Vraag

Upload snelheid PS5 laag, online gamen onmogelijk

  • 7 December 2023
  • 9 reacties
  • 131 keer bekeken

Beste lezers,

Ik heb een PS5 aangesloten via een Cat 6 internetkabel rechtstreeks aangesloten op mijn Experiabox v10. Tijdens het gamen ervaar ik veel problemen, ik loop soms echt 1 a 2 seconden achter. Dit maakt het gamen echt bijna onmogelijk. Ik heb een verhoogd internet abonnement afgesloten en zou max 200 download/ 50 upload moeten kunnen halen. Dit haal ik ook prima als ik mijn internetkabel vanuit mijn PS5 bijvoorbeeld op mijn laptop aansluit. Zodra ik de kabel weer in de PS5 doe haal ik snelheden van 190 download / 2 upload(onmogelijk om te gamen) Het probleem ligt dus toch echt aan de verbinding tussen mijn PS5 en router.

Voor dit probleem heb ik al meerdere keren contact gehad met medewerkers van KPN en alle mogelijke problemen uitgesloten. Denk hierbij aan: Nieuwe internetkabel , nieuwe router, nieuwe tv, en zelfs een nieuwe PS5 aangeschaft.

Tot op heden ervaar ik precies dezelfde problemen en ben ik nog geen stap verder gekomen. De mederwerker die ik vandaag aan de telefoon had vertelde mij dat ik eventueel op het forum nog wat kon plaatsen. Wie heeft de gouden tip voordat ik de keuze maak om naar een andere internet provider over te stappen.

Groet,

Mike.


9 reacties

Reputatie 6
Badge +5

de snelheids test van de ps5 is niet accuraat 

de upload is vaak gecapt op 20Mbps en ook met 2Mbps zou je prima online moeten gamen (het gamen ansich trekt niet veel snelheid , het gaat om latency ) 

Oke oke en wat kan ik aan de zogenoemde ‘latency’ doen? 

Reputatie 6
Badge +5

Oke oke en wat kan ik aan de zogenoemde ‘latency’ doen? 

met welke game heb je het 

Oke oke en wat kan ik aan de zogenoemde ‘latency’ doen? 

met welke game heb je het 

Met Ufc5 en FC24….

Reputatie 6
Badge +5

kan je ergens de latency / ping in ms zien

Reputatie 7
Badge +12

Ik heb hier thuis een oud koperlijntje en heb erg lang rond de 30/4mb gehad. Hoewel me ps5 games langzaam downloaden ging het gamen prima. (COD, Vigor, Payday 3) dus het moet niet aan de snelheid liggen. Wat is de ping? 

kan je ergens de latency / ping in ms zien

En hoe doe ik dat😁

Ik zou 200 download moeten behalen maar via de wifi lukt dit niet echt.

Reputatie 6
Badge +5

kan je ergens de latency / ping in ms zien

En hoe doe ik dat😁

geen idee hoe je dat activeert in die spellen speel zelf alleen call of duty en dan is er een knopje in het menu van de game voor 

Reageer