Beantwoord

TP-Link ER605 ipv Kpn12 box > kan geen verbinding maken

  • 5 August 2022
  • 3 reacties
  • 612 keer bekeken

Ik heb sinds kort glasvezel van KPN. Ik heb hierbij het NT kastje aangesloten op de KPN12 router, en dat werkte prima. Ik heb gewoon internet.

Echter als ik ipv de KPN12 mijn TP-Link ER605 router aan de NT kast hang, dan kan ik maar geen verbinding krijgen. Ik gebruik PPoE zoals voorgesteld, met de volgende instellingen:

Maar wat ik ook probeer, ik blijf maar de volgende error krijgen:

[Failed]14-EB-B6-E4-B6-53: PPPoE internet failed to connect to the server because sending PADI times out.


Wat doe ik verkeerd? Ik zie vast iets heel stoms over het hoofd...

icon

Beste antwoord door Tularis 6 August 2022, 07:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Het antwoord was blijkbaar om de checkbox 802.1Q tag ook aan te vinken. Daarna werkt het vlekkeloos :)

 

Nu alleen nog doorgronden hoe IPTV zou moeten werken in de nieuwe controller software… die heb ik nog niet aan de praat gekregen helaas :(

@Tularis Geld onderstaande ook voor uw type ?

De TP-Link R605 kan wel ingezet worden bij een KPN glasvezel verbinding voor internet (VLAN 6), maar de additionele VLANs voor IPTV en telefonie kunnen helaas nog niet correct doorgezet worden. Hier wordt wel aangewerkt in toekomstige updates.

Voor nu kunt u het beste de VLANs scheiden van elkaar met behulp van een managed switch en alleen VLAN6 doorzetten naar de router terwijl de rest van de VLANs verlopen via de oorspronkelijke modemrouter voor IPTV en telefonie.

Met de nieuwste controller updates zou het moeten werken.

Maar heb nog niet kunnen achterhalen hoe het dan geconfigureerd zou moeten worden. Bij mijn vorige poging hielp ik de vlan interface om zeep waardoor ik überhaupt niks meer kon 😂