Beantwoord

Tweede punt bedraad aansluiten wil niet

  • 10 October 2020
  • 13 reacties
  • 543 keer bekeken

Reputatie 1

Hoi allemaal, bij mijn nieuwe netwerk thuis (nieuwbouw) heb ik een nieuwe Experia 12 aangesloten. Daarna ging een eerste Superwifi goed (bedraad) maar kostte het een tijd voordat ik de tweede goed kon gebruiken in het netwerk d.m.v. de Thuis-app. Uiteindelijk gelukt. Bleek dat ik die tweede niet moet bedraden, want dan verdwijnt hij uit het netwerk.

Maar ik wil die wel graag bedraden. Ik heb niet voor niets cat 6a door het hele huis. Hoe doe ik dit?

icon

Beste antwoord door IppeZiepe 26 October 2020, 08:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Misschien eerst de utp kabel aansluiten en daarna pas de voeding in het stopcontact steken.

Reputatie 1

Dank je voor snel antwoorden!

Helaas, dat heb ik al geprobeerd en dat werkte niet...

Reputatie 7
Badge +24

Dank je voor snel antwoorden!

Helaas, dat heb ik al geprobeerd en dat werkte niet...

Dan resetten. Dat ene punt. Voeding en utp gewoon aangesloten laten. Reset knopje met paperclip ongeveerd 15 seconden vasthouden.

Reputatie 1

Dank je voor snel antwoorden!

Helaas, dat heb ik al geprobeerd en dat werkte niet...

Dan resetten. Dat ene punt. Voeding en utp gewoon aangesloten laten. Reset knopje met paperclip ongeveerd 15 seconden vasthouden.

Helaas; ook niet, dat heb ik wel 5 keer geprobeerd denk ik.

Edit: het punt lijkt het dan wel te doen, maar in de Thuis-app zie je het punt dan niet.

Reputatie 1

Hoe doen andere mensen dat, hun Superwifipunten bedraad aansluiten?

Reputatie 7
Badge +20

Hi @IppeZiepe!

Edit: het punt lijkt het dan wel te doen, maar in de Thuis-app zie je het punt dan niet.

Je kunt de SuperWifi punten gewoon bedraad aansluiten, zoals je al hebt gemerkt :slight_smile: Waarom het 2e punt dan uit de Thuis-app verdwijnt is mij een raadsel:thinking: Ik weet dan ook niet of dit ‘normaal’ is bij bedraad aansluiten of dat er ergens iets niet goed gaat.

Gelukkig staat de werking van je wifi helemaal los van de Thuis-app, zo lang je de app niet opent merk je er dus helemaal niets van dat het SuperWifi punt daar niet te vinden is :wink:

Reputatie 1

Hi @IppeZiepe!

Edit: het punt lijkt het dan wel te doen, maar in de Thuis-app zie je het punt dan niet.

Je kunt de SuperWifi punten gewoon bedraad aansluiten, zoals je al hebt gemerkt :slight_smile: Waarom het 2e punt dan uit de Thuis-app verdwijnt is mij een raadsel:thinking: Ik weet dan ook niet of dit ‘normaal’ is bij bedraad aansluiten of dat er ergens iets niet goed gaat.

Gelukkig staat de werking van je wifi helemaal los van de Thuis-app, zo lang je de app niet opent merk je er dus helemaal niets van dat het SuperWifi punt daar niet te vinden is :wink:

Dank je! Ik vermoed intussen dat mijn switch er iets mee te maken heeft. Heeft even geduurd voordat ik zeker wist dat bedraad aansluiten überhaupt echt kon.

Reputatie 7
Badge +20

Ah, dat zou je kunnen testen door de switch er -tijdelijk uiteraard- even tussenuit te halen :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +20

Is het al gelukt om te testen zonder de switch @IppeZiepe 

Reputatie 1

Nee, maar het lijkt er heel sterk op dat die Netgear verhindert dat de aangesloten apparaten elkaar kunnen zien of zoiets. Of er moet ergens een crosscable in. Ik hou jullie wel op de hoogte als ik een stap verder ben. Dank voor het meedenken!

Reputatie 7
Badge +20

Helemaal goed hoor!

(Ik heb vast even een antwoord gemarkeerd voor eventuele meelezers :wink:)

Reputatie 1

Zo! Gelukt. Tenminste, goed genoeg voor nu.

Ik kwam er niet uit met mijn Netgear GC110 managed switch, dus toch maar een unmanagedgehaald. Liep daarvoor langs de KPN-winkel. Probleem uitgelegd en dat ik dus een nieuwe switch wilde kopen. Maar omdat ik al zo lang klant ben kreeg ik hem gewoon gratis mee! Top service!!

En inderdaad, thuis die switch aan de Experia, daar alle 4 de Superwifi-punten op aangesloten en alle 4 staan nu tegelijk in de Thuis-app in plaats van dat ik er steeds 2 verschillende zie afwisselen. Nu kan ik tenminste mijn Huelampen met de app aanzetten en Google Home commando’s geven om muziek af te spelen op bepaalde speakers.

Dank voor jullie meedenken! 

Reputatie 7
Badge +20

Top :grinning: Inderdaad hele fijne service van de KPN winkel!

Heerlijk dat je nu alles kunt bedienen zoals je bedoeling was:blush: