Vraag

TV werkt niet goed met simonly in TP-Link 7450

  • 3 April 2023
  • 4 reacties
  • 120 keer bekeken

Ik heb het volgende  probleem:

Sim only van kpn gekocht en geplaatst in de tp link (7450)

Kan met telefoon( samsung) geen verbinding krijgen.

De tv maakt verbinding met tp link kan gewoon prime en netflix krijgen maar bij canal digital heb ik elke dag problemen: hij start niet op.

Eerder al bij kpn winkel geweest: sim kaart werkt, kan via tp link wel verbinding krijgen met een i phone maar niet met samsung..…

In een andere winkel verder geholpen daar hebben ze de een instelling veranderd waardoor ik met de Samsung wel verbinding krijg.

Echter het probleem met canal digital kijken blijft: ik krijg het menu  ik kan bedienen maar geen beeld.

Om het op te lossen moet ik eerst de verbinding verwijderen dan via de telefoon hotspot verbinding maken met canal digital en vervolgens die verbreken en dan weer via de tp link verbinding maken en  kan dan tv kijken erg omslachtig en irritant.

Let wel met een sim kaart van tele 2 totaal geen problemen.......... dus wat is er aan de hand? Enig idee

 

Gr angelique


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Snap niets van je vraag, maar ben wel benieuwd of iemand dit oppakt en een oplossing weet.

Zal proberen duidelijker uit te leggen:

Sim only kaart zit in mobiele router ( tplink) ik heb verbinding met de tv. Kan hier prime en netflix kijken.

Nu een abbonement van canal digital gekocht.

Canal digital start op, ik krijg het menu te zien maar geen beeld.

Om beeld te krijgen moet ik eerst het mobiele netwerk ontkoppelen van de tv dan de tv via de hotspot van de telefoon koppelen ( zit een andere provider op)dan doet canal digital het. Vervolgens zet ik de mobiele hotspot uit en verbind de tv weer via het mobiele netwerk( tplikn) en dan kan ik wel  canal digital kijken . En om dagelijks canal digital te kijken moet ik die handelingen elke dag opnieuw doen.

Als er een sim kaart van een andere provider inzit dan geen problemen.

Enig idee?

Reputatie 7
Badge +15

@Annia Welkom op het forum. 

Ik begrijp dat je een simkaart in een mifi router hebt gestopt en dat je hiermee ook tv kijkt? 

Gaat het om een regulier 06 nummer dat in de mifi router zit of heb hiervoor een data only abonnement genomen? Een regulier 06 nummer is namelijk niet bedoelt om in een mifi router te gebruiken. 

En gaat het gebruiken van Canaal digitaal nou mis op de tv of op je telefoon? 

Reputatie 7
Badge +24

Kunt u ipv6 uitzetten bij de instellingen op de TP-Link?