Beantwoord

Thuiswerken via VPN met Experia Box V8 en TP-Link Deco M9 geeft geen verbinding

  • 30 June 2022
  • 10 reacties
  • 162 keer bekeken

Bij het thuiswerken via een VPN valt, de laatste weken, de verbinding regelmatig weg. Ook teams werkt vaak niet soepel (beeld bevriest of zwarte schermen).  Na een herstart werkt (meestal) alles weer tot het weer mis gaat.

Configuratie:

  • Experiabox v8 i.c.m. TP-link Deco M9 router 
  • Laptop HP Z-book met windows 10

Wat is al onderzocht:

  • WIFI of bedraad, geen verschil
  • TP-link Deco M9 er tussen uit gehaald, geen verschil
  • Andere verbinding bijv. 4G Hotspot, geen problemen
  • Nieuwe werk laptop, geen verschil
icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 4 July 2022, 20:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Hallo @DavidVos de Experia V8 is ondertussen al een EOS/EOL-apparaat via onderstaande link kun je een ander modem krijgen of even bellen met 0800 0402:

https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0006

of de wifimanager even draaien.

Succes.

 

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u glasvezel? 

U zou de Experiabox om kunnen ruilen. Doe daarvoor de WiFi Manager. Met de Deco's uit. Dus op de WiFi van het Experiabox. 

Dank voor jullie reactie. Ik heb de WIFI manager gedraaid maar krijg de melding:

Uit onze meting blijkt dat je Experia Box en de tv-ontvanger(s) geschikt is. Het maken van een omruilafspraak is niet nodig.

Ik ga wel even bellen.

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @DavidVos!

Heb je al telefonisch contact met ons gehad en hoe is het afgelopen? Ben benieuwd naar een update!

Hallo @Shyrin_ , je wordt oud, je vervalt in de herhaling😊

Reputatie 7
Badge +16


😉
Ik heb 1 dubbel antwoord weggehaald… 🙈

@Shyrin_ er is een experia V12 onderweg

@Nick83 nee geen glasvezel

Reputatie 7
Badge +24

Uit onze meting blijkt dat je Experia Box en de tv-ontvanger(s) geschikt is. Het maken van een omruilafspraak is niet nodig.

Dat is dan niet de WiFi Manager die u gedaan heeft. Want de WiFi Manager controleert niet op tv ontvangers. Voor zover ik weet.

Reputatie 7
Badge +16

Uit onze meting blijkt dat je Experia Box en de tv-ontvanger(s) geschikt is. Het maken van een omruilafspraak is niet nodig.

Dat is dan niet de WiFi Manager die u gedaan heeft. Want de WiFi Manager controleert niet op tv ontvangers. Voor zover ik weet.

Scherp, @Nick83! De Wifi Manager controleert inderdaad alleen de internetverbinding, niet de TV ontvangers.
 

Uit onze meting blijkt dat je Experia Box en de tv-ontvanger(s) geschikt is. Het maken van een omruilafspraak is niet nodig.​​​​​​

Deze melding komt vanuit een andere servicetool → Apparatuur wisselen Deze tool controleert wèl de TV ontvangers.

Even voor alle duidelijkheid (ook een cc naar @JanD):


Ben benieuwd of de KPN Box 12 de problemen oplost, @DavidVos. We lezen het graag, zodra je deze aangesloten hebt!

Ik werk nu ruim twee dagen zonder problemen! Het nieuwe modem lijkt de oplossing te zijn.