Beantwoord

Uitschakelen bandsteering SuperWifi punten

  • 18 May 2020
  • 12 reacties
  • 829 keer bekeken

Reputatie 2

goedemiddag Natasja,

Een heel andere vraag. Mijn Squeezebox radio’s lijken af en toe van de wifi ‘afgeschopt’ te worden, ik vermoed dat het door bandsteering gebeurt. Helaas lijken ze niet in staat uit zichzelf opnieuw te verbinden. Ik zie geen instelling voor bandsteering in de wifi-extenders zelf (of zie ik het over het hoofd ?). Als ik bandsteeringuitzet in het modem, wordt dat dan automatisch overgenomen door de wifi-extenders ?

hartelijke groeten,
Martin

Admin: bericht afgesplitst en nieuw topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Nick83 19 May 2020, 17:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Nee. De Experia WiFi's of SuperWifi's hebben die mogelijkheid niet. En het word niet overgenomen vanuit de Experiabox. 

Reputatie 2

hallo Nick, dank je wel en erg jammer dat de superwifi’s niet zelf kunnen vaststellen dat een aangesloten apparaat geen 5ghz optie heeft….

Reputatie 7
Badge +24

Het is niet de SuperWifi die bepaald waar een apparaat mee verbind. Elk apparaat bepaald zelf of het met de 2,4 of 5 GHz verbind. Dat een apparaat geen 5 GHz ondersteund, is dus normaal gesproken ook helemaal geen probleem. Dat verbind dus normaliter gewoon altijd via 2,4 GHz.

Dat uw apparaat niet goed werkt, dat komt denk ik niet door 5 GHz wifi.

Reputatie 2

De Squeezebox Radio’s doen dat ook in eerste instantie netjes, maar om een of andere reden lijkt het of de superwifi probeert ze naar de 5ghz te krijgen. En als de verbinding eenmaal verbroken is, maakt de radio niet automatisch opnieuw verbinding. Maar misschien is er een andere reden waarom de queezebox radio’s af en toe de verbinding kwijt raken.

Reputatie 7
Badge +24

Dat doen niet de SuperWifi's. De SuperWifi's bepalen niet waarmee een apparaat verbind. Dat doet elk apparaat zelf.

Ik denk eerder dat het apparaat niet overweg kan met een wifinetwerk wat door meerdere wifi punten uitgezonden word.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @JazzMo, welkom! Ook nog even een, al dan niet wat late, reactie van onze kant! Heb je de mogelijkheid om de radio bekabeld aan te sluiten? Je kunt ook proberen om 'm dichterbij een Superwifi punt te plaatsen?

Reputatie 2

dag Marcia,

Dank voor je respons. Bekabeld aansluiten kan natuurlijk altijd, maar dat was niet helemaal het idee bij de aanschaf van een ‘SuperWifi’ netwerk en ik had dit probleem met de radio’s nooit met witte wifi versterkers. Maar heeft Nick83 gelijk dat de SuperWifi niet probeert de radio’s naar 5 ghz te krijgen ? Ik had namelijk begrepen dat het dat wel probeert en moet leren dat een apparaat geen 5ghz verbindingsmogelijkheid heeft.

hartelijke groeten,
Martin

Reputatie 7
Badge +30

Nick heeft helemaal gelijk. Het zou gewoon goed moeten werken. Kan je de radio misschien dichterbij de Superwifi punten zetten? Heb je de superwifi punten wel bekabeld aangesloten? Mijn theorie is dat als het met de vierkante witte wifiversterkers werkte, dat het ook gewoon met de superwifi punten moet werken. Nu de praktijk nog!

Reputatie 2

Het eerste superwifi punt is bedraad aangesloten zoals voorgeschreven, de overige punten uiteraard niet, anders had ik niet voor superwifi’s gekozen. Ik ga wel wat rommelen met de plaatsing van de apparatuur, maar ik vind niet dat dat nodig zou moeten zijn.

Reputatie 7
Badge +30

Dat is inderdaad prima! Het zou dan moeten werken, mits alles niet te ver uit elkaar staat en de radio weer niet te ver van het superwifi punt. Ik ben benieuwd of je verbetering merkt, zo niet laat het vooral weten. 

Hoi, weet iemand hoe het zit  met instelling voor bandsteering bij de super wifi. Is er een mogelijkheid om deze uit te schakelen? Ik denk er namelijk over om super wifi aan te schaffen.

Hartelijke groet,

Andre

Reputatie 7
Badge +24

Nee, dat kun je niet uitschakelen.