Beantwoord

thermostaat van Vaillant werkt niet met KPN Veilig Malwarefilter (Vsmart app gebruikt)

  • 30 January 2021
  • 9 reacties
  • 372 keer bekeken

Reputatie 1
  • Slimmerik
  • 62 reacties

Mijn chat met KPN werd net, na de eenvoudige mededeling "wij ondersteunen dit niet" en "wacht maar even ik kijk met u mee.”  gewoonweg beëindigd met de mededeling “de operateur heeft uw chat beëindigd”. Daarom hier maar de kwestie:  Ik heb thuis op mijn WiFi een thermostaat van Vaillant. Met een bijbehorende app Vsmart. Dat werkte niet meer. (Kan geen verbinding maken met de servers van Vaillant denk ik). Van alles geprobeerd. Het gekke was dat, als ik met mijn iphone een hotspot aanmaak, alles goed werkt. Dus het zou niet aan de Vaillant Vsmart thermostaat moeten liggen. Ik zou poort 25050 moeten openzetten volgens de Vaillant app, maar dat hielp ook niet. Na veelvuldig opnieuw uit en aanzetten van modem en versterkers ging het weer werken. Ging een aantal dagen goed totdat ik het Malwarefilter van veilig.kpn.com aanzette. Daarna weer geen verbinding Vsmart. Malwarefilter weer uitgezet en ja, hoor, na enkele minuten weer een werkende thermostaat app-verbinding. Ook bij herhaling van aan- en uitzetten Malwarefilter. Ik denk dat KPN iets voor mij moet doen al dan niet in het Malwarefilter. Iemand een ander idee, behalve dan het Malwarefilter van KPN gewoonweg niet gebruiken? MVG Jan

*Admin: topic verplaatst naar het juiste board en titel aangepast voor een betere vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Lisa 4 February 2021, 21:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @jkb! Leuke vraag stel je. Ik moet erbij zeggen dat ik hier niet zo in thuis ben. Ik heb de titel iets uitgebreid en het topic verplaatst naar het juiste board [Thuisnetwerk]. Hopelijk drijft het topic nu naar boven en kan iemand van onze Community je helpen. 

​​​​​

Reputatie 1

Lisa, liever zou ik zien dat een KPN deskundige dit oppakt. Niet KPN helpers weten wat er allemaal in het Malwarefilter  speelt. Mvg Jan

Reputatie 7

Weet jij met welke server op Internet jouw vaillant een verbinding wil opzetten?

Wat is de url van die server?

Reputatie 7
Badge +24

Is niet zo moeilijk hoor. Het malware filter werkt via een DNS server waarop diverse domeinen die aangemerkt zijn als kwaadaardig zijn weggelaten. Die worden dan dus niet gevonden.

Vaillant werkt kennelijk via 1 van die domeinen die KPN aangemerkt heeft als kwaadaardig. Een KPN medewerker zou hier eens naar kunnen kijken.

Eerst zou die dan dus moeten weten welke domeinnaam dat dan is. En ik weet niet of die dat zo makkelijk kan zien. Kan nog best ingewikkeld worden.

Maar dan nog: KPN heeft dat domein niet voor niets aangemerkt als kwaadaardig. Het is maar de vraag of KPN er wat aan wil doen.

Misschien is het een optie om ook eens met Vaillant contact op te nemen. Maar de kans is groot dat die gewoon zegt: niet gebruiken dan, dat maleware filter.

Reputatie 1

Ik zal proberen de url van Vaillant te achterhalen mvg Jan

Reputatie 1

Vaillant heeft geen resultaat opgeleverd. Maar op enig moment is het toch gelukt verbinding met de vaillant te maken. Na heel veel vruchteloze pogingen. Na een week toch weer het malwarefilter van PN veilig ingeschakeld en nu blijft het goed gaan. Laten we het erop houden dat het probleem is opgelost. Mvg Jan

Is het probleem inmiddels nog steeds opgelost? Mijn modem maakt ook sinds een aantal dagen geen verbinding meer, daarvoor nooit problemen gehad. Niet de beste timing met de kou buiten. Zou iemand mij kunnen helpen hoe ik dit weer werkend kan krijgen?

 

ik hoor het graag.

Ronald

Reputatie 1

Ja. Het is nog steeds opgelost. Hoe weet ik niet meer. Volgens mij gewoonweg doorzetten. Heel veel keer aangemeld enz. Uiteindelijk ging het.

 

Wellicht heeft het iets te maken met 2,4 Ghz ipv 5 ghz.  Sorry iets beters kan ik er niet van maken.  

Dat las ik inderdaad maar geen idee hoe dat aangepast moet worden.. bedankt voor je berichtje!