Beantwoord

Synology 920+ PLEX. Hoe moet ik deze NAS instellen?

  • 12 March 2022
  • 42 reacties
  • 575 keer bekeken

Hallo ik ben nieuw in de NAS dus ik weet niet hoe ik het moet instellen.

Ik heb de NAS aangesloten met een LAN kabel en de andere LAN kabel gaat van mijn NAS naar de Experia box van KPN en de Experia box gaat met een andere LAN kabel naar de KPN Arris vip5202.

Ik heb nu geen TV en krijg mijn PLEX ook niet te werken.

Ik hoop dat ik een goede aankoop heb gemaakt want ik kan nu niks kijken.

Graag Hulp hierbij hoe ik dit moet instellen ?

icon

Beste antwoord door peter-keetfm 12 March 2022, 21:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

42 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Ik heb de NAS aangesloten met een LAN kabel en de andere LAN kabel gaat van mijn NAS naar de Experia box van KPN en de Experia box gaat met een andere LAN kabel naar de KPN Arris vip5202.

Het lijkt erop dat je twee kabels van de NAS op een bepaalde wijze hebt aangesloten??
Hoe is me uit je beschrijving niet duidelijk.
Gewoon slechts één kabel / LAN-poort (poort 1) van de NAS verbinden met de Experia Box.

De KPN TV-ontvanger op een van de andere poorten van de Experia Box.

Je NAS heeft dan wel twee ethernetpoorten, maar die worden alleen gebruikt bij erg druk intern verkeer (bijv. in een bedrijfssituatie), waarbij je met een bepaalde set-up ("Link Aggregation”), de totale bandbreedte van de NAS kunt verhogen.  Daarbij heb je wel een managed switch nodig die dat ondersteunt.

Voor meer info m.b.t je NAS kun je naar ik denk beter de speciale Synology forums benaderen.
https://www.synology-forum.nl

M.b.t. Plex (wat overigens niet mijn keus zou zijn om in te zetten):
https://www.synology-forum.nl/plex-media-server/?

https://community.synology.com/enu/forum/1

Andere handige bronnen:
https://kb.synology.com/nl-nl/search

Handleiding op basis van DSM 6.2 (PDF)