Beantwoord

Trage WIFI op eerste- en tweede verdieping

  • 1 April 2021
  • 15 reacties
  • 146 keer bekeken

Reputatie 2

Beste mede-forummers/KPN moderatoren,

Na vandaag tot 10x de KPN wifimanager te hebben doorlopen, krijg ik steeds het onderstaande scherm, zoals ook een andere gebruiker op dit forum steeds gekregen heeft, het onderstaande scherm.

Mijn probleem is dat ik beneden in de woonkamer een goed werkende verbinding heb, maar op de verdiepingen een slechte- tot zeer slechte verbinding krijg.

 

Wat heb ik al gedaan:

  • KPN Box 12 opnieuw opgestart, dus aan en uit, vervolgens de metingen gedaan, resultaat is onderstaand scherm.
  • KPN Box 12 harde reset gegeven (dus met een paperclip de resetknop ingedrukt gehouden totdat de modem opnieuw opstart, resultaat zoals bij eerste punt.
  • KPN Box 12 op andere WIFI kanalen ingesteld, zowel de 2,4 GHz als de 5 GHz, Dus van automatisch afgehaald en handmatig testen gedaan, resultaat zoals bij eerste punt.
  • Ik steeds terug keer in een lus, steeds terug bij af.
  • De testen zowel op een IPAD 5th generation (IPAD OS) als op een nieuwe ASUS notebook (Windows 10)  gedaan, maar beiden geen goede afronding van de KPN WIFI manager.
  • Beneden heb ik de volle 100 MBits/Sec
  • Op de eerste verdieping zakt deze terug naar 20-30 MB/Sec
  • Op de zolder, waar ook mijn werkplek is, zakt deze terug tot 8-10 MB/Sec, deze ruimte is het meest cruciaal voor mijn werk. 
  • Ik heb van beneden de BOX 12 naar boven een UTP kabel lopen naar mijn oude PC, maar de cruciale computers en telefoons werken met WIFI en die is daar te traag. MS Teams en Skype werken gewoon daar niet goed.

Uiteindelijk heb ik vandaag nog 2x de helpdesk gebeld met goed meedenkende mensen, maar op het einde houden ze toch vast aan de KPN wifi manager, waar dus het criterium ligt van wel of geen extra WIFI versterkers. Ik zou echt enorm geholpen zijn met een extra WIFI versterker, maar ik kom zo ook niet verder. Kan iemand van de KPN Moderatoren mij hier mee verder helpen?

 

Dank voor uw effort.

 

 

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 3 April 2021, 10:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Voor een pc of laptop zonder netwerk poort kun je deze aanschaffen:

https://m.alternate.nl/TP-Link/USB-3-0-naar-gigabit-ethernet-netwerk-adapter-UE300-netwerkadapter/html/product/1212943

Zo kunt u deze alsnog bekabeld aansluiten.

Badge +19

Als je de wifimanager doet is het cruciaal dat he de verbinding niet verliest. Zoek een plek waar de Wi-Fi rond 15 is. Je vult in dat je maar alleen begane grond hebt en je loopt meteen naar die plek waar je weet dat de wifi rond de 15 is. Dan wacht je een paar minuten.  Dan zou ie het moeten doen. Bij de 2de keer komt er dan een uitkomst als het goed is. Probeer het nog een keer op deze manier.  

Reputatie 2

Voor een pc of laptop zonder netwerk poort kun je deze aanschaffen:

https://m.alternate.nl/TP-Link/USB-3-0-naar-gigabit-ethernet-netwerk-adapter-UE300-netwerkadapter/html/product/1212943

Zo kunt u deze alsnog bekabeld aansluiten.

Dat kan inderdaad, maar dan blijft een telefoon die ik erbij gebruik nog over voor de wifi, en die kan ik niet bekabelen.

Reputatie 2

Als je de wifimanager doet is het cruciaal dat he de verbinding niet verliest. Zoek een plek waar de Wi-Fi rond 15 is. Je vult in dat je maar alleen begane grond hebt en je loopt meteen naar die plek waar je weet dat de wifi rond de 15 is. Dan wacht je een paar minuten.  Dan zou ie het moeten doen. Bij de 2de keer komt er dan een uitkomst als het goed is. Probeer het nog een keer op deze manier.  

