Beantwoord

Superwifi werkt niet

  • 3 April 2021
  • 8 reacties
  • 199 keer bekeken

Twee Superwifi punten op nieuwe Experia Box V10. 

Intallatie Experia V10 is een eitje….maar dan….

Eerste Superwifi aangesloten volgens voorschrift, vrijwel meteen brandt het groene lampje, dat gaat weliswaar aan en uit na een minuut of wat en is daarna permanent groen. Gevolg: wifi ligt eruit. Loskoppelen heeft geen zin, wifi blijft weg. Factory reset op de V10 en hoppa wifi hersteld. Nogmaals de Superwifi aangesloten, groen lampje en wifi eruit. Dat belooft wat met de tweede Superwifi...die maar eens geprobeerd. V10 factory reset, Superwifi aangesloten, precies volgens voorschrift, groen lampje - nu maar eens 30 min. gewacht… en u raadt het al: geen wifi…

Ik heb geen idee wat ik anders kan doen dan het voorschrift. Of is er ergens toch een trucje voor nodig om die dingen aan de praat te krijgen??

 

 

 

icon

Beste antwoord door Nick83 3 April 2021, 18:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Badge +19

U laat em toch wel een minuut of 10 met rust als u em aangesloten hebt? Hij heeft wel wat tijd nodig om de nieuwste software binnen te slepen.

Zeker! We zijn boodschappen gaan, toen we thuis kwamen: mooi groen lampje, maar geen wifi. Ik heb alles al een twee keer met factory reset op level playing field gebracht, aansluiten, lampje gaat branden, knippert een keer, blijft branden en that's it...wachten, wachten, wachten….niks: Je kunt ook nergens zien hoever het systeem nou eigenlijk is - of is er ergens een app zodat je dat realtime kunt zien: dat maakt het installeren misschien minder frustrerend.  Enfin, ik zal vannacht de Superwifi aansluiten en morgen eens zien wat er van terecht gekomen is.  

Dan een vraag hierover:  de V10 is inmiddels zodanig ingesteld dat deze ook met PS4 werkt (deed ‘ie niet...): als ik de Superwifi aansluit, ben ik dan die instellingen kwijt? En als dat dan ook opnieuw ingesteld moete worden gebeurt dan dat op de V10 of moet dat op de Superwifi gebeuren (die de taak van de V10 immers heeft vergenomen)?

 

 

 

Badge +19

Het enige wat er veranderd aan de v10 is dat de wifi uit gaat. Ik heb het gevoel dat de super wifi's een anders ssid hebben.  Kan dat kloppen? Overigens moet er altijd 1 met een kabel aangesloten blijven!!

Reputatie 7
Badge +11

Ik zou alle superwifi punten eens resetten naar fabrieksinstellingen. De wifipunten zijn zo ingesteld dat ze de wifi-gegevens van het modem moeten overnemen en in het geval van de V10 de wifi daarop uitschakelen.

 

Voor de nieuwe installatie raad ik de KPN Thuisapp aan, deze begeleid je stap voor stap door het proces en tot nu toe nog nooit meegemaakt dat ik met die app geen werkende Superwifi heb gehad. Als blijkt dat je daarna nog steeds geen wifi hebt dan zou ik eens contact opnemen met de servicedesk (0800-0402), misschien is er iets mis met de wifipunten. Komt er als je een punt hebt aangesloten een netwerk met de naam BSA en een hoop nummers of iets in die richting? Dat is namelijk de standaard instelling van die puntjes. Kans is natuurlijk aanwezig dat er ergens tijdens de synchronisatie met het modem de instellingen niet goed hebben overgenomen.

Reputatie 7
Badge +24

Komt er als je een punt hebt aangesloten een netwerk met de naam BSA en een hoop nummers of iets in die richting?

BWA. Dat is bij de Experia WiFi's. De SuperWiFi's zenden standaard een WE2-****** netwerk uit.

Dat is namelijk de standaard instelling van die puntjes. Kans is natuurlijk aanwezig dat er ergens tijdens de synchronisatie met het modem de instellingen niet goed hebben overgenomen.

@CeesSteijger Heeft u een bekabeld aangesloten pc of laptop? Zoja, probeer dan eens deze link te openen als de SuperWiFi's aangesloten zijn:

http://192.168.2.151

Lukt dat? Krijg je dan een login formulier? 

Dat ga ik eens proberen.  Laptop is niet bekabeld maar dat is eenvoudig op te lossen.

Best ingewikkeld nog dit - iedereen kan dit mijnheer Steijger - fluitje van een cent…

Ook het niet automatisch overnemen van de netwerknaam is zo'n ding. 

Enfin, we prutsen gewoon door en anders maar een KPN monteur laten komen.

 

--Cees 

Reputatie 7
Badge +11

Komt er als je een punt hebt aangesloten een netwerk met de naam BSA en een hoop nummers of iets in die richting?

BWA. Dat is bij de Experia WiFi's. De SuperWiFi's zenden standaard een WE2-****** netwerk uit.

 

Ahja dat was het! Ik heb ze normaal gesproken al bekabeld aangesloten voordat ik het eerste punt aanzet dus ik zie die nooit echt voorbij komen. 

 

@CeesSteijger dat lijkt me dan inderdaad de beste oplossing als het niet wilt werken. In dat geval even contact opnemen met de servicedesk. Heb je de manier met de Thuisapp op een smartphone al eens geprobeerd? Goeie kans dat ze dat nog gaan vragen bij de servicedesk. 

Wat grappig….dit was op 3 april  één dag nadat ik bij XL Amersfoort was….2 mei sloot KPN de glasvezel af...