Beantwoord

Superwifi aansluiten bij Asus router tussen Xperiabox

  • 12 April 2020
  • 6 reacties
  • 420 keer bekeken

Het lukt ons niet om superwifi aan te sluiten.

We hebben Xperiabox 8V, daaraan vast een Asus router ter versterking van de wifi, aangezien de prestaties van de Xperia box zelf wbt wifi op de 1e verdieping, vreselijk slecht was. Inmiddels een aantal jaren geleden. 

Inmiddels zijn de kinderen op de 2e verdieping en daar is de wifi bedroevend.

Superwifi leek de oplossing. Echter het lukt ons niet de wifi aan de Asus router te koppelen. Na contact met KPN, dient de router uitgeschakelt te worden en de kabels van de superwifi aan de Experiabox te worden gekoppelt. Echter dan doen de hele wifi het niet meer...lijkt wel of de Experiabox zonder de router helemaal niet functioneert. Zou dat kunnen?

Weet iemand hoe we toch de superwifi aan kunnen sluiten?

 

 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 14 April 2020, 12:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 4
Badge +3

vraagje: waar staat je asus router en als de superwifi punt op de asus router is aangesloten waar staat de superwifi punt. 

  • is je superwifi punt wel goed ingesteld. 
    het is de bedoeling namelijk dat de superwifi de wifi overneemt van je v8 box. 
    als je asus router ertussen staat dan is het een beetje overkill. 

    de superwifi is bedoeld alleen te werken met een kpn experiabox.
    als je iets ertussen gaat zetten zoals een accespoint dan moet je mogelijk nog wat dingen instellen. en je dus daarin op gaan verdiepen.
  • of de asus router gewoon erbuiten laten natuurlijk. 
    wat wel zou kunnen is een switch achter de v8 en de superwifi op de switch 
    en asus router op de switch

Gebruik je de asus ook als router

als je de experiabox gebruikt voor router functie en de asus als ap

kun je beter 2 experia wifi aanschaffen

en de super wifi terug doen

is niks super aan

Je kunt de wifi tool doen misschien kom je in aanmerking voor 2 experia wifi

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login

Deze inzetten en asus niet meer gebruiken

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb een Experiabox v9. Met daarachter een pfsense router. Daarachter heb ik de SuperWifi's (en Experia WiFi's). Dat werkt gewoon. Je hoeft niets bijzonders in te stellen. Gewoon beide tegelijk bekabeld aansluiten en een half uurtje laten staan. Als dan de lampjes groen branden kun je de ene loskoppelen en elders neerzetten. Niet te ver weg.

Als je de SuperWifi's direct aan de Experiabox koppels, dan word wifi van de Experiabox uitgezet. Dat hoort zo. Dus de opmerking "dan doen de hele wifi het niet meer", dat klopt wel ja... Als je de SuperWifi's echter achter de 2de router koppelt, dan kan de WiFi op de Experiabox wel gewoon aan blijven. Het is de vraag of je deze constructie wilt, maar dat is een andere discussie :wink:

Als antwoord op Darkie117: de Asus router staat direct gekoppelt in de meterkast aan de Experiabox, het 1e superwifi punt, stond naars de Asus router (en Experiabox) en het 2e punt stond eerst op de 1e verdieping, daarna op de 2e verdieping.

Bedankt voor jullie feed-back, het is lastig te bepalen wat nu de beste oplossing is.

Zonder de Asus router was de wifi met alleen Experia box drama.

De oplossing van een lokaal bedrijf was toen een Asus router direct gekoppelt in de meterkast aan de V8box, heeft jarenlang trouwe dienst bewezen, maar schiet nu te kort. Ben bang dat als ik de Asus router permanent uitschakel en alleen voor de Experiabox icm met de superwifi punten ga, de rest van het huis (aanbouw) en tuin ook weer slechte wifi krijgen.

Ik ga toch maar de hulp inroepen van een expert, om te kijken van voor ons huis de beste oplossing is, heb hier toch iets te weinig kaas van gegeten.

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi WeersM, welkom op het forum! In de basis ondersteunen we alleen de Superwifi als deze direct is aangesloten op de Experia Box. Je hebt een setje gekocht neem ik aan, twee stuks? Dan is de aangeraden manier om dit aan te sluiten de volgende stappen:

  • Ontkoppel de Asus
  • Reset de Experia Box 
  • Sluit de eerste Superwifi aan volgens de handleiding. Deze blijft bij de Experia Box
  • Sluit de tweede Superwifi aan volgens de handleiding. Deze kun je, nadat hij goed verbonden is, elders in huis plaatsen. Let er wel op dat het lampje op die plek groen brand. Oranje kan ook nog, maar dan zal de snelheid en kwaliteit wat minder zijn. Rood is niet goed.

Je zou dan vervolgens, als je alsnog niet in je hele huis wifi hebt, de Asus op de tweede Superwifi kunnen aansluiten. Dat zou op zich moeten werken.

 

Nick geeft aan dat het bij hem wel gelukt is om de boel te installeren met een router ertussen. Heb je het op deze manier ook gedaan? Zo niet, dan kun je die manier nog eens proberen. Reset dan van te voren even de Experia Box. Of dit werkt kan alleen niet gegarandeerd worden, zijn router is een ander merk en model dus wellicht werkt het niet met de Asus. 

Ik heb een Experiabox v9. Met daarachter een pfsense router. Daarachter heb ik de SuperWifi's (en Experia WiFi's). Dat werkt gewoon. Je hoeft niets bijzonders in te stellen. Gewoon beide tegelijk bekabeld aansluiten en een half uurtje laten staan. Als dan de lampjes groen branden kun je de ene loskoppelen en elders neerzetten. Niet te ver weg.

 

Reputatie 7
Badge +24

Met "tegelijk aansluiten" bedoel ik dus dat ze samen aangesloten moeten zitten. Gedurende een half uurtje ofzo. Niet eerst de ene aansluiten, deze even later loskoppelen en dan de andere aansluiten.