Beantwoord

SuperWiFi punten werken niet samen met smart beamer

  • 9 August 2021
  • 9 reacties
  • 119 keer bekeken

Hallo allemaal,

 

Recent ben ik verhuisd en heb ik enerzijds een glasvezel abonnement afgesloten met twee SuperWiFi punten en anderzijds een smart beamer aangeschaft. Deze beamer is zeer compact en kan voor de verbinding alleen via WiFi aangesloten worden.

 

Nu loop ik tegen het probleem aan dat de beamer elke minuut een aantal keer de WiFi verbinding verliest, terwijl de connectie uitstekend is. Dit is niet werkbaar. Ik heb eigenlijk alles geprobeerd, maar niets werkt. Andere kanalen, statisch IP, zelfs een andere beamer van hetzelfde type, het probleem blijft bestaan.

Als ik de SuperWiFi punten uit zet en het de draadloze verbindingen via het modem weer aan zet is er niets aan de hand, de beamer doet het als een zonnetje en de verbinding blijft stabiel.

 

Zie ik iets over het hoofd of heb ik gewoon pech? Hopelijk kan iemand me hier helpen, de SuperWiFi punten staan nu uit, maar het zou natuurlijk beter zijn als deze weer aan kunnen.

 

Alvast bedankt!

 

Edit: toevoeging, ik heb de Experiabox V10. Niet de a versie, de reguliere v10.

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 11 August 2021, 14:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Badge +19

Kan het zijn dat de beamer alleen maar overweg kan met de 2.4Ghz band?

Kan het zijn dat de beamer alleen maar overweg kan met de 2.4Ghz band?

Nee, de beamer kan ook overweg met de 5 GHz band en ik kan ook zien dat deze op 5 GHz is aangesloten.

 

Ik kan in de WiFi instellingen van de beamer helaas niet zoveel veranderen, ook geen voorkeursband helaas.

Badge +19

Op de super wifi's kan je de 2.4 Ghz band en de 5GHz band niet apart instellen.  Ik ben bang dat het daarmee te maken heeft. We zien dat ook met deurbellen en thermostaten gebeuren. Wellicht dat een ander forumlid een oplossing heeft.

Dat is wel balen. Maar dat het ook met andere smart apparaten gebeurt geeft mij in ieder geval een indicatie waar het aan kan liggen. 

In ieder geval bedankt voor zover! Hopelijk heeft iemand er inderdaad nog een oplossing voor.

Badge +19

Wat weleens aangeraden wordt is een goedkoop accespoint neer te zetten die alleen de 2.4Ghz band heeft en die speciaal gebruikt voor apparatuur die niet overweg kan met dit. Misschien heb je er nog één staan...

Reputatie 7
Badge +17

Hallo en welkom, @ZonderSuiker. Balen dat jouw nieuwe beamer niet goed overweg kan met de SuperWifi. Ik ben bang dat ik je niet kan helpen aan dé oplossing, daar dit officieel buiten onze ondersteuning valt. Maar ik denk dat de tip van Joep1965 om een goedkoop accesspoint te gebruiken, je misschien wel kan helpen. Deze kun je aansluiten naast jouw SuperWifi en dan alleen gebruiken voor de beamer.

Hallo Denise,

Bedankt voor je reactie.

In theorie denk ik dat dit de fix kan zijn inderdaad, het werkt immers ook met het modem, maar dan verlies ik weer de ingebouwde Chromecast functionaliteit van de beamer. Die zoekt namelijk alleen binnen z'n eigen netwerk en laat nou net alles verder wel op mijn reguliere netwerk zijn aangesloten.

 

Mijn contract is per 1 augustus ingegaan. Klopt het dat ik dan de WiFi punten nog om zou kunnen ruilen voor de kortingsactie?

 

Mijn modem geeft namelijk eigenlijk toch voldoende dekking voor het hele huis, wat ik eerst niet verwachtte.

 

Alvast bedankt wederom!

Mijn contract is per 1 augustus ingegaan. Klopt het dat ik dan de WiFi punten nog om zou kunnen ruilen voor de kortingsactie?

Hallo @ZonderSuiker een eenmaal gekozen ‘cadeau’ kan niet (meer) gewisseld worden voor een andere aactie-aanbieding.

Je zou ze op Marktplaats kunnen zetten, kun je er nog goed geld voor beuren.

 

Reputatie 7
Badge +17

@ZonderSuiker Het antwoord dat JanD geeft, is correct.

Je zit binnen zichttermijn. In theorie zou je jouw abonnement nog kunnen annuleren om deze vervolgens opnieuw aan te vragen inclusief korting. Echter zou ik dit niet aanraden, aangezien je dan een periode zonder diensten komt te zitten. Je moet je dan afvragen of je dat wilt.