Beantwoord

Utp kabel tv en internet

  • 27 March 2020
  • 6 reacties
  • 245 keer bekeken

Hallo,

vanmiddag is mij glasvezel box aangesloten in de meter kast. Nu wil ik eigenlijk in woonkamer kabel hebben voor tv en internet. Dit kan via een loze leiding die er nog ligt. Maar met twee utp kabels is dat natuurlijk lastiger dan eentje. Maar is twee wel nodig of kan je in woonkamer signaal ook splitsen naar tv en internet. Dit voor mogelijk later een laptop of PlayStation.

icon

Beste antwoord door Joep1965 27 March 2020, 21:38

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +19

Trek 1 kabel en waar die uit de muur komt zet je een switch en vandaar ga je verder. Let op de switch moet igmp snooping ondersteunen vanwege het tv signaal. Dit is een goeie.https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=661

Je kunt ook het modem in de woonkamer zetten.

Dan zou het zo kunnen zijn dat er van uit de meterkast nog een buis naar boven loopt die je wilt gebruiken.

Dan zou je van uit de huiskamer weer met een kabel terug naar de meterkast kunnen gaan.

‘Tis maar net wat beter uitkomt, ook voor de wifi het meest centraal in de woning.

Splitten kan ook, maar niet zo maar met elk split apparaat, er komt wel iemand langs hier die dat beter weet.

Het moet meestal wel lukken om 2 netwerk kabels in een buisje te trekken, dan kun je daar na nog zien wat het beste uitkomt qua opstelling.

Je kunt ook het modem in de woonkamer zetten.

Dan zou het zo kunnen zijn dat er van uit de meterkast nog een buis naar boven loopt die je wilt gebruiken.

Dan zou je van uit de huiskamer weer met een kabel terug naar de meterkast kunnen gaan.

‘Tis maar net wat beter uitkomt, ook voor de wifi het meest centraal in de woning.

Splitten kan ook, maar niet zo maar met elk split apparaat, er komt wel iemand langs hier die dat beter weet.

Het moet meestal wel lukken om 2 netwerk kabels in een buisje te trekken, dan kun je daar na nog zien wat het beste uitkomt qua opstelling.

KPN modem zit ook gewoon aan een utp kabel? De aansluiting vanaf glasvezel bedoel ik dan.

Dan kan ik er gewoon een door trekken en als ik extra nodig heb het modem is woonkamer zetten, of als WiFi niet goed genoeg.

Ja, die kabels zijn gelijk.

Goeie vraag, had ik al kunnen vermelden idd.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Roytjeeapd. Welkom bij KPN en op het KPN Forum! Ik zie dat meerdere forumgebruikers al een antwoord hebben gegeven op jouw vraag. Ik zou je zelf willen adviseren om een switch te plaatsen in de woonkamer en daar 1 kabel naartoe te trekken. 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Roytjeeapd. Welkom bij KPN en op het KPN Forum! Ik zie dat meerdere forumgebruikers al een antwoord hebben gegeven op jouw vraag. Ik zou je zelf willen adviseren om een switch te plaatsen in de woonkamer en daar 1 kabel naartoe te trekken. 

We hebben niets meer van je gehoord,dus ik ga er vanuit dat jouw vraag is beantwoord. Als je toch nog vragen hebt, dan horen we dat graag van je!

Reageer