Vraag

Steam Deck + Ubisoft Connect + WiFi werkt niet. Poorten geblokkeerd?

  • 20 December 2022
  • 7 reacties
  • 479 keer bekeken

Beste,

 

Ik heb een probleem met mijn steam deck + Ubisoft Connect + Wifi. Volgens de Steam support zijn er mogelijk geblokkeerde ports bij de Dutch Telecom, dit zou dus KPN kunnen zijn. Kunnen jullie meekijken?

 

Probleem:

Ubisoft Connect maakt geen verbinding als ik hem open op de steam deck (Linux) en verbonden ben met de thuis wifi. UC doet het wel via laptop (windows) zowel wifi als lan. Wifi werkt verder in huis ook naar behoren. UC op Steam deck zou mogelijk  moeten zijn. Er zijn talloze filmpjes online waar het zonder problemen werkt.

 

Deck + UC + KPN WiFi = werkt niet.

Deck + UC + Mobiele Hotspot (4G) = werkt goed.

Deck + UC + Laptop Hotspot (LAN) = werkt niet.

Laptop + UC + KPN WiFi = werkt goed.

Laptop + UC + KPN LAN = werkt goed.

 

De Troubleshoot van Steam staat hier: https://help.steampowered.com/en/faqs/view/3548-A9F4-02A3-940F

 

Kpn router v12

Kunnen jullie meekijken naar een mogelijke oplossing? Met name als die zit in de ports?

 

groet.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ik denk dat er heel veel mensen zijn die geen flauw idee hebben waar dit over gaat. Wat is "steam deck"? En wat is "Ubisoft Connect"?

Ik begrijp dat het op de laptop wel werkt? Waarop niet dan? U heeft het over linux? Heeft die misschien nog een firewall die niet goed ingesteld staat? Als het oo de laptop gewoon werkt, dan kan het toch niet aan KPN liggen?

Ik vond het volgende nog op het support forum van Ubisoft: 

  • please contact your ISP to make sure the ISP/firewall is not blocking ports 80 and 443. We have reports that ISP's firewalls are blocking these ports which are causing this error and preventing players from being able to log in.

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik vond het volgende nog op het support forum van Ubisoft: 

  • please contact your ISP to make sure the ISP/firewall is not blocking ports 80 and 443. We have reports that ISP's firewalls are blocking these ports which are causing this error and preventing players from being able to log in.

Daar is bij KPN zeker geen sprake van. 

Is er nog iemand van KPN / klantenservice die hier bij kan helpen? 

Reputatie 7
Badge +18

Ik heb een probleem met mijn steam deck + Ubisoft Connect + Wifi. Volgens de Steam support zijn er mogelijk geblokkeerde ports bij de Dutch Telecom, dit zou dus KPN kunnen zijn. Kunnen jullie meekijken?

Dutch Telecom is een andere provider (vooral voor Telecommunicatie), heeft niets met KPN te maken.

 

Ik vond het volgende nog op het support forum van Ubisoft: 

  • please contact your ISP to make sure the ISP/firewall is not blocking ports 80 and 443. We have reports that ISP's firewalls are blocking these ports which are causing this error and preventing players from being able to log in.

 

Zonder die poorten kan je niet eens normaal via een webbrowser internet gebruiken, poort 80 is http en poort 443 is https. Je zou dan ook dit forum niet kunnen bereiken of enige andere website.
 

Als het via je laptop wel werkt en niet via je steam deck dan heeft dat niets te maken met poorten die niet open zouden staan.

Geeft de steam deck wel aan dat hij een goede internet verbinding heeft via KPN WiFi en kan je normaal gebruik maken van internet (en andere games?) op de steam deck?

 

Het kan natuurlijk best zo zijn dat UC via steam deck een extra open poort van buitenaf nodig heeft, dat zal je dan via portforwarding moeten instellen in de Box 12, maar je moet dan wel eerst uitzoeken welke poort dat is, poort 80 en 443 zijn dat zeker niet.

Reputatie 2

Zet anders je virusscanner en firewall even tijdelijk uit om te testen.

Dit probleem komt door de MTU probing die verwacht wordt door Uplay en standaard op Windows aan staat (en je 4G hotspot). Er is een lange draad aan mensen die dit al heeft aangegeven bij Steam: https://github.com/ValveSoftware/Proton/issues/6260 Er lijkt een fix te zijn door via de console MTU probing standaard aan te zetten.