Beantwoord

Superwifi neemt instellingen router niet over

  • 10 September 2020
  • 20 reacties
  • 1829 keer bekeken

Goedeavond,

 

Ik heb al meerdere malen contact gehad met KPN, alleen ben ik nog niet geholpen.

 

Ik heb een rookmeldersysteem dat alleen werkt op de 2,4 ghz band. Als ik het systeem wil instellen, moet mijn telefoon op de 2,4 ghz band zitten. Het is me al gelukt om het systeem in te stellen door te switchen van de Experiabox V10a naar de V10. Bij de v10a kun je de 5ghz band namelijk niet uitzetten. Ik moet mijn superwifi punten uitschakelen, WiFi activeren op de Experia box, verbinden met deze SSID, en dan kan ik instellingen van mijn rookmelder systeem wijzigen(en notificaties ontvangen). 

Nu wil ik uiteraard de superwifi punten gebruiken, en dan zie ik constant dat de wifi punten een andere naam (door mij gewijzigd) aannemen i.p.v. die van de Experiabox. Wat er nu gebeurt is dat deze SSID van de experiabox verdwijnt, en de superwifi punten komen tevoorschijn. Alleen mijn rookmelder is dus niet meer in verbinding met internet, en krijg ik geen meldingen meer van dat systeem. 

 

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Het liefst laat ik de WiFi van de Experiabox draaien op alleen de 2,4 GHZ maar dit schijnt ook niet te kunnen.

 

Ik heb tevens al geprobeerd alles te resetten, maar de super wifi punten neemt zelf weer de oude ingestelde SSID aan (alle instellingen blijven, alles maakt gelijk weer verbinding, er wordt niks gereset). 

 

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 15 September 2020, 12:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Kunt u inloggen op http://192.168.2.151?

Als de SuperWiFi's aangesloten zijn. En je laptop met een kabel verbonden is met de Experiabox...

Ja, Ik kan hier op inloggen.

 

Superwifi punten werken na behoren.

Reputatie 7
Badge +24

Mooi. Bij de instellingen vind je deze pagina:

Let ff niet op het ip wat er bij mij op de adresbalk staat. Achter netwerknaam, wat ik dus weggekalkt heb, moet de naam van uw wifi netwerk staan. Klopt deze naam? Zo nee, pas dit dan aan. Wachtwoord / veiligheidssleutel ook aanpassen. En opslaan.

Misschien moet je ff geduld hebben, maar dan hoop ik dat het werkt.

Ik heb de SSID handmatig gelijknamig gemaakt ( evenals de Beveiligingssleutel) . 

 

Superwifi punten er uit gehaald, rookmelders gekoppeld (5ghz band uitgezet op de experiabox). Superwifi weer aangezet. Maar helaas gaan dan de rookmelders weer offline.

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb de SSID handmatig gelijknamig gemaakt ( evenals de Beveiligingssleutel) . 

 

Superwifi punten er uit gehaald, rookmelders gekoppeld (5ghz band uitgezet op de experiabox). Superwifi weer aangezet. Maar helaas gaan dan de rookmelders weer offline.

Ja... daar was ik al bang voor. Maar de SuperWiFi's doen het wel? Uw laptop en mobiel hebben WiFi van de SuperWiFi's? 

Ja, want het LED van de experiabox wat aangeeft dat de WIFI aan staat brand niet. En op de pagina   http://192.168.2.151 kan ik zien dat de telefoon en de laptop signaal krijgt van superwifi punt 1

Wat mij nu ook opvalt, is dat superwifi punt 1 af en toe blauw knippert en naar een paar minuten daar mee stopt.

Reputatie 7
Badge +24

Wat mij nu ook opvalt, is dat superwifi punt 1 af en toe blauw knippert en naar een paar minuten daar mee stopt.

Hij knippert blauw als u ingelogd bent op de webinterface. Of als u wilt inloggen. Volgens mij. Klopt dat zo ongeveer? 

 

Wat mij nu ook opvalt, is dat superwifi punt 1 af en toe blauw knippert en naar een paar minuten daar mee stopt.

Hij knippert blauw als u ingelogd bent op de webinterface. Of als u wilt inloggen. Volgens mij. Klopt dat zo ongeveer? 

 

Ja, dit klopt.

Iemand  verder nog een idee?

Reputatie 7
Badge +24

Ja... want alles doet het nu, behalve de rookmelders. Dat is de korte samenvatting van de huidige situatie. Toch?

Ik ben bang dat het niet gaat lukken ook. Sommige WiFi printers en camera's doen het ook gewoon niet op de SuperWiFi's. Ik denk dat KPN hier zelf maar eens naar kijken moet...

Reputatie 7
Badge +15

@Traduzione Welkom op het forum. Ik zie dat @Nick83 je al een heel eind op weg geholpen heeft en ik ben ook bang dat hij gelijk heeft wat betreft het rookmelder systeem. Het is met de Superwifi punten niet mogelijk om het 2.4 Ghz en het 5 Ghz netwerk te scheiden. Normaal gesproken zou het apparaat zelf moeten verbinden met de juiste frequentie maar bij sommige apparatuur lukt dit niet. Mag ik vragen hoe lang je de Superwifi punten hebt? 

Goedeavond,

 

11 maart heb ik de versterkers ontvangen.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Traduzione Duidelijk, dan is de annuleringstermijn helaas ook al vrij lang verstreken. Op de Superwifi punten is het dus helaas niet mogelijk om 5 GHz uit te schakelen. Wat wel een mogelijkheid zou zijn is eventueel een andere acces point aanschaffen en hier een eigen 2.4 Ghz netwerk op instellen. De rookmelder zou dan dit netwerk kunnen gebruiken. 

Goedemiddag,

 

@Rutger_ Ik wil dit graag op mijn bestaande netwerk kunnen beheren. Is KPN in staat om het mogelijk te maken de 5 ghz netwerk tijdelijk uit te kunnen schakelen? (een aanpassing in de superwifi punten- beheerpagina).

 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Traduzione Helaas staat vooralsnog niet op de planning. De keuze is gemaakt om met een mesh netwerk te werken en daarvoor zijn beide frequenties nodig. De optie om het netwerk tijdelijk uit te schakelen vind ik wel interessant, dit zal ik intern doorzetten binnen de organisatie. Maar vooralsnog is dit niet mogelijk.

@Rutger_  Kun je mij via dit topic op de hoogte van de voortgang?

Reputatie 7
Badge +15

@Traduzione Daar kan ik je helaas persoonlijk niet van op de hoogte houden. Ik geef dit door aan het ontwikkelingsteam en zij gaan hiermee aan de slag. 

@Rutger_  Ik loop ook tegen dit probleem aan, mijn robot stofzuiger, camera, en ik verwacht meerdere apparaten, verwachten ook een 2.4ghz verbinding. Zou graag willen zien dat een je een 2.4ghz netwerk met de super wifi punten kan maken. Of desnoods vanuit het modem. Ik heb nu een oude Router aangesloten als work around.

Reputatie 7
Badge +15

@ErwinMaas Ik heb dit doorgegeven aan het ontwikkelingsteam. Ik hoop uiteraard dat hier iets mee gedaan wordt, maar heb hier helaas zelf niet meer invloed op.