Beantwoord

Tv-ontvanger werkt niet via beamer

  • 14 September 2020
  • 15 reacties
  • 1060 keer bekeken

Hoi, 

ik heb het tv kastje en de playstation via een switch aangesloten op een Optoma GT1070Xe beamer. 

De playstation werkt altijd probleemloos via de beamer.

Het tv kastje nauwelijks. Soms wil bijv Netflix nog wel beeld geven, maar valt toch regelmatig weg. Gewoon tv kijken is een crime.

Ook wanneer ik de switch er tussenuit haal en het kastje direct op de beamer aansluit, is dit het geval. 

Aangezien de playstation het wel doet, ligt het niet aan de switch, noch aan de HDMI kabel. 

De Beamer is continu naar een signaal aan het zoeken. De volgorde van aan zetten lijkt soms verschil te maken, maar niet dusdanig dat ik daarmee geen probleem meer heb.

Iemand een idee?

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

icon

Beste antwoord door PeterG 18 September 2020, 12:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Het signaal wat het tv kastje uitkomt is beveiligd. Mogenlijk beschikt de beamer niet over de juiste techniek om dat beveiligd signaal te verwerken. Of de kabel is van onvoldoende kwaliteit. Want dat beveiligde signaal vereist  ook een goede kabel.

Misschien kan je het merk en type beamer hier neerzetten. Dan kunnen andere mensen wel ff googlen of deze beamer überhaupt geschikt is. Ik heb daar verder niet zoveel verstand van 😑 maar er zijn er hier op het forum die precies weten waar de beamer aan moet voldoen.

Hoi Nick, 

dank je wel voor je tips. 
 

Type beamer heb ik meteen al vermeld. 
 

Hopelijk kan iemand er wat mee. 

Uit een oud topic: de beamer zou moeten werken mits deze minimaal de HDMI beveiliging HDCP 1.4 ondersteunt.

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/projector-aansluiten-op-de-mediabox-432727

Reputatie 6
Badge +9

Dag @BasBesa. Welkom hier op het Forum. Goed dat je het hier meldt. Ik heb geen kant-en-klaar antwoord voor je, helaas. Als ik het goed begrijp heb je dus wel beeld, maar valt dit regelmatig weg. Klopt dat? Zou je hier eventueel een beschrijving/schema van de aansluiting/kabels willen plaatsen? Werkt je tv-ontvanger wel goed als je deze op een TV aansluit via HDMI? Zou je ook deze stappen willen uitvoeren?

Het klinkt als een HDCP-probleem, maar wat het exact is weet ik ook niet. Heb je wat aan de tips van de heren boven mij? Ondersteunt de beamer HDCP 1.4? Ik kan dat in de specificaties online niet terugvinden. Hier vind je ook nog een handige "troubleshoot" pagina voor HDCP problemen. Is wel in het Engels, maar ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Hoi Natasja,

 

ik heb inmiddels ook contact met Optoma. Deze beamer werkt met hdcp 1.4. Dat zou dus goed moeten zijn. 
bij Optoma gaan ze ook de mediabox icm met deze beamer checken. 
 

de mediabox werkt wel op een gewone tv. 
 

hdmi kabel en switch zijn ook goed, want de PlayStation werkt wel in deze opstelling. 
 

Ik wacht even af waar Optoma mee terug komt. 

Reputatie 7
Badge +24

De PlayStation gebruikt geen hdcp 1.4. Werkt de kabel ook als je hem gebruikt tussen tv ontvanger en tv?

Ja dat werkt. Ook met switch. 
 

moet dus wel aan de beamer of combi beamer-mediabox liggen. Niet? 

Reputatie 6
Badge +9

Duidelijk, @BasBesa. Goed dat je ook contact hebt gezocht met de fabrikant. Ik ben benieuwd wat Optoma aangeeft. Deel je de reactie hier? 

Je hebt niet de Arris vip5202, hè?

Want die werkt met HDCP 2.2 (ook bij HD zenders)

Hoi PeterG,

als dat waar is zal dat het euvel moeten zijn. 
 

 

Aha! Duidelijk. Dat gaat niet werken i.c.m. die ontvanger inderdaad.

https://www.homecinemamagazine.nl/2014/03/hdcp-2-2-wat-is-het/

Reputatie 7
Badge +24

Aha kijk eens aan. Het lek is boven 😁 ik zei het al, ik heb er niet zoveel verstand van, er zijn anderen die dat veel beter weten 👍

Goed, dan weet ik wat me te doen staat!

 

Thanks allemaal en een goed weekend!

Reputatie 6
Badge +9

Ik zie dat @PeterG inmiddels het antwoord heeft gegeven, @BasBesa. Het is natuurlijk jammer dat de Arris VIP5202 niet werkt in combinatie met de beamer, maar in ieder geval fijn dat nu duidelijk is waarom het beeld steeds wegviel. Als je nog andere vragen hebt, stel die dan gerust. 

@PeterG en @Nick83, hartelijk dank voor jullie hulp hier! :pray_tone1:

Reputatie 2
Badge

ik had vandaag (2 jaar na post v d OP) hetzelfde probleem met een Optoma 4k beamer (UHD30) en de arris vip5202 in auto stand, maar bij mij bleek het euvel te omzeilen door de arris vip5202 in de stand uhd@30 (fps) te zetten (ipv uhd@50 of 60) en dus zeker niet op automatisch.

Ik heb er een pioneer vsx-lx 303 avr (4k fahig) tussenzitten.

nu wel beeld in 4k.

ps mijn 1080p samsung tv deed het wel inde auto stand.  

bij mij ook goede 4k@60 fahige hdmi kabels gebruikt.

pps de hdr setting in de arris vip heb ik wel op auto gezet.

 

R