Beantwoord

TV werkt niet met Edimax BR-6478AC Router en Experiabox V10

  • 16 August 2023
  • 18 reacties
  • 106 keer bekeken

Sinds vandaag gebruik aan het maken van een Edimax  BR-6478AC router. 

Alles werkt, zowel internet op de PC als wifi.

Enige wat niet lekker werkt is de TV. Voorheen gebruikte ik een netwerkswitch wat geen enkel probleem gaf, nu met de router krijg ik continue de melding dat er geen verbinding is, storing etc. Enige dat wel lekker werkt is netflix via het KPN kastje.

Iemand een idee wat dit kan zijn of wat ik fout doe? 

Reden voor een router ipv de netwerkswitch is omdat deze niet genoeg stabiliteit geeft voor het gamen voor onze dochter. Nu met de router ervaart ze geen problemen. 

Hebben een experiabox V10

icon

Beste antwoord door wjb 20 August 2023, 13:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +24

De tv ontvanger moet u rechtstreeks op de Experiabox aansluiten. Of via een switch. Die werkt niet achter een 2de router.

Met wat voor apparaat gamed uw dochter?

Reputatie 6
Badge +5

hoe heb je deze Edimax ingesteld?

als Router of als Acces point?

als je hem als Router instelt gaat dit niet werken nee. je zult hem moeten instellen als Acces point.

@Nick83 met een pc, geen spelcomputer oid. Via de switch is het internet blijkbaar niet stabiel of snel genoeg en heeft ze continue lagg. Via de switch werkte de KPN wel prima indd. 

@joey92 eigenlijk gewoon er in geplugd, maar heb gelezen dat ik dus eea moet gaan instellen. Dat word even puzzelen en zoeken denk ik. 

Reden voor de edimax wifi router is ook zodat er op zolder een betere en stabielere internet voor mijzelf is. Maar ik denk dat ik dit alsnog met een internetkabel vanaf de router naar zolder door ga trekken. 

@JanZ_ Ik zag je like op de andere reacties, wellicht kan je ook reageren met een antwoord als moderator, want ik kom er nog steeds niet aan uit :) 

Ik zie de router wel in de lan instellingen van de experiabox staan, maar vreemd genoeg kan ik op de een of andere manier niet inloggen op de router met de gebruikelijke gegevens die er bij verstrekt zijn. Zowel inlog als ww kloppen niet? 

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @J. Hilverts en welkom hier op ons forum :)

Het precieze antwoord weet ik ook niet meteen daar ik verder niet bekend met het type router waar je gebruik van maakt! Wel zie ik dat je router IMGP snooping ondersteunt dus dat zou het probleem ook niet kunnen zijn.

Ik zou je in dat geval sowieso willen adviseren om je vraag ook eens in dit topic over het gebruik van je eigen modem te stellen. Dit is een centraal topic over het gebruik van je eigen modem en ik weet zeker dat de community vanuit daar graag meedenkt richting een oplossing. 

 

hoe heb je deze Edimax ingesteld?

als Router of als Acces point?

als je hem als Router instelt gaat dit niet werken nee. je zult hem moeten instellen als Acces point.

Goede toevoeging, ik weet niet hoe je dit nu hebt ingesteld maar dat is wel iets om naar te kijken. 

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83 met een pc, geen spelcomputer oid. Via de switch is het internet blijkbaar niet stabiel of snel genoeg en heeft ze continue lagg. Via de switch werkte de KPN wel prima indd. 

Wat bedoelt u hier mee? Internet via een switch moet gewoon goed werken. Anders zijn de kabels niet goed. Of de switch is niet in orde.

Welke switch heeft u? De switch moet IGMP-Snooping ondersteunen als u ook een tv ontvanger er op aansluit. 

 

@Nick83 internet zelf werkte prima met de switch (een tp link) maar met het gamen heeft mijn dochter continu lagg. Dit heeft ze met de router niet nu. Switch is ook niet in te stellen. 

Het kpn kastje werkt ook gewoon icm de switch. 

Reputatie 7
Badge +24

Wat is het type nummer van die switch? 

Nogmaals gamen via een switch moet gewoon 100% goed werken. Als dat niet goed werkt moet dat opgelicht worden door de switch te vervangen. Of door de kabels te vervangen.

Reputatie 7
Badge +24

Ik zie de router wel in de lan instellingen van de experiabox staan, maar vreemd genoeg kan ik op de een of andere manier niet inloggen op de router met de gebruikelijke gegevens die er bij verstrekt zijn. Zowel inlog als ww kloppen niet? 

