Beantwoord

Tv-ontvanger aansluiten op Denon AVR-X1500H

  • 11 December 2021
  • 3 reacties
  • 1338 keer bekeken

Ik ben in het bezit van een tv met de mogelijkheid om via een HDMI kabel geluid en beeld 2 kanten op te sturen 

weet ook dat deze kabel dan in mijn monitor aansluiting moet komen op mijn Danon

echt weet ik nu niet in welke van de overige 5 HDMI poorten de tv box moetkomen 

sdat de eerste met benaming sbl/sat of moet deze in mediaplayer neem aan dat deze niet in DVD ,Bluray of Game moet komen te zitten 

heeft iemand daar een goed advies voor ?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door PeterG 14 December 2021, 12:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Ha @bosch bolletje Welkom hier op het KPN Forum en leuk dat je je vraag hier stelt. Ik ben zelf niet zo heel erg thuis in deze materie, maar iemand als @PeterG heeft hier vaak goede ideeen over. Toch, Peter? :) 

Hoi, daar ben ik dan.

via een HDMI kabel geluid en beeld 2 kanten op te sturen

Alleen het geluid kan 2 kanten op. Nml met beeld en geluid van versterker (bv een BRD die op een HDMI IN v.d. versterker zit) naar de TV. Maar via die verbinding (ARC) gaat alleen geluid van tv naar versterker.

De HDMI kabel tussen tv en versterker moet aan tv zijde in de HDMI ARC aansluiting. En aan de versterker zijde in HDMI OUT (ARC). Versterker moet ARC ondersteunen.

De ontvanger van kpn gaat dan op een HDMI INgang van de tv.

Voor radio luisteren zonder tv aan heb ik dan nog een audiokabeltje van ontvanger naar een ingang van de versterker.

Je kan ook (proberen) met de ontvanger in een HDMI ingang van de versterker. Maar ik vind het nadeel dat dan áltijd de versterker aan moet bij tv kijken. Ook bij programma's (journaal, talkshows e.d.) waar het geluid van de tv voldoende is. Ook werkt het lang niet altijd goed met de HDCP beveiliging van de ontvanger. Dan krijg je geen of verstoord beeld op je tv.

Reputatie 7
Badge +10

Je kan ook (proberen) met de ontvanger in een HDMI ingang van de versterker. Maar ik vind het nadeel dat dan áltijd de versterker aan moet bij tv kijken. Ook bij programma's (journaal, talkshows e.d.) waar het geluid van de tv voldoende is. Ook werkt het lang niet altijd goed met de HDCP beveiliging van de ontvanger. Dan krijg je geen of verstoord beeld op je tv.

De TS heeft een mooie Denon AVR met dito kwaliteit geluidsboxen niet voor niets. Ook bij nieuws/talkshows heb  -ikzelf althans-  profijt van de betere geluidskwaliteit van een AVR.

Heb om die reden de TV-ontvanger in de  CBL/SAT  HDMI ingang (Denon AVR-X2300W).
Andere uitvoer van bijv. 2e monitor PC, media spelers, chromecast...  op andere HDMI ingangen.

Van TV beeld problemen in deze set-up heb ik nog nooit last gehad.
(Ook niet van beeld problemen van alle andere aangesloten beeld gerelateerde apparaten).
Het is juist precies de bedoeling van dit soort AVR (Audio / Video receiver) oplossingen om tegemoet te komen aan allerlei gecombineerde “beeld” / audio randapparaten met een HDMI uitvoer, om dat “centraal” via zo'n AVR te laten lopen, en uitvoer naar één (of twee ?) TV's.

Verder kun je in die set-up ook gewoon “radio” luisteren zonder de TV aan te hebben staan. (Ken de specs niet van een AVR1500H, maar bij mij tevens een keus uit pakweg 800 radio stations via internet).