Beantwoord

Tips gevraagd wifi opnieuw instellen

  • 21 February 2022
  • 8 reacties
  • 299 keer bekeken

Reputatie 2

Ikzelf heb tot grote tevredenheid glasvezel en de Wifi. Ik heb zelf een herinstallatie gedaan, omdat het niet helemaal lekker zat na de installatie.

Nu heb ik een vriendin, die ook sinds september glasvezel heeft. Zij heeft zonnepanelen die op haar oude WiFi ingelogd zaten. Nu heeft de installateur een spelfout gemaakt bij het installeren van de WiFi waardoor het niet hetzelfde is als haar oude Wifi.

Ik probeerde haar vandaag te helpen door in te loggen met KPN Thuis app. De bedoeling is om een gastnetwerk te maken met de juiste naam, zodat de zonnepanelen weer het internet op kunnen.

Maar….

Waarschijnlijk heeft de installateur (wie anders? Deze vriendin had zelfs niet eens de thuis app geïnstalleerd) alle wachtwoorden veranderd:

  • het wachtwoord van het modem is NIET het wachtwoord dat op het modem staat
  • het wachtwoord van de superwifi is NIET het wachtwoord dat op de SuperWifi staat.
  • De installateur heeft nergens deze veranderde wachtwoorden achtergelaten (slordig, denk ik).

Alleen de superwifi resetten werkt niet: hij blijft zichzelf gewoon terugzetten met de wachtwoorden. De zonnepanelen apparaten zijn onderhand weggewerkt achter paneeltjes en dus niet makkelijk te resetten.

Mijn plan is het volgende:

  • volgens mij moet ik het modem resetten, alle super WiFi punten eruit en dan eerst de hoofd-superwifi resetten aansluiten.

Mijn vragen zijn:

  1. 1. Kan er iets mis gaan, zodat de vriendin straks wellicht zonder wifi zit????
  2. wat moet ik van tevoren noteren aan gegevens voordat ik ga resetten?
  3. Hoe lang moet de resetknop worden ingedrukt bij de superwifi? Moet het nog in een bepaalde volgorde, bijvoorbeeld aanzetten en een andere knop indrukken terwijl het knopje met een pennetje wordt ingedrukt.
  4. Heb ik genoeg aan de thuis app installeren met hopelijk nu de wachtwoorden die op de Wifi staan?
    1. is het mogelijk dat het dan nog steeds niet werkt en dat het probleem dan dus groter is geworden dan dat het was?

 

Ik hoop dat iemand kan helpen.

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid van je topic

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 5 March 2022, 12:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 2

Of zou ik het kunnen aanpassen door mijn laptop aan te sluiten met een kabel aan het modem?

Ergens las ik dat ik dan overal bij kon???

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @MBMW. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat de installateur een spelfout heeft gemaakt bij het instellen. Begrijp ik het goed dat de netwerksleutel verkeerd is ingevoerd op de omvormer? Ik weet eerlijk gezegd niet of je dat makkelijk kan aanpassen, maar dat is denk ik wel het beste en makkelijkste. Als je het wifi wachtwoord aanpast op de ExperiaBox betekent dat je op alle apparaten het wachtwoord moet aanpassen. Welke omvormer is er precies geplaatst achter de zonnepanelen? Misschien vinden we het antwoord op Google of kan je contact opnemen met het bedrijf die de panelen heeft geïnstalleerd. 

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @MBMW. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat de installateur een spelfout heeft gemaakt bij het instellen. Begrijp ik het goed dat de netwerksleutel verkeerd is ingevoerd op de omvormer? Ik weet eerlijk gezegd niet of je dat makkelijk kan aanpassen, maar dat is denk ik wel het beste en makkelijkste. Als je het wifi wachtwoord aanpast op de ExperiaBox betekent dat je op alle apparaten het wachtwoord moet aanpassen. Welke omvormer is er precies geplaatst achter de zonnepanelen? Misschien vinden we het antwoord op Google of kan je contact opnemen met het bedrijf die de panelen heeft geïnstalleerd. 

Ik heb niets meer van je gehoord dus ik ga ervanuit dat je inmiddels via een andere weg een antwoord hebt gekregen op jouw vragen of dat je het wachtwoord van jouw omvormer hebt kunnen aanpassen.

Reputatie 2

Nee, ik was op vakantie. Vandaar geen reactie.

De netwerknaam is verkeerd ingevoerd (hoofdletter en kleine letter verwisseld). Daardoor kan de omvormer het netwerk niet meer vinden.

Daarom dacht ik eraan om het gastnetwerk aan te zetten met het oude netwerk daarin.

Maar daarvoor moet je bij KPN thuis kunnen inloggen. En dat kan mijn vriendin niet. Er is niets opgeschreven en ze heeft dus geen toegang tot het modem. Vandaar dat ik alles opnieuw wil gaan instellen. En dan het nieuwe netwerk gewoon zo laten met spelfout, en het oude als gastnetwerk.

 

Reputatie 7
Badge +24

Monteurs loggen altijd in op de Experiabox/KPN Box. Daarbij veranderen ze het wachtwoord. Kan niet anders, want anders kom je niet verder. En dat wachtwoord word nooit achter gelaten.

Welke versie van de Experiabox heeft uw vriendin? Of is het een KPN Box? 

Leuk om te lezen dat zelfs zonnepanelen "surfen”.

Maar alle gekheid op een stokje.

Je kunt het modem/router ook resetten naar fabrieksinstellingen.

Het beste doe je dit NADAT je gesurft hebt, wat eventueel de instellingen zijn, als de sticker op de achterkant je geen of onvoldoende informatie geeft.

Doe daarna een check met computer die een bedrade verbinding heeft. Je modem/router is benaderbaar via of 192.168.2.54 of via mijnmodem.kpn.home via een browser.

Reputatie 2

Dank je wel. Ik ga het proberen. Inderdaad die bedrade verbinding…. dat vermoedde ik al.

Ik ga ermee aan de slag.

Reputatie 2

Een nieuwe. Experiabox 12.