Vraag

TV-ontvangers werken niet met Box 12 en Netgear GC110P

  • 31 May 2023
  • 25 reacties
  • 169 keer bekeken

Wie oh Wie kan mij helpen?

Ik heb 2x een Netgear GC110P echter ik krijg niet de IGMP Snooping goed werkend om de IP-TV kasten van kpn werkend te krijgen. 

Alles staat op Unable. De kastjes laden wel maar geen menu is zichtbaar, loopt vast of is niet bereikbaar.

De setup van mijn netwerk  nu is:

V12, 2x Netgear GC110P (alle vaste devices) 2x KPN Wifi (zwart) direct vanuit de V12 (1x wifi met een GS105 )

Toekomst is om de GC110P te vervangen voor Ubitique flex mini.

Wie kan mij helpen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Tja. Geen van je switchen zijn dan ook geschikt voor de IPTV bij kpn.

Netgear switchen moeten eindigen op E of Ev2.

Bijvoorbeeld GS105E. En ook niet P.

Peter 

De switch van ubitiqu werken wel?

Ik zat te denken aan de Flex Mini en de Lite 8 PoE.

 

Hmm, die worden niet genoemd in het artikel van @wjb . En ook niet in de reacties.

 

KPN verkoopt zelf deze 3 typen switches. Deze ondersteunen in ieder geval ‘routed IGMP Snooping’.

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/zoeken/?q=switches

 

Heb je al de nieuwste ontvangers DIW7022? Verbind die dan met de wifi van het modem Box12! Dan omzeil je je hele netwerk.

Reputatie 7

Persoonlijk zou ik niet kiezen voor wifi bij het aansluiten van een TV+ Box.

De Ubiquiti Flex Mini lijkt geen IGMP snooping te ondersteunen, de Lite 8 PoE lijkt daarentegen IGMP snooping wel te ondersteunen..

@wjb de flex mini pusht het door. Tot nu toe. En de GC110p ook tot nu toe. Geen lags en tags ingesteld 

@wjb

Welke UniFi kan hier direct op? 
usg pro 4 of UniFi dreammachine pro.

Ik lees zoveel tegenstrijdige berichten. 

Reputatie 7

Daar kan je gewoon een router met een UTP kabel op aansluiten.

@wjb sorry ik bedoelde eigenlijk kan het glas direct op 1 van de 2 ubi? 

Reputatie 7

@wjb sorry ik bedoelde eigenlijk kan het glas direct op 1 van de 2 ubi? 

Dan zal KPNNetwerk waarschijnlijk eerst de FTU willen vervangen en jij zult dan een patchcover, SFP module (zoals deze) voor AON aansluitingen en een one-click glasvezel reinigingspen aan moeten schaffen.

Er zit overigens geen enkel functioneel voordeel in het vervangen van jouw NTU door een SFP module, sterker nog, er zijn eigenlijk meer nadelen dan voordelen. Weet dat KPN zal vragen om jouw Experia/KPN Box aan te sluiten als je support nodig hebt en dat betekent dan dus ook dat je de NTU van KPN weer terug moet plaatsen.

Ik heb mijn EdgeRouter 4 dan ook gewoon met een RJ45 SFP module op mijn Genexis NTU (dezelfde als jij) aangesloten.

@wjb mag ik jou vragen naar jouw ervaringen van de usg 3, usg pro 4 en de dream pro? Want dit loopt ook zo uiteen. 

Reputatie 7

Ik heb nooit een USG gehad aangezien deze beduidend minder mogelijkheden hadden in vergelijking tot de EdgeRouters. Een USG 3 zou ik sowieso links laten liggen en als ik zou moeten kiezen tussen tussen de USG Pro 4 en de UDM Pro dan zou ik voor de laatste gaan.

@wjb bedankt voor je mening en info.

wat betreft de flex mini deze had ik direct op gc110p dat ging goed. Op gc110p wel de igmp en multicast aangezet zonder enige andere instelling. 
nog niet uit geprobeerd met meerdere tv kasten. 
wat wel gebeurd is dat als er nog een switch tussen zit zoals een gewone gs105 er wat vertragingen ontstaan. 

Reputatie 7

Een Flex Mini ondersteunt naar mijn weten geen IGMP snooping en dus kan dat tot problemen leiden als via die switch een TV ontvanger aangesloten is en een ander apparaat waarvan de netwerkadapter terugschakelt naar 10Mbps als deze standby gezet wordt.

Een Netgear GS105 ondersteunt ook geen IGMP snooping, daarvoor moet je de GS105Ev2 hebben.

Dat had ik begrepen en gezien. Echter de opstelling hoe ik je het vertel, zoals nu bij mij werkt het zonder enig probleem. En de GS105 werkte eerst ook alleen nu niet meer nadat deze achter de flex zit. Direct op de box 12 weer wel.

 

Reputatie 7

Welke switch(es) zit(ten) tussen jouw TV ontvangers en de V12?

Werkende set up nu

box 12 => gc110p => flex mini (poe van gc110p)=> gs105v2.

1x direct op de flex mini: kpn tv

en op de gs105v2 een kpn tv.

 

een andere werkende set up:

box12 

>gc110p 
>gc110p

>flex mini => 2x iptv 

 

 

 

Reputatie 7

En wat is er verder nog aangesloten op die Flex Mini?

Achter de flex nu:

direct iptv (2)

direct gs105v2 met daar achter kpn WiFi / laptop / smart tv / pc / iptv. (3) 

direct kpn WiFi met daar op een camera.


 

@wjb 

kan u mij even helpen?

ik heb een udm pro se, helemaal ge-update nu wil ik deze direct aansluiten op de unt echter met de instelingen krijg ik helemaal geen verkeer. Wat zie ik over het hoofd? 

Reputatie 7

Met welke instellingen?

Op welk vlan maak je de PPPoE verbinding?

Er zit geen .json file op gewoon direct op genexis. Dit zou volgens de geleerde moeten werken. echter misschien factory Reset opnieuw instellen en de genexis opnieuw opstarten ? 
 

Reputatie 7

Krijgt jouw UDM een WAN IPv4 adres?

Udm krijgt helemaal niks. 
stap1 udm ingesteld op de instellingen zoals hier boven.

stap2 de udm op de rode utp aangesloten via udm Port wan. De glasvezel niet een herstart gedaan. 
 

Reputatie 7

Heeft de UDM een log en zo ja, zie je daar iets interessants?

Dit is het enige