Beantwoord

Trage upload snelheid met Linksys Velop-systeem

  • 11 March 2022
  • 4 reacties
  • 161 keer bekeken

Ik heb mijn Linksys Velop systeem aan mijn net geïnstalleerde KPN Box 12.

Alles werkt, maar de Velop heeft een ingebouwde speedtest die dus rechtstreeks met de Modem, (dus weinig kabel en geen Wifi) communiceert met de BOX12.

Deze speedtest geeft een downstream van 830mbps aan en een upstream van slechts 19,7 mbps ..

Mijn abo is 1Gbps up en down.

Wat kan er aan de hand zijn?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Anonymous 11 March 2022, 17:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hallo @Dagobert , als je een pc bekabeld aansluit rechtstreeks op het KPN modem, waar kom je dan op uit?

 

Goed idee.

Gedaan en dan is de up- en download snelheid veel beter (wel nog steeds veel lager dan de beloofde 1 Gbps (ongeveer 700Mbps). Maar goed, wel veel beter.

Hetbzit dus in de linksys. Deze eens in abridge mode gezet. Dan wel hoge cijfers. Het ligt dus aan de linksys ... hmmm daar eens verder onderzoek naar doen.

Bedankt voor de hulp!

Hallo @Dagobert , je moet een snelheid van 700Mbit/s niet accepteren bij een Gigabit-abo.

Als e.e.a. goed ingeregeld is moet je gemiddeld tussen de 930-940Mbit/s up en down kunnen halen, maar mag normaal gesproken nooit onder de 900Mbit/s uitkomen.

 

Reputatie 7
Badge +19

Van harte welkom op ons forum @Dagobert!

Goed om te zien dat je op weg geholpen bent door JanD. Ik hoop dat je er snel verder komt met je apparatuur en netwerk thuis. Als je vragen hebt of hulp nodig hebt met je verbinding, laat het gerust weten. We denken hier graag met je mee.