Dat probeer ik morgen opnieuw. Bedankt voor deze tip.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Edmuziek, welkom! De tip van Joep1965 is een uitstekende. Mocht het nou nog niet lukken, laat het even weten. Dan kijk ik met je mee!

Reputatie 2

Als je de wifimanager doet is het cruciaal dat he de verbinding niet verliest. Zoek een plek waar de Wi-Fi rond 15 is. Je vult in dat je maar alleen begane grond hebt en je loopt meteen naar die plek waar je weet dat de wifi rond de 15 is. Dan wacht je een paar minuten.  Dan zou ie het moeten doen. Bij de 2de keer komt er dan een uitkomst als het goed is. Probeer het nog een keer op deze manier.  

Joep, dank je wel. De tip heeft helaas niet gewerkt.

Reputatie 2

Ha @Edmuziek, welkom! De tip van Joep1965 is een uitstekende. Mocht het nou nog niet lukken, laat het even weten. Dan kijk ik met je mee!

Goedemiddag Marcia,

 

Ik heb de tip van Joep1965 zeker wel geprobeerd. Ook meerdere keren, maar helaas opnieuw steeds deze melding. Krijg hem zowel op de Ipad als op de laptop.

 

Dank jullie wel voor het meedenken zover :slight_smile:

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Ik dacht: laat ik kijken of ik die Experia Wifi's kan regelen, want het klinkt alsof je ze nodig hebt. Maar toen ik met jouw Wifi Manager meekeek, zag ik dat deze aangaf dat jouw abonnement op 0,001 Mbit/s staat. Ik vermoed dat dit het probleem is en ga uitzoeken hoe ik dit voor je aangepast krijg. Ik hou je op de hoogte!

Reputatie 2

Goedemorgen Marcia,

 

Om eventuele misverstanden te voorkomen, we hebben beneden op de wifi gewoon een goede verbinding van 100 Mbits/sec met de BOX 12, echter op de zolder zakt deze zo ver in dat de verbinding niet meer werkbaar is. Ik zou dus wel goed geholpen zijn met de experia wifi's, want deze kan ik aan de ethernetkabel op zolder vast maken.

Reputatie 7
Badge +30

Check! Dan stuur ik daarnaast ook vast Experia Wifi's. Deze kan je dinsdagmiddag na 1430 uur ophalen bij de Coop in jouw wijk. Je krijgt hier nog een sms over zodra ze er liggen.

Reputatie 2

Check! Dan stuur ik daarnaast ook vast Experia Wifi's. Deze kan je dinsdagmiddag na 1430 uur ophalen bij de Coop in jouw wijk. Je krijgt hier nog een sms over zodra ze er liggen.

Dat is goed nieuws! Hier gaan we blij mee worden. We wachten de experia's af. Heel erg bedankt voor je effort en je moeite zo ver. :relaxed:

Reputatie 7
Badge +24

Check! Dan stuur ik daarnaast ook vast Experia Wifi's. Deze kan je dinsdagmiddag na 1430 uur ophalen bij de Coop in jouw wijk. Je krijgt hier nog een sms over zodra ze er liggen.

Dat is goed nieuws! Hier gaan we blij mee worden. We wachten de experia's af. Heel erg bedankt voor je effort en je moeite zo ver. :relaxed:

Hou er wel rekening mee dat WiFi op de KPN Box uit gaat. Dus 1 versterker onder naast de KPN Box, of in de woonkamer, en de andere boven op zolder.

Later krijgt de KPN Box nog een update, zodat WiFi op dat ding aan blijft. Dan kun je de Experia WiFi van beneden op de eerste verdieping zetten.

Reputatie 2

Dank je wel Nick. Das een heel goede tip. Ik wist dit niet.:relaxed:

Reputatie 2

Goedenavond forumleden,

ik wilde even mededelen dat de experia WiFi’s zeer goed hun werk doen. Op mijn zolder heb ik weer de volle 100 Mb snelheid. Hartelijk bedankt voor het meedenken. Marcia, bedankt voor het op sturen van deze experia’s. Hier weer een tevreden klant :relaxed:

Reputatie 7
Badge +30

Super! Fijn dat je het nog even liet weten en veel plezier ervan :-).