Mijn vraag is eigenlijk: kan ik de iptv rechtstreeks op de edgerouter instellen?

config nu:

eth0 —> untrusted

eth1 —> trusted

eth2 —> disabled.

 

de edgerouter functioneerd nu als gateway en deze worst dan doorgegeven aan mijn unifi 8 60/150 poe+ switch. Tevens had ik hiervoor een Unifi dreammachine die functioneerde als router/switch en controller. Nu is mijn UDMP niet meer te managen aangezien dat ik mu ook een andere iprange heb gekregen. 
 

zou ik dus eth2 kunnen isoleren van de edgerouter en deze gebruiken vooe de iptv? Dreammachine had ik gelezen dat deze geen igcp snooping ondersteund en anders moet je v2 ook nog hebben.

ik zou dus eigenlijk willen zien dat de

ER4

eth0 → NTU

eth1 → LAN

eth2 → iPTV

ik ben maar een hobbyist hoor….

graag zie ik een reactie tegemoet.

roderik

 

Reputatie 7

Als je maar één TV ontvanger hebt dan kan je die op eth2 aansluiten maar dan zal je wel wat wijzigen in de.configuratie moeten doorvoeren.

Zie dit bericht en gebruik daarbij niet eth2.4 maar eth2.