Beantwoord

Toshiba Satellite ziet wifi van box12 niet

  • 31 March 2023
  • 9 reacties
  • 231 keer bekeken

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem met mijn KPN box 12.

Mijn laptop kan de wifi verbinding van mijn KPN Box 12 niet vinden.

Andere wifi verbindingen wel.

Heb de modem al op Wifi 5 gezet maar helaas nog steeds niets zichtbaar.

Heb een extra 5ghz verbinding aangemaakt in mijn modem maar ook deze is niet zichtbaar op mijn laptop.

Mijn laptop is helemaal ge update.

En het rare is dat mijn laptop wel de wifi verbinding van mijn “oude” modem herkende en daar heb ik dus ook altijd mee op internet gezeten.

Heb gisterenavond bijna 2 uur met iemand van KPN aan de telefoon gezeten om te kijken of er een oplossing is.

Moet er wel bij zeggen dat bij KPN de nieuwe SSID naam en de instelling van WIFI 5 niet zichtbaar waren volgens de medewerker terwijl dit wel degelijk het geval is.

Modem is ook gereset hier bij mij thuis en ook bij KPN.

Maar helaas geen verandering.

De persoon van KPN zei uiteindelijk dat het aan mijn  laptop ligt.

Wat ik dus heel raar vindt aangezien ik alle wifi netwerken hier in mijn straat wel zie en ik met de “oude” modem van KPN wel altijd op wifi gezeten heb.

En de instelling van de box 12 ook op WIFI 5 staan en niet op WIFI 6.

De medewerker heeft wel een kabel gestuurd zodat ik wel bekabeld kan internetten.

Heel netjes maar voor mij niet de ideale oplossing natuurlijk.

Heb zelf een Toshiba Satellite laptop met Windows 10.

Hopelijk is er via deze weg wel een oplossing zodat ik wel weer via wifi kan internetten op mijn laptop.

Bij voorbaat dank.

 

Admin: afgesplitst

icon

Beste antwoord door GeSp 7 April 2023, 13:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Nicky53, welkom op ons forum! Ik heb even een nieuw topic voor je vraag aangemaakt ik heb hier niet direct een kant en klare verklaring voor eerlijk gezegd. Kun je eens een screenshot plaatsen van de wifi instellingen op je experiabox? (zonder je wifinaam en wachtwoord)

Het kan ook helpen de drivers je netwerkkaart te updaten op je laptop

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Nicky53 

 

Zit er een Intel Wifi 6 AX201 wifi kaart in die laptop?

Zo ja dan kan het aan de ingestelde bandwidth liggen, stel die op 80MHz in als hij nu op auto of op een lagere bandwidth staat.

Zie deze pagina https://www.kpn.com/service/actuele-wifiproblemen.htm onder Problemen met het koppelen van 1 specifiek apparaat op de Wifi

Hoi Thomas,

Bij deze de gevraagde screenshot.

Gr. Nicky 

Dank je voor je reactie en ik ga meteen even het bekijken GeSp.

Gr. Nicky

Heb inmiddels de driver van mijn netwerkkaart geüpdatet maar geen verandering.

Zie alle wifi verbindingen hier bij mij in de buurt behalve die van mezelf.

Reputatie 7
Badge +18

Je had de Bandwidth al op 80MHz staan zo te zien in de afbeelding.

Heb je de SSID alleen voor die afbeelding op niet Visable gezet, anders moet je die toch aanvinken.

Welke netwerkkaart zit er in die laptop?

Heb je ook nog andere WiFi punten, zoals SuperWiFi's?

Heb idd alleen voor de foto de SSID uit gevinkt.

Heb een WIFI versterker van KPN.

Er zit een Realtek RTL8188CE Wireless LAN 802.11n PCI-E NIC in mijn laptop. 

 

Reputatie 7
Badge +18

Met die WiFi kaart heb je pech, die kan niet verbinden met een Box 12, stukje uit de eerder geplaatste link:

2. Laptops met een Realtek RTL8188CE wifi kaart
Bij laptops met een Realtek RTL8188CE wifi kaart Hier is op dit moment geen oplossing voor. Deze Wifi kaart wordt al enige jaren niet meer geupdate.

 

Je zou voor die laptop een USB WiFi adapter kunnen aanschaffen of de interne WiFi kaart vervangen als deze achter een klepje aan de onderkant zit, vaak zit hij dan in een M2 slot en kan je hem vervangen door b.v. deze: https://www.bol.com/nl/nl/p/intel-wi-fi-6-ax200-netwerkadapter-m-2-2230-m-2-1216-bluetooth-5-0-802-11ax/9200000110204684/

 

Dank je voor de snelle reactie en de oplossing.

Kan hier iig verder mee.

Gr. Nicky