Beantwoord

Toegangscontrole alleen voor guest wifi uitschakelen

  • 18 February 2020
  • 6 reacties
  • 176 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo, Weet iemand of het mogelijk is om alleen voor de guest wifi de toegangscontrole modus configuratie uit te schakelen. Ik wil het voor mijn basis wifi wel ingeschakeld houden.

Ik wil het guest wifi alleen gaan gebruiken voor slimme lampen die via wifi bestuurd kunnen worden. 

Als dat wel kan hoe stel ik dat dan in?

 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 22 February 2020, 20:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7

Hey Vuuren, goede vraag. Dit kan niet. Deze modus is voor de gehele wifi, inclusief gastnetwerk.

Reputatie 7

Ik heb het wachtwoord van de gast-wifi op een kaartje geschreven en deze op het prikbord in de keuken geprikt.

Ik denk persoonlijk ook dat het beter is om je gast-wifi wel met een wachtwoord te beveiligen al is het alleen maar om de postbode en andere voorbijgangers van je wifi af te houden. :wink:

 

Reputatie 1

Hallo, Weet iemand of het mogelijk is om alleen voor de guest wifi de toegangscontrole modus configuratie uit te schakelen. Ik wil het voor mijn basis wifi wel ingeschakeld houden.

Ik wil het guest wifi alleen gaan gebruiken voor slimme lampen die via wifi bestuurd kunnen worden. 

Als dat wel kan hoe stel ik dat dan in?

 

Hallo Erik, Bedankt voor de reactie al vind ik het wel jammer dat dit niet kan. Omdat ik de het adres van de wifi lamp niet weet kan ik de modus configuratie niet meer inschakelen. Weet je soms een andere oplossing?

Reputatie 7

Omdat ik de het adres van de wifi lamp niet weet kan ik de modus configuratie niet meer inschakelen. Weet je soms een andere oplossing?

In principe zou je, aangesloten op het gastnetwerk, geen andere apparaten moeten kunnen zien, maar niet geschoten is altijd mis dus …

Installeer op een Android of iOS tablet of telefoon eens de app Fing.

Sluit vervolgens op de wifi aan waar die lamp ook op aangesloten is en scan het netwerk.

Voordat je dat doet, log eerst eens in op de Experia Box (V10 neem ik aan) en kijk wat de range van jou gast netwerk is. Plaats daar eens een screenshot van.

Als die range groter dan 255 adressen is, dan duurt zo'n scan van het netwerk namelijk eindeloos en dus zal die dan eerst aangepast moeten worden.

Reputatie 1

Hallo WJB, bedankt voor jouw reactie ik voeg een screenshot van het gevraagde hierbij.

Groet

 

Reputatie 7

Ik dacht me al zoiets te herinneren van de tijd dat ik een V10 gebruikte.

Dat gasten subnet is natuurlijk waanzinnig groot met zijn 65280 mogelijke IP adressen.

Ik weet niet hoeveel apparaten je op jouw gastnetwerk wilt gaan aansluiten, maar 255 IP adressen lijkt me voorlopig wel voldoende of niet?

Zo ja, zet het LAN IP adres op 172.30.255.254, Subnet mask op 255.255.255.0 en het DHCP IP start adres op 172.30.255.1.

Zet de apparaten aangesloten op het gastnetwerk even uit en weer aan en scan vervolgens het netwerk met Fing.

Zie je jouw wifi lamp tussen de aangesloten apparaten staan?