Beantwoord

teufel cinebase aansluiten

  • 27 September 2020
  • 6 reacties
  • 304 keer bekeken

Ik ben al geruime tijd bezig om mijn cinebase goed aan te sluiten. Dit lukt deels. 

Gebruik nu echter beide afstandsbedieningen.....hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?

Heb een HDMI ARC en een optische mogelijkheid. Met beide lukt het me niet. Misschien zie ik iets over het hoofd.

icon

Beste antwoord door Haico 1 October 2020, 21:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi Haico, welkom hier. 

Hoewel ik dit apparaat niet ken denk ik graag mee. Wat probeer je precies te bereiken? Het geluid met de witte afstandsbediening gebruiken? 

Hoi Alex,

Fijn dat je mee wilt denken.

Ik wil dus de cinebase geluid bedienen via KPN afstandsbediening. 

Groetjes,

Haico

 

Reputatie 7
Badge +24

Heb je ook geprobeerd om het geluid via de TV te laten lopen? Dus KPN ontvanger via HDMI op de tv aansluiten en vanaf de tv via optical naar de Teufel? Het kan nog wel zijn dat je de tv nog wel moet instellen dat het geluid niet meer via de luidsprekers van de tv moet lopen. Dit verschilt per merk. 

Beetje raar hoe het gelopen is. Heb inderdaad die aansluitingen nu zo aangesloten. Blijkt dat ik via de afstandsbediening van teufel op HDMI tv moest zetten. Beetje vreemd omdat die juist via arris loopt.

Het werkt nu gelukkig.

Bedankt voor het meedenken!

Reputatie 7
Badge +24

Beetje raar hoe het gelopen is. Heb inderdaad die aansluitingen nu zo aangesloten. Blijkt dat ik via de afstandsbediening van teufel op HDMI tv moest zetten. Beetje vreemd omdat die juist via arris loopt.

Het werkt nu gelukkig.

Bedankt voor het meedenken!

Zolang het maar werkt. Graag gedaan uiteraard. :relaxed:

Hoi haico, ik probeer hetzelfde maar krijg het niet voor elkaar. Nog iets aan tv ingesteld?

alvaat bedankt.

Update: na 100 pogingen gelukt! 

gr Tim