Beantwoord

Tijdelijk uitschakelen 5 GHz i.v.m. koppelen KAKU devices op 2,4 GHz (Experia Box V10A)

  • 25 July 2022
  • 10 reacties
  • 180 keer bekeken

Tijdelijk uitschakelen 5 GHz i.v.m. koppelen KAKU (klikaanklikuitcameras) devices op 2,4 GHz (Experia Box V10A)

 

ik heb alle uitvoerige opties doorgelezen...maar ik wil als gewoon persoon zonder kennis ict gewoon de optie even uit zetten en daarna weer aan.. 

 

geen lastige koppelingen enzo

 

kpn graag hulp

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 28 July 2022, 14:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Voor zover ik weet is dat heel simpel: dat kan gewoon niet op een Experiabox v10a. Onmogelijk. 

Overigens werkt KAKU apparatuur helemaal niet op WiFi. Het gebruikt een draadloos protocol op 433,92 MHz. WiFi zit op 2,4 of 5 Ghz. Heel anders dus.

https://www.domoticahouse.nl/domotica-blog/?p=39

Maar er word tegenwoordig volgens mij soms WiFi apparatuur verkocht onder de naam KAKU.

Welk apparaat wilt u precies koppelen? 

Klik aan klik uit next

Ik volg de stappen in de app. Maar met camera op netwerk te komen lukt maar niet. 
 

de oude serie kijk aan klik uit camera werkt wel gewoon. Maar deze nieuwe next niet

 

Reputatie 7
Badge +24

Klik aan klik uit next

Zo heet volgens mij de app op de smartfoon. Niet het apparaat. 

Reputatie 7
Badge +24

 

Het gaat om een camera? Dat zal wel WiFi zijn. De v10a zend gewoon 2,4 Ghz uit. Lukt het koppelen niet?

Koppelen lukt idd niet. Krijg net via kpn een link door van iemand op forum die is een device via hotspot had omgeleid.  Zal er ff voor moeten gaan zitten vrees is. 

KAKu zelf schrijft me dit

 

Klopt helemaal, maar zolang de telefoon op 5ghz blijft zitten en niet op de 2,4Ghz wifi zit kan de camera niet geïnstalleerd worden. 

Met vriendelijke groeten,

Klik aan Klik uit.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi Daphne, als ze alleen voor het installeren even op hetzelfde 2,4Ghz hoeven is een hotspot of iets waarschijnlijk wel het makkelijkst.
Je kunt op de V10a ook (tijdelijk) een gastwifi aanmaken om dit in te stellen als dat makkelijker is. Dat staat uitgelegd in dit topic:

Binnenkort komt er ook een update voor de V10a waarmee je naast je reguliere wifi een apart wifi netwerk kunt maken/houden met alleen 2,4Ghz maar op dit moment is dat alleen nog maar mogelijk op de Box12 en Superwifi wifiversterkers.

Het is uiteindelijk gelukt met een iPhone 8