Vraag

Superwifi verplaatst: printer werkt niet meer op wifi

  • 28 March 2023
  • 6 reacties
  • 52 keer bekeken

Mijn Super wifipunt (wit) gebruik ik als WiFi versterker. Verder is computer, tv enz bekabeld. Het super wifipunt heb ik uitgeschakeld, van de stroom gehaald en in dezelfde ruimte een meter verplaatst.  Sindsdien heeft mijn printer een heel slechte wifiverbinding terwijl de super WiFi dichterbij staat. Hoe kan dat?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7

Hoi @john.keulards47, dat klinkt gek inderdaad. Als het SuperWifi punt nu dichterbij de printer staat zou je niet verwachten dat de verbinding minder is geworden. Is dat de enige SuperWifi in huis, of zijn er meerdere? Het kan zijn dat de printer verbonden is met een ander punt die verder weg staat. Mogelijk moet je de Wifi verbinding van de printer even verbreken en daarna weer opnieuw verbinden. Dan zou die het sterkste punt moeten pakken.

Reputatie 7
Badge +9

Heb je de printer ook al eens van het stroom gehaald en opnieuw laten verbinden? Het zou zomaar kunnen dat de printer nu met een ander wifi-punt verbonden is dat veel verder weg staat en nooit meer met het punt dichterbij heeft verbonden.

Dank voor jullie reacties. De printer heb ik al enkele keren van de de stroom gehaald maar het resultaat blijf hetzelfde.

Weten jullie of het een mogelijkheid is om op het wifipunt de “fabrieksinstelling” (factory reset)

te herstellen, dan opnieuw aan het modem  te hangen tot de software is opgeladen en het dan weer te proberen?

Reputatie 7

Het is een mogelijkheid, maar toch zou ik eerst het Wifi netwerk opnieuw instellen op de printer. Niet alleen opnieuw opstarten, maar de verbinding ook echt verbreken in de instellingen van de printer zelf. En daarna opnieuw de verbinding maken. Daarmee kon ik zoiets in ieder geval verhelpen bij de Canon printer van mijn ouders.

Dank voor je tip.

Ik heb de mogelijkheid ingeschakeld om via de telefoon te printen:

Dat is een kwestie van een knopje indrukken. Nu plotseling perfecte wifiverbinding (3 ipv 1 streepje).

Werkt als een zonnetje. Eens kijken voor hoe lang!

Reputatie 7

Dat klinkt als een verbetering inderdaad, fijn! Ik hoop ook dat het blijft werken. Bij mijn ouders valt het een paar keer per jaar uit, als ik daar ben ben ik soms alsnog aan het werk dus 😄