Beantwoord

Tomtom aansluiten op laptop maar dan gaat wifi uit. Hoe kan ik mijn Tomtom nu updaten?

  • 17 July 2022
  • 3 reacties
  • 371 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een eenvoudige tomtom die via usb aangesloten dient te worden op mijn laptop om te kunnen updaten.

Echter, zodra ik de usb kabel in de usbpoort steek, schakelt de wifi uit op mijn laptop en kan ik deze niet aankrijgen. Als ik de kabel weer uit de usbpoort trek, heb ik weer verbinding met wifi.
 

Op deze manier kan ik mijn tomtom niet updaten. Wie weet de oplossing?

icon

Beste antwoord door Desdemona 18 July 2022, 12:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Desdemona 

 

Erg vreemd dat je laptop dit doet, ik heb wel vaker een TomTom geupdate via een USB poort van een PC die via WiFi op het netwerk zat, dat ging zonder enig probleem.

Simpelste oplossing is om de laptop via een UTP netwerk kabel aan te sluiten op je modem.

Hallo @Desdemona 

 

Erg vreemd dat je laptop dit doet, ik heb wel vaker een TomTom geupdate via een USB poort van een PC die via WiFi op het netwerk zat, dat ging zonder enig probleem.

Simpelste oplossing is om de laptop via een UTP netwerk kabel aan te sluiten op je modem.

Hoi,
Bedankt voor je reactie. Op mijn oude laptop kon ik idd gewoon updaten, maar met de nieuwe(re) schakelde dus de wifi uit.
Echter, ik heb de oplossing gevonden op een Engelse of Amerikaanse site:
In de zoekbalk van je laptop typ je “services”. Zoek naar WLAN, LAN oF WWAN en schakel deze uit terwijl je tomtom is aangesloten op je laptop. Schakel hem daarna weer in en het probleem is opgelost. Dit hoef je maar eenmalig te doen.

Reputatie 7
Badge +18

Hoi @Desdemona 

 

Fijn dat je het gevonden hebt en de oplossing hier deelt.