Beantwoord

Super wifi punten bedraad aansluiten

  • 30 March 2020
  • 29 reacties
  • 22904 keer bekeken

Ik heb de KPN installatie box binnen gekregen en nu vraag ik mij af of het ook mogelijk is om het tweede WiFi punt ook bedraad aangesloten te laten? Ik heb namelijk een groot nieuwbouw appartement waar alle kamers bedraad zijn.

Ik weet dat de eerste WiFi versterker rechtstreeks aangesloten moet zijn op de experia  box maar zou de tweede ook via een switch aangesloten kunnen worden?

Ik hoor graag wat er  mogelijk is

 

 

icon

Beste antwoord door TFHFony 31 March 2020, 11:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

Badge +19

Kwestie van proberen denk ik maar ik kijk @Nick83 even aan. Die weet alles van de super wifi's. U hoort het snel.

Reputatie 6
Badge +8

Ja hoor, geen probleem om ze allebei bedraad aan te sluiten. Geeft uiteindelijk ook de beste bandbreedte.

Reputatie 7
Badge +24

Geen probleem, SuperWifi's kunt u gewoon beide bedraad aansluiten. En ook achter een switch kan prima.

Nick, ik heb 4 kpn superwifi punten besteld werken opzich prima. Nu heb ik de mogelijk 3 van de 4 bedraad aan te sluiten. Alleen die in de meterkast gaat geeft groen licht als ie bedraad aangesloten is. Achter mijn tv in de woonkamer en in de slaapkamer gaan ze zonder bedrading keurig groen branden, zodra ik er een utp kabel in stop word het lampje geel. Enig idee hoe dit kan? 
 

MVG

 

Dennis

Reputatie 7
Badge +24

Waar gaat die utp kabel naar toe? Naar de Experiabox? Of is dat de utp van een apparaat? Bijvoorbeeld de tv ontvanger? 

Wow bedankt voor je snelle reactie, die achter de tv gaat via een switch in de wifi versterker en die in de slaapkamer gaat direct vanaf het modem naar de versterker

Reputatie 7
Badge +24

Ik weet zo uit mn hoofd ff niet wat geel betekend. Maar ik denk dat je eerst de utp kabel aan moet sluiten. En daarna pas de stekker in het stopcontact moet steken. Lukt dat?

Kan ik even proberen laat je zo weten

Maakt geen verschil weer geel 

Als ik de directe kabel vanaf de modem die nu in de switch gaat erin stopt doet ie het wel. Maar via een andere poort in de switch niet. Kan ik een utp splitter op de utp kabel zetten voor deze de switch in gaat denk je ?

Reputatie 7
Badge +24

Nee, een splitter werkt niet. Wat is het merk en type van de switch? Je zou kunnen proberen om die SuperWifi te resetten. Het knopje achterop ongeveer 15 seconden vasthouden. 

Dan heb ik pech en blijft ie draadloos, bedankt voor het meedenken en een fijn weekend

Geen probleem, SuperWifi's kunt u gewoon beide bedraad aansluiten. En ook achter een switch kan prima.

Is het ook mogelijk het eerste superwifi-punt niet rechtstreeks op de router/modem aan te sluiten, maar op een switch die verbonden is met de router/modem. Op die manier kan ik namenlijk het eerste punt op een meer centrale locatie zetten.

De tweede wil ik dan draadloos aansluiten.

Reputatie 7
Badge +24

Ja hoor, dat kan, is prima. Je kunt hem bijvoorbeeld in de woonkamer zetten.

Nee, een splitter werkt niet. Wat is het merk en type van de switch? Je zou kunnen proberen om die SuperWifi te resetten. Het knopje achterop ongeveer 15 seconden vasthouden. 
 

Hoi Nick,

toch nog even een nieuwe switch achter de tv gegooid en nu werkt het wel lag dus aan de verouderde switch. Nogmaals bedankt voor het meedenken gr dennis

Bovenstaande allemaal gevolgd, en heb zelf een switch Netgear GS105 ertussen, en heb soms 340 Mbit. Wifi snelheid. Maar een dag later is het weer weggevallen naar 20 Mbit.  Dus 2 superwifi rechtstreeks op utp met switch. Bij beide is via de switch ook 1 utp naar de TVdecoder. Hoe kan het dat de snelheid  toch vaak wegvalt? (Heb ook rechtstreeks getest met laptop op de nieuwe cat6  utp kabel: dan heb ik 500 Mbit )

En als beide superwifi versterkers bekabeld aangesloten zijn, via een switth is er dan verschil in de installatie volgorde via de thuis app? Want bij die proceduremoet de 2e versterker losgekoppeld worden,🤔

Reputatie 7
Badge +24

Bovenstaande allemaal gevolgd, en heb zelf een switch Netgear GS105 ertussen, en heb soms 340 Mbit. Wifi snelheid. Maar een dag later is het weer weggevallen naar 20 Mbit.  Dus 2 superwifi rechtstreeks op utp met switch. Bij beide is via de switch ook 1 utp naar de TVdecoder. Hoe kan het dat de snelheid  toch vaak wegvalt? (Heb ook rechtstreeks getest met laptop op de nieuwe cat6  utp kabel: dan heb ik 500 Mbit )

Welke Experiabox heeft u?

Reputatie 7
Badge +24

En als beide superwifi versterkers bekabeld aangesloten zijn, via een switth is er dan verschil in de installatie volgorde via de thuis app? Want bij die proceduremoet de 2e versterker losgekoppeld worden,🤔

Die laatste stap laat je dan achterwege.

Bovenstaande allemaal gevolgd, en heb zelf een switch Netgear GS105 ertussen, en heb soms 340 Mbit. Wifi snelheid. Maar een dag later is het weer weggevallen naar 20 Mbit.  Dus 2 superwifi rechtstreeks op utp met switch. Bij beide is via de switch ook 1 utp naar de TVdecoder. Hoe kan het dat de snelheid  toch vaak wegvalt? (Heb ook rechtstreeks getest met laptop op de nieuwe cat6  utp kabel: dan heb ik 500 Mbit )

Welke Experiabox heeft u? V10

 

De xperiabox V10, en de wifi van de xperiabox staat uitgeschakeld.

Badge

Geen probleem, SuperWifi's kunt u gewoon beide bedraad aansluiten. En ook achter een switch kan prima.

Nick, ik zie ze nu alleen niet meer in de thuis-app. Doe ik dan iets verkeerd of moet ik met een schone lei beginnen?

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik denk dat je in de app even het netwerk moet vergeten.

 

Badge

Ik denk dat je in de app even het netwerk moet vergeten.

 

Gelukt, alles werkt weer zoals voorheen!

 

Hallo heeft het zin om van een onbedrade versterker bedraad naar een PlayStation te gaan of maakt dat geen verschil?