Beantwoord

Superwifi V2.0 + V1.0 kunnen die samenwerken icm een Box 12?

  • 3 May 2024
  • 13 reacties
  • 107 keer bekeken

Hi, 

Ik heb sinds maandag een nieuw abonnement bij KPN met 1 gb/s. 

Setup:

KPN box 12 in de meterkast
Superwifi 2.0 op de middenverdieping, trapgat
Superwifi 2.0 op zolder, trapgat
Op zolder ethernet kabel van superwifi 2.0 punt naar computer. 

Fungeert de modem nou ook als wifi punt? 
Ik heb nog 3 superwifi 1.0 punten liggen, werken die samen met de 2.0 versies of verstoord dat weer de snelheid m.b.t. wifi 6.

Vanochtend alles gereset (modem ook)
Snelheid verschilt non stop, op computer op zolder nu: 
 

Downloadsnelheid

307.2 Mbit/s

Uploadsnelheid

240.6 Mbit/s


Dit is nu.. want over 5 min kan het er weer volledig uit liggen. 

 

De ene keer herkent de KPN Thuis app direct het netwerk, zie ik de wifi punten, minuut later is alles weer weg en staat er: '’KPN Box 12 - inloggen'’

Heeft dat bodem tijd nodig om alles af te stellen? 
Raden jullie een derde wifi punt aan die verbonden is met de modem (bedraad)?
Zoja kan ik dan de wifi van het modem uitzetten en zo op 3 wifi punten draaien?
Kan daarvoor een 1.0 gebruikt worden of moet dat persé 2.0 zijn?

icon

Beste antwoord door Steve Mnt 3 May 2024, 10:45

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Fungeert de modem nou ook als wifi punt? 

Ja.

Ik heb nog 3 superwifi 1.0 punten liggen, werken die samen met de 2.0 versies of verstoord dat weer de snelheid m.b.t. wifi 6.

Met de oude 60E firmware op de KPN Box werkt het prima samen. Met de nieuwe firmware nog niet. WiFi ondersteunen ze niet natuurlijk. Gaan ze nooit doen ook. Maar ze doen op 2,4 / 5 GHz gewoon mee.

De ene keer herkent de KPN Thuis app direct het netwerk, zie ik de wifi punten, minuut later is alles weer weg en staat er: '’KPN Box 12 - inloggen'’

De thuis app is eigenlijk verouderd en kunt u beter niet meer gebruiken. 

Om verder in te gaan op uw situatie zou ik graag willen weten welke firmware u heeft op de KPN Box. 


Hi Nick,

Bedankt voor je snelle reactie!

Zie bovenstaand ^

Mymodem geeft aan: 

Software Version SGEJ1000060E
Reputatie 5
Badge +6


Hi Nick,

Bedankt voor je snelle reactie!

Zie bovenstaand ^

Mymodem geeft aan: 

Software Version SGEJ1000060E

 

Klopt idd wat Nick83 aangeeft.

De SW 1.0 heeft idd geen wifi6 techniek maar werkt gewoon samen icm de 2.0.

 

Mijn opstelling thuis:

Software versie SGEJ1000060E

Glasvezel 200/200 KPN box V12 meterkast > wifi aan

1e SW 1.0 woonkamer id tv kast switch er tussen > bekabeld aan de V12

2e SW 1.0 slaapkamer hoog op de kleding kast > bekabeld aan de V12

3e SW 2.0 draadloos op zolder > bekabeld Switch er op. Imac pc en printer bekabeld op de switch

Alles prima hele huis dekking en id tuin.

Zal ik dan een SW 1.0, bedraad, aansluiten in de meterkast / woonkamer? 
Of maakt dat de andere twee SW 2.0 minder snel? 

Belangrijkste is dat ik op zolder, op pc, gewoon stabiel snel internet heb. 
Vanochtend is het er al 5 x uitgevlogen, na ½ min . werkt het dan ineens weer. 

SW 2.0 draaien op 3.00.31 trouwens.

Reputatie 5
Badge +6

Zal ik dan een SW 1.0, bedraad, aansluiten in de meterkast / woonkamer? 
Of maakt dat de andere twee SW 2.0 minder snel? 

Belangrijkste is dat ik op zolder, op pc, gewoon stabiel snel internet heb. 
Vanochtend is het er al 5 x uitgevlogen, na ½ min . werkt het dan ineens weer. 

SW 2.0 draaien op 3.00.31 trouwens.

