Beantwoord

Telefonie via FreePBX

  • 29 March 2020
  • 33 reacties
  • 2752 keer bekeken

Hoi allen,

 

Ik vraag mij af of er al iemand het gelukt is om de KPN-lijn als inkomende/uitgaande lijn op een FreePBX/Asterisk server te configureren.

 

Ik heb geprobeerd om deze als Trunk te configureren, maar ik krijg maar geen DNS antwoord van het adres ims.imscore.net. andere DNS-lookups worden gewoon succesvol voltooid, en ook bij gebruik van de KPN DNS-Servers, krijg ik hiervoor geen IP terug.

icon

Beste antwoord door kjz 7 September 2020, 20:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

33 reacties

Na 900 seconden viel bij mij de binnenkomende lijn nog steeds weg, waarna ik de Registration timeout ook op 3600 heb gezet. Hierna werkt het bij mij continue (ben nog alleen aan het testen/experimenteren, heb mijn nummer niet niet gemigreerd naar KPN)

Dus registration settings zijn nu bij mij:

 

​​​​​

Bij xs4all kon ik over de hele wereld inloggen op sip.xs4all.nl

Nu ik ben omgezet werkt dit niet meer en ook alle configs die ik ook maar invoer werken niet.

 

Kan het zijn dat dit alleen werkt als je op het netwerk van kpn zit in nederland?

 

(o ja, is het hele gedoe compleet obsolete geworden voor mij.  JEEEJ KPN!!!.  Fantastisch idee om alles over te zetten naar “de techniek van kpn”. We gebruiken de laatste techniek.  De lange lijst, en onder aan “de laatste” die gebruiken wij :)

 

  

Reputatie 7

Kan het zijn dat dit alleen werkt als je op het netwerk van kpn zit in nederland?

De telefoonaansluiting is alleen binnen het vaste netwerk van kpn te gebruiken. Dit is ter voorkoming van misbruik door derden. Ik had liever zelfs een restrictie gezien opdat telefonie alleen vanaf het eigen thuisnetwerk gebruikt zou kunnen worden.

Ook misbruik te voorkomen en de nodige commerciële belangen... Jammer dat ze niet gewoon de keuze aan de gebruiker laten. Ikzelf VPN naar mijn PBX en kan vanuit daar de hele wereld bereiken. Dat is dan weer het voordeel van 1Gbs Synchroon...

@Janus en @wjb.  Het is enorm balen.

Ben maar begonnen met Freepbx erachter te zetten en kijken of we die handel aan de gang krijgen.

 

 

 

 

Reputatie 7

Ikzelf VPN naar mijn PBX en kan vanuit daar de hele wereld bereiken.

Precies, dat is de wijze waarop je dit kunt realiseren.

 

Dat is dan weer het voordeel van 1Gbs Synchroon...

Daar heb je natuurlijk absoluut geen 1Gbps voor nodig, dat werkt ook probleemloos via een 50Mbps verbinding.

Ik raad je aan om eens te meten hoeveel bandbreedte je in totaal werkelijk verbruikt. Ik weet vrijwel zeker dat dit niet (of nauwelijks) boven de 200Mbps uit zal komen en dat je dus voor jan doedel meer geld naar de aandeelhouders van kpn pompt.

Het voordeel van die 1Gbs synchroon is dat er altijd wel voldoende beschikbaar is, zelfs als er druk gedownload/geupload wordt.

 

En ik zit regelmatig boven de 800Mbs.... Max 1-2 uur, maar dan is het wel lekker.

Mei 2022 voor mij werkt Asterisk, waar FreePBX opleunt, goed genoeg. Configuratie vind je op

 

Weet ook dat deze update ook als doel heeft om meer aandacht te krijgen voor SIP naar eigen SIP telefonie centrale. Dus dat modems modems zijn, niet aparaten waarvan je een Application Layer Gateway, ALG, niet meer kunt uitschakelen. Dat je de ALG door de strot geduwd wordt.