Vraag

Uitgaand bellen via Fritz!Box

  • 11 February 2022
  • 15 reacties
  • 368 keer bekeken

Hallo allemaal,

Ik ben recent overgestapt op een eigen modem, het instellen was vrij makkelijk, Wan/VDSL Wifi Lan, alles werkte vrij snel behalve de vaste telefoon.

Inbellen lukt prima maar uitgaand bellen niet, dan krijg ik de melding dat het nummer niet bekend is en ondanks het opnieuw instellen van het nummer en de telefoon, lukt het niet om het werkend te krijgen.

In een ouder topic heb ik gelezen dat uitgaand bellen niet zou kunnen, is dat nog steeds zo ?

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Welk type doos heb je?

In principe zou het moeten lukken. 
Vraag de SIP-gegevens op en volg de wizard in het menu. 
Heb ik ook gedaan met 7490 en 7590, en het werkt vlekkeloos. 

Hallo JRe,

 

Bedankt voor je reactie, het gaat om de 7530 icm met een analoge telefoon. De SIP-gegevens heb ik opgevraagd, een wachtwoord ingesteld en ingevuld mbv de wizard.

Met de Experia-box lukt uitbellen wel dus het toestel lijkt in orde te zijn.

Reputatie 7
Badge +19

Goedemiddag @Ruud F, de makers van de Fritz!Box hebben een online wizard om het modem in te stellen voor de KPN aansluiting. Hier wordt ook expliciet uitgelegd hoe je telefonie instelt. 

@Jeroen_dB Bedankt voor je antwoord, die had ik al gevonden en uitgevoerd maar dat helpt niet.
Wat mij is opgevallen in tab Telephony / Telephone Numbers / Voice Transmission, is dat er incomplete nummers staan :

14.02.2022 12:00
  0:00:04 (105 ms)
02703130
145.7.97.78

Er vallen cijfers weg.

Reputatie 7
Badge +19

KPN ondersteunt de FritzBox met o.a. een wizard om alles in te stellen. Uitbellen moet dan ook "gewoon" werken.  Ik raad je toch aan om nogmaals de gehele wizard te volgen en vanaf het nulpunt te beginnen. Het type 7530 hoort ook te werken. 

@Jeroen_dB De Fritz!box is gereset en opnieuw ingericht maar helaas zonder resultaat.

Ik heb intussen ook een topic bij AVM uitgezet, hopelijk kunnen die het achterhalen, mogelijk is het probleem het telefoontoestel en niet de Fritz, hoewel met de Experia werkte het wel.

Kortom, wordt vervolgd.

 

 

Reputatie 7
Badge +19

Ik ben benieuwd wat hiervan de oorzaak van is. Hopelijk heb je snel antwoord van AVM.

Diverse supportgegevens uitgewisseld met AVM, het lijkt erop dat er toch iets mis is met het telefoontoestel.
Op zoek naar een andere dus.

 

Reputatie 7
Badge +10

...het gaat om de 7530 icm met een analoge telefoon.
De SIP-gegevens heb ik opgevraagd, een wachtwoord ingesteld en ingevuld mbv de wizard.

Met de Experia-box lukt uitbellen wel dus het toestel lijkt in orde te zijn.

 

Vervolgens:
 

...het lijkt erop dat er toch iets mis is met het telefoontoestel.


Dat is tegenstrijdig.

Heb je in de Fritzbox 7530 ook als zodanig gecontroleerd of met juiste VOIP / SIP-gegevens de telefoon-connectie ook daadwerkelijk is geregistreerd??

Dat is toch de eerste controle om uit te voeren of daar mogelijk wat aan scheelt.
Net een lettertje verkeerd ingegeven, en het werkt niet.

De wijze om te controleren of registratie heeft plaatsgevonden.
Niet specifiek benoemd als melding / boodschap of “tekst", maar vermoed met een groen icoontje. (Onderstaande gegevens van de router van mijn ex, via VPN connectie te benaderen)

In de weergave hieronder met een CheapConnect VOIP telefoon account.
Maar zou niet uit mogen maken welk ander VOIP account men heeft. (Dus ook van KPN).

 

Levert die controle nog iets op??

@BabyloniaExcuses voor de late reactie. Ja, dat statustrondje is groen anders zou het inbellen toch ook niet gewerkt hebben lijkt me.

 

Reputatie 7
Badge +10

Vandaar dat ik aangeef dat het tegenstrijdig is.

Reputatie 1

Vandaar dat ik aangeef dat het tegenstrijdig is.

Kan je proberen te bellen met de fritz fon app? Dan kan je op eigen wifi bellen met je smartphone. Als di wel werkt is het een instelling ergens. Je mag me PM sturen voor hulp als je wilt. Ik heb zelf een Fritzbox 7583 en die werkt prima.

Reputatie 7
Badge +10

Mogelijk dat je een vergissing maakt met de topic starter die de bel-problemen heeft?

Ikzelf  -of beter gezegd de set-up bij mijn ex met een FritzBox-   (waar ik het eerdere plaatje vandaan heb gehaald) heeft geen problemen met bellen.  Is overigens ook geen KPN account, maar Solcon.
En het VoIP bellen account nog eens apart bij CheapConnect.

@DrWaltman Het bellen met de Fritz! Fon app gaat wel goed, dat had ik al geprobeerd op verzoek van  AVM.