Beantwoord

TP Link Deco P7's schieten op rood zodra ik er meer dan 1 bekabel.

  • 26 August 2022
  • 5 reacties
  • 301 keer bekeken

Ik heb sinds kort hetzelfde probleem.

Het afgelopen jaar heb ik zonder problemen 3 TP-Link Deco P7 units bedraad aan mijn Experia V9 box gehangen. Deco units in access point mode en elke unit op een aparte poort van Experia box. Wifi van de Experia box stond uit.

3 weken geleden stonden de Deco units opeens op rood en kreeg ik internet niet meer aan de praat. Na een belletje met KPN heb ik een Experia V12 gekregen ter vervanging van mijn V9.

Na aansluiting van de Experia V12 box heb ik de Deco units opnieuw geinstalleerd (eerst alle units verwijderd in de Deco app). In eerste instantie alleen de hoofdeco bedraad aan de Experia box en de andere deco's  draadloos  zonder ethernet backhaul waarbij wifi van de Experiabox weer uit staat. Deco units in Access point mode. Dan werkt alles prima.

Zodra ik een van de andere Deco's met een kabel aan de Experiabox hang schieten ze meteen op rood en weer op groen als ik de kabel verwijder.

 

Voorheen werkte dit dus wel maar nu niet meer.

Na wat zoeken op internet lees ik dat er meer problemen zijn hiermee: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1937770

Lijkt erop dat je niet meer meerdere deco units bedraad aan je modem kunt hangen maar dat je er een switch tussen moet zetten. Iemand een idee waarom dit opeens niet meer werkt?

 

Admin: afgesplitst

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 31 August 2022, 11:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

@Erik_SWC heeft u het systeem wel weer op accesspoint mode gezet?

Ja de Deco's staan in access point mode

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Erik_SWC, welkom op ons forum!
Ikzelf heb er niet bijzonder veel verstand van maar we denken altijd graag even mee!
Had je hierover ook al eens gekeken op het TP Link Deco forum of in de handleiding?

Misschien is dit topic relevant voor jouw situatie?

 

Reputatie 7
Badge +20

@Erik_SWC, heb je het nog werkend gekregen?

Na heel lang klooien… Oplossing als volgt: Eerst koop je een kabeltester en check of je de CAT 5 of 6 kabel goed hebt aangesloten. Je kunt soms een draadje missen en je hebt dan wel internet maar dat is dan max 100mb. Kosten =/- € 20,00 voorkomt een hoop gezoek.

KPN router naar  Netgear 105Ev2 of 108E ( let op de E ) Switch (immers deze heb je ook nodig voor als je tv wilt kijken via een 2e toegang (let op log hierop in en zet in deze de loop aan)  dan DECO 7 in Acces point modus zetten via de app en aansluiten op de switch. Lampje is eerst oranje dan rood knipperend en dan groen.

Is de DECO 7 groen vervolgens sluit je de volgende deco elders aan in huis maar alleen via de adapter dus GEEN internet elders in de DECO 7 stoppen!  Want dan gaat het fout. De KPN router kan daar niet mee overweg. Wacht to deze groen is. en ga zo al de Deco`s af. Let er op dat ze allemaal in acces point moeten staan. Je kunt de wifi van KPN gewoon aan laten staan. Immers de DECO`s versturen nu het internet via de stroomleiding. Ja het is niet zo snel meer maar je krijgt wel op de onmogelijkste plekken waar je stroom hebt WIFI.  Succes. Met dank aan KPN monteurs voor hun geduld.