Vraag

Superwifi aansluiten op FRITZ!Box

  • 16 March 2021
  • 30 reacties
  • 6120 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

Reputatie 7
Badge +10

 

Volgens de beschrijving van KPN moet elke "super"WiFi éénmalig met een netwerkkabel aangesloten worden om deze te configureren.

Die handleiding is enkel gericht vanuit een systeem opbouw vanuit een KPN "gedachte”.

Er staat bijv. ook bij die handleiding dat je een werkende internetverbinding moet hebben met KPN, om het te kunnen instellen.  Zo heb ik dat zelf juist NIET ingesteld. En is ook helemaal niet nodig.
En toch heb ik SuperWiFi's hier werkend.

Ofwel er zijn vaak meerdere wegen naar Rome, ook al staan ze niet in handleidingen beschreven.

 

Ik denk overigens dat de "super"WiFi de instellingen niet overneemt van een FRITZ!Box maar dat je die handmatig moet instellen door in te loggen op het IP adres van de "super"WiFi adapter.

Zo heb ik die < zelf indertijd ingeregeld >.

(Voor een Fritzbox, negeer de opmerkingen van een Experia Box, wat betrekking heeft op de gebruiker van dat onderwerp).

Reputatie 7

 

Volgens de beschrijving van KPN moet elke "super"WiFi éénmalig met een netwerkkabel aangesloten worden om deze te configureren.

Die handleiding is enkel gericht vanuit een systeem opbouw vanuit een KPN "gedachte”.

Waarom zou KPN denk je dan zo'n complexe procedure beschrijven terwijl het volgens jou eenvoudig met de WPS knop zou kunnen?

 

 

Ik denk overigens dat de "super"WiFi de instellingen niet overneemt van een FRITZ!Box maar dat je die handmatig moet instellen door in te loggen op het IP adres van de "super"WiFi adapter.

Zo heb ik die zelf indertijd ingeregeld.

Precies, niet via de WPS knop maar door in te loggen op de "super"WiFi adapter.

Reputatie 7
Badge +24

Volgens de beschrijving van KPN moet elke "super"WiFi éénmalig met een netwerkkabel aangesloten worden om deze te configureren.

Ik denk overigens dat de "super"WiFi de instellingen niet overneemt van een FRITZ!Box maar dat je die handmatig moet instellen door in te loggen op het IP adres van de "super"WiFi adapter.

De instellingen worden overgenomen van de eerst aangekoppeld SuperWiFi. Die dus daarom ook aangesloten moet blijven. Altijd.

Reputatie 7
Badge +24

Precies, niet via de WPS knop maar door in te loggen op de "super"WiFi adapter.

Daar kun je de WiFi naam en wachtwoord die de SuperWiFi's uitzenden instellen uiteraard. En kanaal kiezen. Maar verder kun je niets. Je kunt niets instellen wat te maken heeft met de koppeling tussen de verschillende WiFi punten.

De "oude" vierkante dual band versterker kun je via WiFi aansluiten op de Experiabox. Daarbij kun je inloggen op dat ding om deze koppeling handmatig tot stand te brengen. En je kunt wellicht ook WPS gebruiken om dit ding te koppelen.

Bij de SuperWiFi's werkt dit niet zo. De SuperWiFi's communiseren op de achtergrond via een apart verborgen WiFi netwerk met elkaar. En je hebt hier op geen enkele wijze invloed op. Helemaal niets.

2 SuperWiFi's moeten tegelijk aan de dezelfde router aangesloten zijn. Dan word deze koppeling via dit verborgen WiFi netwerk op de achtergrond tot stand gebracht. Werkt het niet? Resetten dan. Verder kun je er niets mee. 

Reputatie 7
Badge +8

WPS procedure om een extra (nieuwe) superwifi te koppelen kan gewoon gebruikt worden. Er wordt inderdaad niet over gerept in de handleiding.

 

Vanuit factory default(led paars op superwifi) werkt WPS om een extra superwifi bij te koppelen. Eenmaal geconfigureerd kan WPS op de superwifi gebruikt worden om bv een wifiprinter of smart tv met WPS te koppelen. 

Die procedure middels een ethernet kabel aansluiten zou vermeden kunnen worden.