Beantwoord

TV+ werkt niet samen met Google Wifi Pro, loopt dan vast

  • 7 October 2023
  • 6 reacties
  • 92 keer bekeken

Badge

Ik ben van KPN super-wifi 2.0 weer terug gegaan naar Google Wifi Pro. De rede was oa dat ik super-wifi 2.0 ben gaan gebruiken omdat tv+ niet goed functioneerde icm Google Wifi pro (Wifi 6)

Het probleem wat zich voordoet is als de tv+ ontvanger al even niet gebruikt is en dan vanuit standby komt dan moet ik tv+ herstarten om weer tv te kunnen kijken anders staat deze binnen 2 seconden stil.

Bij super-wifi kon je in het overzicht ook gewoon geluid en beeld krijgen van de zender die word afgespeeld dit lukt ook niet icm Google Wifi pro.

Als ik tv+ ontvanger- switch Netgear - Google Wifi Pro - v10 modem (alles direct bekabeld met elkaar) dan loopt tv+ ook vast.

Tv+ direct met V10 verbinden zal wellicht de optie zijn, maar deze is niet wenselijk vanuit mij, want dan valt de tv+ ontvanger buiten mijn primaire Google Wifi pro netwerk.

kan dit probleem niet tijdens een update voor tv+ onder de aandacht worden gebracht zodat tv+ icm externe wifi versterker die wifi-6 ondersteunen goed functioneerde of de doorvoer via zo'n externe versterk bekabeld zou moeten werken.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 2 November 2023, 21:44

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Mikey allroundplus! Welkom op het forum. 

Vervelend dat het niet lukt met de SuperWifi de TV+ draaiend te houden. Welke switch zit er in het netwerk? Want dat lijkt me op dit moment de gemene deler. Wil je daarom toch eens kijken of de TV+ direct met het modem verbinden toch zorgt dat de TV+ goed blijft werken?

Badge

Hoi Bram,

Ik had tv+ draadloos verbonden met swf 2.0 dit heeft gewoon goed gewerkt.

Ik heb een smart-home en gebruikte altijd de Google WiFi pro versterkers, na overgang tv+ ben ik pas swf 2.0 gaan gebruiken.

 

Mijn Google versterkers zijn WiFi 6E compatibel dus je zou verwachten dat tv+ hierop stabiel draadloos zou moeten werken.

Het werkt ook wel op mijn Google WiFi alleen als de tv+ ontvanger (tv-stream) even niet word gebruikt en je dan weer terug naar live tv gaat dan loopt het beeld vast, na herstart doet die het weer gewoon.

Ik zou liever als uitkomst zien dat ik de tv+ ontvanger gewoon draadloos kan blijven gebruiken op mijn Google WiFi pro versterkers, netzoals deze werkzaam was op mijn KPN swf 2.0.. waarom werkt het hier wel op en niet op de Google versterkers?

Reputatie 7

@Mikey allroundplus, Wifi 6 is niet het enige wat vereist is. Een wifipunt moet ook MC2UC (Multicast 2 Unicast) en igmp-proxy ondersteunen. Is dat ook zo met de GWP?

Badge

Ik heb begrepen dat voor een BVDSL verbinding een Box12 kan worden gebruikt?. Kan ik mijn V10 moden niet omwisselen voor een Box12 waarbij ik alleen de wifi6 ga gebruiken om mijn tv+ ontvangers op te kunnen aansluiten?

 

Blijkt dat Google WiFi pro niet alle technische specificaties heeft waar jij naar verwijst.. maar goed de plekken in huis waar tv+ geïnstalleerd is daar kan ik geen CAT kabel leggen.

Reputatie 3
Badge +2

De box 12 ondersteunt geen BVDSL. 

Reputatie 7

De box 12 ondersteunt geen BVDSL. 

Dan zou je er een Zyxel VMG4005-B50A als full-bridge modem voor kunnen zetten, die ondersteunt wel BVDSL.

De V12 kan je dan aansluiten alsof het een glasvezel aansluiting betreft (via de rode WAN poort).

Reageer