Beantwoord

Toon deurbel geeft geen wifi verbinding. Storing D03

  • 11 June 2022
  • 10 reacties
  • 623 keer bekeken

Hallo

 

We hebben nu sinds ongeveer een maand, dat onze wifi niet meer werkt met onze toon. Heb al gebrobeerd om toon te herstarten maar dit werkt niet. En ik zie wel de verbinding met onze wifi, geeft aan dat het wel verbonden is.

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 14 June 2022, 08:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Samantha Waanders ,

Heb je wat aan deze tip? 

Inmiddels ben ik uitstekend geholpen door een medewerker van de KPN helpdesk, die me de tip doorgaf om op het 2,4 Ghz kanaal voor een ander kanaal te kiezen (i.p.v. 1 naar 11 overgezet) En dat bleek de juiste keuze. Vraag mij niet waarom het nu wel werkt, maar het had het juiste effect. Dank voor ieders reactie, ik kan weer on line in TOON.

bron : 

 

edit 12/6 : Link toegevoegd voor wijzigen Wifi-kanaal: 

https://www.kpn.com/service/internet/wifi/wijzigen/servicetool-wifi-kanaal-aanpassen.htm

Hoe doe ik dat? Heb al gezocht maar is me nog niet gelukt.

Reputatie 7
Badge +28

Dat kun je doen via deze link : https://www.kpn.com/service/internet/wifi/wijzigen/servicetool-wifi-kanaal-aanpassen.htm

Dit had ik al geprobeerd. Via mijn telefoon krijg ik steeds dat deze service niet beschikbaar is. En via de computer geeft het aan dat mijn wifi goed is. Dus geen idee hoe nu verder.

 

Dit werkt dus niet. Is al sinds gisteren dat ik deze melding krijg.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Samantha Waanders, welkom op ons forum!
Je kunt het ook handmatig instellen op je modem. In onze kennisbank kun je per modem vinden hoe dat moet!

Heb je hierover ook al contact gehad met de klantenservice van je Toon

Dan vind ik het nog steeds ingewikkeld. Dat ga ik morgen doen maar dit is de foutcode die ik krijg; https://www.eneco.nl/klantenservice/producten-diensten/toon/storingen/D03/

 

En dat geeft aan dat het hier aan kan liggen; 

  • Instellingen router/modem
    Soms zorgen bepaalde instellingen van je router of modem ervoor dat Toon geen verbinding kan maken met ons Service Center. Denk aan de firewall (beveiliging) die Toon tegenhoudt. Lees na wat de handleiding van je router of modem hierover zegt of neem contact op met je internetprovider.

Maar het kanaal aanpassen kom ik nog niet uit. Als het nou via de link zou werken was het een stuk makkelijker😏

 

*admin edit: titel aangepast

Reputatie 7
Badge +20

Sorry voor mijn late reactie @Samantha Waanders, ik was met vakantie 😅. Heb je nog een oplossing kunnen vinden?
Met een foutmelding zoekt het in ieder geval altijd even wat makkelijker. Ik heb ook de titel van het topic even aangepast.

Kun je toelichten hoe je je netwerk verder precies ingericht hebt? Wat voor experiabox gebruik je en heb je verder ook nog routers/switches/wifiversterkers? En hoe zitten die aangesloten?

Nee want de opties die bij de leverancier van toon stonden heb ik gebrobeerd. Maar nog steeds hetzelfde probleem. We hebben een kpn box 12. Verder geen routers/ switches of wifi versterkers. 

Reputatie 7
Badge +20

Ah duidelijk, inhoudelijk heb ik verder niet zoveel verstand van deze apparaten maar wat je nog kunt proberen is voor je deurbel een eigen wifinetwerk aan te maken. Op de box12 noemen we dat “Extra Wifi” hier hebben we ook een kennisbank artikel voor:

Als ook dat het niet oplost heb ik er vanuit KPN helaas ook verder niet echt een oplossing voor vrees ik.