In de meterkast sws niet , je kan overwegen om idd id woonkamer 1 bedraad te plaatsen is in mijn situatie gunstig ivm wifi id tuin. Plaats hem dan zoveel mogelijk richting de tuin kant.

En ps is die SW1.0 al eerder gebruikt. Eerst hard resetten zonder dat die met de V12 bekabeld is verbonden totdat die zijn originele ssid uitzend. Dan pas gaan installeren. Is die splinternieuw dan ook even eerst controleren of die zijn eigen uitzend dan pas bekabeld installeren is mijn advies.

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u geen kabel naar boven? Of kunt u die niet leggen?

U gebruikt de SuperWiFi's draadloos achter elkaar om zo een verbinding naar zolder te maken. Daar is een mesh netwerk in de basis helemaal niet voor bedoeld en ik zie het dan ook nogal eens mislukken. Dan verbind het 2de SuperWiFi punt toch rechtstreeks met het modem ipv met het eerste SuperWiFi punt. En die verbinding is dan slecht natuurlijk. 

Heeft u geen kabel naar boven? Of kunt u die niet leggen?

U gebruikt de SuperWiFi's draadloos achter elkaar om zo een verbinding naar zolder te maken. Daar is een mesh netwerk in de basis helemaal niet voor bedoeld en ik zie het dan ook nogal eens mislukken. Dan verbind het 2de SuperWiFi punt toch rechtstreeks met het modem ipv met het eerste SuperWiFi punt. En die verbinding is dan slecht natuurlijk. 



Hi Nick,

Nee helaas, geen loze leidingen naar de zolder.
Eerst via een DVS1200 geprobeerd de computer bekabeld aan te sluiten, maar dat gaf enorm weer storing/wegvallen. Toen is KPN hier maandag geweest voor verlening contract van 200 mb/s naar 1GB/s en nieuw tv kastje en raden ze de DVS 1200 niet aan, maar juist bekabeld vanaf een SW2.0 naar pc. 
Zogezegd, zogedaan. 2 SW2.0 gekocht en heb dus nog de 'oude' SW1.0's + DVS om te verkopen op marktplaats. 

 


Nu is dit de setup​​​​​​​

Reputatie 7
Badge +24

U zou kunnen proberen om de witte SuperWiFi op zolder te zetten. De die zwarte van zolder beneden.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @JorickR, welkom! Kan je uit de voeten met de hierboven gegeven adviezen? Mocht je nog vragen hebben, denkt de community graag met je mee!

Ha @JorickR, welkom! Kan je uit de voeten met de hierboven gegeven adviezen? Mocht je nog vragen hebben, denkt de community graag met je mee!

Zeker! Met de SW 1.0 erbij is het stabiel, maar kan het alsnog sneller. De SW2.0 verwisselen met die in de woonkamer (bekabeld met modem) is dan nog iets wat zal kunnen. Dan staat op zolder de SW1.0 en midden verdieping en begane grond 2.0.

 

Lijkt ook of telefoon bijv. Niet schakelt tussen de verschillende spots. Als ik zelfs 30 min naast de SW 2.0 zit op de middenverdieping en kijk bij verbonden apparaten, is telefoon alsnog Verbonden met die van woonkamer (begane)

Reputatie 7
Badge +24

Gebruikt u misschien WPS om draadloze SuperWiFi's te koppelen? 

Gebruikt u misschien WPS om draadloze SuperWiFi's te koppelen? 

Hmm geen idee, hoe kan ik dat zien / veranderen? 

Heb ze gekoppeld via de KPN koppelmodule, qua via de app en dan die stappen doorlopen

Reputatie 5
Badge +6

Ha @JorickR, welkom! Kan je uit de voeten met de hierboven gegeven adviezen? Mocht je nog vragen hebben, denkt de community graag met je mee!

Zeker! Met de SW 1.0 erbij is het stabiel, maar kan het alsnog sneller. De SW2.0 verwisselen met die in de woonkamer (bekabeld met modem) is dan nog iets wat zal kunnen. Dan staat op zolder de SW1.0 en midden verdieping en begane grond 2.0.

 

Lijkt ook of telefoon bijv. Niet schakelt tussen de verschillende spots. Als ik zelfs 30 min naast de SW 2.0 zit op de middenverdieping en kijk bij verbonden apparaten, is telefoon alsnog Verbonden met die van woonkamer (begane)

@JorickR probeer gewoon uit de SW punten om te wisselen van plek idd.

Reageer