Beantwoord

Traag downloaden via xbox series s ondanks opengezette poorten

  • 15 December 2021
  • 3 reacties
  • 230 keer bekeken

Hallo,

 

Ik heb een xbox series s aangeschaft en ik heb via de Experia box de poorten opengezet om de downloads te versnellen. Echter blijven de downloads traag en blijft de NAT type op gemiddeld staan.

Ik heb onderstaande regels toegevoegd op het modem en ik heb een statische ip aan de xbox gegeven. 

Wat kan ik nog meer doen voor meer snelheid? zit nu gemiddeld op 120 MB

Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Vulpen 16 December 2021, 00:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Is er nog een game actief op de achtergrond

De Xbox knijpt de download snelheid op het moment dat er nog een game actief is. Ook als je in het xbox menu zit en de game alleen op de achtergrond nog draait. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Ha @brinkman58 Heb je de reactie van Vulpen gezien? Verklaart dit het? 

Reputatie 7
Badge +9

Poortforwardings zullen over het algemeen geen invloed hebben op data rates. 
Wel is voorgenoemde van toepassing dat als er een game draait op de achtergrond dat de Xbox hiervoor een stuk lijn reserveert. 
Tevens is het wellicht indien nog van toepassing handig om te weten wat je lijnsnelheid precies is en dan kunnen we kijken hoe dit staat t.o.v de genoemde 120Mbit. 

want 120Mbit klinkt heel erg als een 100Mbit op glasvezel lijntje die gecapped zijn op 120Mbit.

Laat maar even weten of het reeds is opgelost of verhelderd is en/of dat je wellicht nog meer info nodig hebt