Inloggen zou gewoon moeten lukken. Maar wat denkt u daar in uw situatie mee te bereiken? Volgens mij bereikt u daar niets mee.

@Nick83 kom ik straks ff op terug, ik heb nu ff helemaal geen internet. Heb vermoedelijk een fout gemaakt in de experiabox... Kan ook nergens in komen op het moment. 

Kabel is overigens een nieuwe kabel. 

 

Edit: betreft de TL-SF1005D

Reputatie 7
Badge +24

betreft de TL-SF1005D

Deze is niet geschikt om een tv ontvanger van KPN op aan te sluiten. Dit is de oorzaak van uw probleem wat u in uw eerste bericht omschreef. Dat Netflix wel werkt, maar tv kijken niet.

Sowieso is dat ding ook maar 100 mbit. Terwijl u misschien een 200 mbit abonnement heeft? Of misschien wel 1000 mbit abonnement? 

Het is een traag dingetje van maar maar 10 euro. Daar kan je niet veel van verwachten…

KPN verkoopt zelf deze:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=2052

Ik weet bijna zeker dat het gamen dan een stuk beter gaat.

@Nick83 ik denk dat of ik niet duidelijk ben, of jij het anders hebt begrepen. 

Wij hadden eerst die switch, daarmee werkte het dikke prima met tv kijken. Alles werkte, Netflix en gewoon tv. Mijn dochter echter, die had continue lagg. 

Nu heb ik die switch vervangen door een wifi router, zodat wifi op zolder ook verbeterd. Mijn dochter heeft geen lagg meer, maar nu werkt het kpn kastje met gewoon tv kijken niet. Dit slaat steeds vast, terwijl Netflix kijken via dat kon kast wel perfect gaat 

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83 ik denk dat of ik niet duidelijk ben, of jij het anders hebt begrepen. 

Wij hadden eerst die switch, daarmee werkte het dikke prima met tv kijken. Alles werkte, Netflix en gewoon tv. Mijn dochter echter, die had continue lagg. 

Ja... dat komt omdat die switch een oud traag dingetje van 10 euro is. Vervang gewoon die switch.

Nu heb ik die switch vervangen door een wifi router, zodat wifi op zolder ook verbeterd. Mijn dochter heeft geen lagg meer, maar nu werkt het kpn kastje met gewoon tv kijken niet. Dit slaat steeds vast, terwijl Netflix kijken via dat kon kast wel perfect gaat 

Dat komt doordat tv van KPN niet werkt achter een 2de router. Want IGMP-Snooping werkt dan niet meer. 

Oplossing: vervang gewoon die switch uit 2010 voor een nieuwe.

@Nick83 Dus eigenlijk is de router niet nodig, zou ik een betere switch moeten hebben? 
Onze verbinding is overigens 100mbit, vandaar dat ik ook naar die switch keek voor die prijs. 

 

Edit: Ik had je reactie nog niet gezien. De router kan terug gestuurd worden in elk geval. 

 

Raad je dan die aan van KPN, of zeg je pak iets beter mocht je je internet gaan upgraden? 
Op zolder is onze wifi een drama namelijk, maar dan zou ik eigenlijk een kabel moeten gaan doortrekken vanaf die switch. 

Reputatie 7

Als die TV ontvanger op/via die Edimax aangesloten is dan snap ik dat ook wel immers die Edimax heeft geen IGMP proxy server terwijl dat is een essentieel onderdeel om de TV ontvangers goed te laten werken.

Je zult toch echt de TV ontvangers (via een switch) op de Experia Box moeten aansluiten en niet (via een switch} op de Edimax.

Reputatie 7
Badge +24

Die Edimax kunt u nog steeds gebruiken voor goed WiFi op zolder. Maar hang hem dan als los apparaat aan de switch.

Als die TV ontvanger op/via die Edimax aa gesloten is dan snap ik dat ook wel immers die Edimax heeft geen IGMP proxy server terwijl dat is een essentieel onderdeel om de TV ontvangers goed te laten werken.

Je zult toch echt de TV ontvangers (via een switch) op de Experia Box moeten aansluiten en niet (via een switch} op de Edimax.

Dankje, ik ga zoals @Nick83 al zei, maar even kijken naar een betere switch dan degene die wij nu hebben. 

Bedankt allen voor de hulp! 

Reputatie 7

Als je een switch gaat kopen dat moet je er een kopen die IGMP snooping ondersteunt zoals bijvoorbeeld de Netgear GS105Ev2.