Beantwoord

Ubiquiti Dream machine (geen pro)

  • 25 October 2020
  • 38 reacties
  • 5297 keer bekeken

Is het al mogelijk om met de UniFi Dream machine ITV door te krijgen ? 

Ik heb de IGMP snooping al aangezet, werkt nog niet. 

 

Het netwerk ziet er nu als volgt uit :

 

V12 - UDM - TV ontvanger, dit is tijdelijk tot ik mijn bestelling van Ubiquiti ontvang. Maar helaas werkt mijn TV niet. 

 

Vanaf november gaat dit het worden :

 

V12 - USW-Flex-Mini - USW-Flex-Mini - TV ontvanger

​​​​Op de eerste Flex zal de dream machine aangesloten worden om alles goed te verdelen. 

Ook op deze zal een NanoHD aangesloten worden. 

De 2de is voor bij de TV. Hier gaat dus de TV ontvanger, TV zelf, Soundbar en Apple TV op aangesloten worden. 

 

Gaat dit werken ? 


Mvg Dennis

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door wjb 25 October 2020, 15:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

38 reacties

 

 

Dit is serieus top werk!
Heb jij nog screenshots van wat je aan instellingen hebt aangepast in de DM en in de Switches?

Heb even die VLAN gemaakt en heb tegen de poort gezegd dat hij die VLAN is. Maar mis ik nu iets?
Op de poort op de flex zal ik ook KPNITV toewijzen.

 

 

 

En werkt het nu.

Reputatie 7

En werkt het nu.

Theoretisch zou dat wel moeten immers feitelijk gebeurt hier niets anders dan dat het LAN van de Experia Box gebridged wordt naar vlan 2 van de UDM.

Ik ga van de week mij UDM PRO achter de fritzbox hangen en benieuwd of het allemaal gaat werken.

Reputatie 7

Ik ga van de week mij UDM PRO achter de fritzbox hangen en benieuwd of het allemaal gaat werken.

Moet(en) jouw TV ontvanger(s) via de UDM PRO aangesloten worden of zou(den) die ook rechtstreeks op de FRITZ!Box aangesloten kunnen blijven?

 De TV kastjes wil ik via de UDM PRO laten lopen, gaat dit problemen geven?

Reputatie 7

Dan zal je dus, net als hierboven, het LAN van de FRITZ!Box moeten bridgen naar een apart vlan van de UDM PRO en deze via dat aparte vlan moeten distribueren naar de TV ontvangers.

Geen probleem, maar mijn filosofie is ... hoe minder componenten in een verbinding, hoe kleiner de kans op storingen.

Je gaat het eerdaags lezen of het is gaan werken

Voor degenen met een UDM (Pro): IPTV is prima werkend te krijgen. Wel af en toe (na een provisioning op de UDM(Pro) zelf) ‘even’ het script opnieuw draaien.

https://github.com/fabianishere/udm-kernel-tools/blob/master/docs/iptv.md

Voor degenen met een UDM (Pro): IPTV is prima werkend te krijgen. Wel af en toe (na een provisioning op de UDM(Pro) zelf) ‘even’ het script opnieuw draaien.

https://github.com/fabianishere/udm-kernel-tools/blob/master/docs/iptv.md

Is het ook mogelijk om het script automatisch te draaien na een reboot of provisioning?

Voor degenen met een UDM (Pro): IPTV is prima werkend te krijgen. Wel af en toe (na een provisioning op de UDM(Pro) zelf) ‘even’ het script opnieuw draaien.

https://github.com/fabianishere/udm-kernel-tools/blob/master/docs/iptv.md

Is het ook mogelijk om het script automatisch te draaien na een reboot of provisioning?

Met de nieuwste wijzigingen (vermijden van ethX naamgeving) is er geen noodzaak meer voor het opnieuw draaien van het script.

Reputatie 4
Badge +3

Klopt het dat de UniFi Dream Machine / Pro / Special Edition / Router inmiddels wel een IGMP proxy ondersteunt?

  • Add support for IPTV through IGMP Proxy (for UXG/UniFi OS Consoles with gateway functions).

UniFi Network Application 7.4.140