Beantwoord

Tor Relay lijkt verbinding te overbelasten

  • 27 November 2023
  • 4 reacties
  • 94 keer bekeken

Reputatie 1

Kort geleden heb ik een Tor Relay (middle relays) opgezet.

Nu merk ik dat mijn Modem steeds de verbinding met het internet verliest, alsof deze overbelast is.

ik heb een 1GBs abbonement over de Glasvezel. 

Tor gebruikt een paar kilo bit aan data dus daar kan het niet aan liggen.

Zelf denk ik dat het ligt aan het aantal verbindingen dat Torr tegelijkertijd aangaat. 

 

Zijn er mensen met gelijke ervaringen?

En is er een mogelijkheid om het KPN modem zo in te stellen dat de vele verbindingen die Torr nodig heeft niet voor problemen zorgen.

 

Momenteel heb ik een Experia Box V10

 

Hieronder de eisen vanaf de Tor site.

 

Guard/Middle relay:

  • Able to handle at least 7000 concurrent connections.
  • Have at least 10 Mbit/s (16 Mbit/s recommended) of upstream and downstream bandwidth.
  • Must be able to donate at least 100 GByte of traffic a month (ideally 2 TB or more).
  • At least 512 MB of RAM if the relay is slower than 40 Mbps or 1 GB of RAM if faster than 40 Mbps.
  • An IPv4 address (can be dynamic or static (preferred) as long as it stays the same for at least 3 hours).
  • At least 200 MB of disk storage.
  • Ideal uptime is 24/7 but relays should be up for more than 2 hours a day.

 

icon

Beste antwoord door XS4-Arjan 28 November 2023, 10:34

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ik denk dat je Experiabox niet is ingericht voor het afhandelen van zoveel connecties. Bovendien is het een consumentenrouter, dus veel geavanceerde instellingen kan je niet aanpassen.

Wil je hier echt serieus mee aan de slag, dan adviseer ik je om een andere router aan te schaffen, eentje die geschikt is voor het serieuzere werk. Daar is vast ook wel advies over te vinden bij Tweakers.net.

Reputatie 7
Badge +13

Ik deel het vermoeden van Arjan. Ik denk dat het aantal simultane verbindingen de hardware te zwaar belast, maar dat is aanname. Het bekijken naar een alternatieve router kan dan een optie zijn maar ik kan dat niet garanderen. 

Reputatie 1

Bedankt voor de reacties.
Voor nu trek ik de stekker uit het project.
Mischien ooit de stap naar een eigen router in plaats van die van KPN.

Reputatie 7
Badge +13

Dank je voor de terugkoppeling @Woetter22!  Mocht ik toch nog wat kunnen doen laat het dan weten!

Reageer