Vraag

TP LINK Deco geeft tv problemen

  • 4 April 2021
  • 15 reacties
  • 2928 keer bekeken

Reputatie 2

Ik heb ook een deco (in AP modus) en heel veel problemen met tv kijken dat niet schakelt of erg hapert, terwijl de tv rechtstreeks op de experia (v12) staat.

Jullie hebben het over dmz en dan de deco ja router, maar dat gaat toch helemaal fout met ddns? Alle de deco zit dan niet meer op het internet, maar op het lokale systeem (ip is dan 192.168.2.x)

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Arco, ik durf niet precies te zeggen hoe het zit met de deco. Maar bij problemen met de tv heeft de deco toch niets te maken als de ontvanger rechtstreeks op de ontvanger zit? Of heb je geen problemen met de tv als je de deco loskoppelt?

Reputatie 2

@Bart_Z Je zou gelijk moeten hebben, tenzij IGMP snooping van die V12 niet goed werkt en alsnog alle multicast van de TV ook door het overige netwerk wordt gepushed en blijkbaar de Deco die wel accepteert, wellicht om op de Wifi te zoeken naar apparaten die het willen ontvangen. Dat duurt wellicht te lang waardoor de tv-kastjes ermee stoppen.

Zonder Deco's in het netwerk gaat TV prima (ongeveer een minuut nadat die Deco's zijn ontkoppeld of als ik dan ook de V12 opnieuw heb opgestart)

Reputatie 7
Badge +24

Dus de Deco's zitten op een andere poort aangesloten op de KPN Box als de tv ontvanger? Er is geen tv ontvanger via de Deco's aangesloten? 

Heeft u het probleem ook als u de Deco's in router mode zet?

Reputatie 2

Ja, ja en ja.

Overigens heeft TP-link me verteld dat ze wel degelijk in AP-mode MOETEN staan voor kpn met tv. Dat staat het nu op.

Inmiddels ook alleen de hoofd deco op ethernet, dat moest ook, dus niet parallel op het netwerk, hooguit in serie, maar dan moet je dus twee ethernet netwerken in je huis hebben. 

Reputatie 7
Badge +24

Ja, ja en ja.

Overigens heeft TP-link me verteld dat ze wel degelijk in AP-mode MOETEN staan voor kpn met tv. Dat staat het nu op.

TP-Link gaat bij deze uitspraak uit van een situatie waarin de tv ontvangers achter de Deco's gekoppeld worden. Dat heeft u niet.

Inmiddels ook alleen de hoofd deco op ethernet, dat moest ook, dus niet parallel op het netwerk, hooguit in serie, maar dan moet je dus twee ethernet netwerken in je huis hebben. 

In router mode zou u inderdaad 2 verschillende netwerken in huis krijgen ja. In accespoint mode niet.

In router mode moet inderdaad alleen de eerste Deco aan de Experiabox/KPN Box gekoppeld worden, de 2de en 3de verbonden met de 2de poort van de eerste Deco (dmv een switch). In accespoint mode zou dat niet nodig moeten zijn. Maar goed ... als dat de oplossing is ... werkt het nu?

Reputatie 2

Nee, het werkt nog niet.

En TP-link geeft ook mijn netwerk topologie, dus het lijkt me dat ze die uitspraak ook daarop baseren.

Morgen verder

Reputatie 6

Misschien zeg ik iets heel geks maar staan die TP-Links op 40MHz opzowel 2.4Ghz en 5Ghz?
Probeer dit eens te veranderen naar 20MHz. Het is het proberen waard :D

Reputatie 7
Badge +24

Als de tv ontvangers aan een poort van de KPN Box zitten. En de Deco's aan een andere poort van de KPN Box. Dan zouden die elkaar sowieso niet moeten storen.

Maar goed. Volgens mij ben je niet de eerste met dit probleem. Volgens mij heb ik in een ander topic ook al zoiets gelezen.

Reputatie 2

@Pauwerful dat is inderdaad heel raar (sorry, inkoppetje). Het heeft niets met wifi te maken. dit gaat allemaal om ethernet.

@Nick83 Dat is precies mijn idee. Het vreemde is wel dat volgens TP-link de backhaul door de experia worden gebounced omdat dat protocol niet wordt herkend. Klinkt vreemd, het bevat een bestemmings-IP, dus dat zou genoet moeten zijn, blijkbaar werkt die backhaul niet volgens TCP-IP principe. Daarom is er nu maar 1 verbonden (de ‘hoofd’-deco), eerst rechtstreeks aan de experia, ook geprobeerd via een switch.

 

Reputatie 6

Niet bepaald het blijft in iedergeval een signaal dat door de 40MHz fequentie storing kan onstaan aan apparaten. Ongeacht of dit een WiFi signaal.

@Arco de uitleg over jou backhaul-protocol triggert mij. Zie hieronder de situatieschets van mijn opstelling. Zou dat de rede zijn dat de ene stb het wel doet (aan M5-kantoor via wifi aan de main-kelder) en de andere niet (aan M5-bedroom via wifi aan X60-woonkamer die via backhaul verbonden is aan de main-kelder)?

 

 

Helaas. Ik heb een en ander uitgevogeld.

Weghalen van wired backhaul gaf wel multicast/streaming beeld. Echter terugkijken of opnames geven een foutmelding. IMGP aan of uit bracht geen verschil.

Nu zou het nog kunnen zijn dat de Zyxel GS-108s switch die tussen de DECO X60 main en de andere DECO's in staat dwarslicht. Maar dan zou de werkende stb VIP9252 het ook niet doen. En die doet alles perfect. nb. via KPN verbonden met een Experia V10 modem.

 

Mocht KPN interesse hebben: Ik zou graag verder testen maar zie met de hardware die ik heb verder geen mogelijkheden. Als jullie mij een andere switch ter beschikking stellen, kan ik die nog testen.

 

m.v.g 

 

 

Zie de reactie van @NHendriks in je andere topic

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb ook geen mogelijkheid om een andere switch te sturen? Wil je die, dan kan je een aanschaffen. 

Helaas heeft KPN me niet van een oplossing kunnen voorzien. Mijn technische bevindingen wil ik wel nog even graag even met jullie delen. Wie weet kan daar in de toekomst iemand nog van profiteren.

 

Conclusie: Ik heb het nodige getest, maar het is me NIET gelukt om de iTV van KPN via de TP-Link DECO M5 of X60 volledig aan de praat te krijgen.

  • Met het gebruik van de ethernet Backhaul, krijg je zelfs geen live TV (multicast)
  • Het activeren van IMGP op de TP-Links (ook na het vervangen vd switch) gaf geen verbetering van de iTV connectie
  • Zonder Eth Backhaul (dus de remote-DECOs draadloos verbonden met de Base-DECO) (en ongeacht of IMGP geactiveerd was) was het wel mogelijk om live iTV te kijken. Maar het was niet mogelijk om te pauzeren of opnames te bekijken (unicast)

Mijn conclusie: Ik heb een powerline gekocht (TP-Link AV1200) (ook wel draadloze verbindingsset genoemd) Dit werkt helemaal prima bij mij en scheelt ook nog eens in netwerk verkeer over je DECO heen. nb. Eerder had ik een Devolo 650+. Werkte ook, maar iets trager op de iTV-box). 

 

Hopelijk heb je wat aan mijn bevindingen.

Vriendelijke groet, UtoPiet