Beantwoord

Thuis app ziet 2e experia box niet

  • 4 June 2020
  • 8 reacties
  • 112 keer bekeken

Ik heb na een test met de wifi manager van KPN 2 wifi experia's die bekabeld uitgevoerd moeten worden ontvangen.

Na enige hulp van KPN Heb ik beide experia's via de QR code kunnen scannen. maar nu zie ik de 2e box niet meer en heb ik boven ook geen ontvangst.

Beide boxen hebben voeding 1e lampje en ook het 2e lampje brand blauw, maar alleen op de box in de meterkast naast de V10 geeft aan dat er connectie is met andere apparatuur.

Ik heb al verschillende keren de 2e box proberen te scannen, maar zonder resultaat.

Hoe kan ik dit probleem oplossen???

Kan ik via de thuisapp opnieuw de QR code scannen? en hoe dan?

 

ik hoor graag, want ik wordt wel een beetje moedeloos. Kan ook nergens de procedure vinden waarmee ik de QR codes kan scannen.

 

icon

Beste antwoord door Joep1965 4 June 2020, 23:55

Bekijk origineel

8 reacties

Badge +19

Ik zou helemaal opnieuw beginnen en dan de app even vergeten. Dus de versterkers resetten en opnieuw aansluiten. En dan zeker een kwartier niets doen. Overigens wordt ik niet blij van die versterker in de meterkast. Dat is de slechtste plek die er is. Als je ook bekabelde tv ontvanger in de woonkamer hebt zet em dan daar neer. De kabel die nu in de ontvanger zit doe je in de experia wifi en met het korte kabeltje verbind je de ontvanger met de experia wifi. Dan heb je in de woonkamer perfect Wi-Fi.

Reputatie 7
Badge +24

Waarvoor moet je hem scannen dan? Die zwarte Experia WiFi's is aansluiten en klaar. Daar hoef je verder niets meer mee te doen. Als het goed is werkt het gewoon meteen.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Hans3G. Welkom op het KPN Forum. Ik zie dat Joep1965 en Nick83 al hebben gereageerd op jouw vraag, waarvoor dank! We hebben niets meer van je gehoord. Is het inmiddels gelukt om het probleem te verhelpen? 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Hans3G. Welkom op het KPN Forum. Ik zie dat Joep1965 en Nick83 al hebben gereageerd op jouw vraag, waarvoor dank! We hebben niets meer van je gehoord. Is het inmiddels gelukt om het probleem te verhelpen? 

Ik ga ervan uit dat jouw vraag is beantwoord of dat je via een andere weg een oplossing hebt gevonden voor het probleem. Als dit niet het geval is, dan horen we dat graag van je!

Ik heb inderdaad het probleem opgelost, door de experia boxen te resetten en toen opnieuw installeren.

Wat ik nog wel een beetje vreemd vind is dat ik nu 2 wifi adressen heb en als ik boven kom moet ik dus steeds zorgen dat het juiste adres opgepikt wordt, omdat het origineel nog zwak aanwezig is.

 

in ieder geval bedankt voor de hulp.

Reputatie 7
Badge +21

Wat fijn dat je het probleem hebt kunnen verhelpen d.m.v. een reset. Graag gedaan! Wat bedoel je precies met 2 wifi adressen? Wellicht kunnen we daar ook nog een oplossing voor zoeken of vindt je het wel goed zo?

Hi Vikash, de eerste Experiabox neemt het wifi sleutel over van de  Experia 10, de tweede box heeft een eigen wifi sleutel.

Is er een mogelijkheid om deze net als de Experia 10 een eigen sleutel te geven?

hiermee zou ik wel geholpen zijn.

bij voorbaat dank.

Reputatie 7
Badge +21

Dat zou mogelijk moeten zijn. In dit topic legt mijn collega Susan uit hoe je dat moet doen. Laat je weten of het is gelukt?

Reageer