Beantwoord

UTP wandcontactdoos aansluiten

  • 6 February 2022
  • 9 reacties
  • 1220 keer bekeken

Reputatie 1

Hoi

 

Enkele jaren geleden heeft KPN hier digitale tv , de gehele coax vervangen door UTP.

In de woonkamer komt er nu onder de oude coax wandcontactdoos een utp kabel uit die naar de kpn tv kastje gaat.

Ik wil deze kabel aansluiten op een utp  wandcontactdoos met 2 aansluitingen , nu de vraag , kan ik de utp kabel op 1 utp aansluiting aan sluiten en deze dan  , met korte utp draadjes , door verbinden naar de 2de aansluiting.

Dus van de kabel trek ik b.v. de groen kabel naar aansluiting 1 en van 1 een korte draad naar aansluiting 2 .

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 6 February 2022, 15:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

De draadjes verbinden om zo een tweede aansluiting te maken gaat niet werken. Als dat het idee is moet je een switch gebruiken.

Bv. https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=2052

Reputatie 1

De draadjes verbinden om zo een tweede aansluiting te maken gaat niet werken. Als dat het idee is moet je een switch gebruiken.

Bv. https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=2052

Geeft dit dan storing of hoe moet ik dat zien dan?  een switch is geen optie dan moet ik eerst een contactdoos in de muur aan sluiten dan een korte utp kabel naar de switch en vandaar weer splitsen naar de tv die 5 meter verder staat en mijn pc die 2 meter van de switch staat maar weer de andere kant op dan dat de tv staat

Ja, dat geeft op zijn minst storing en waarschijnlijk werkt het helemaal niet. Als je meerdere apparaten op één kabel wil aansluiten is een switch de enige juiste oplossing.

In jouw geval zou ik de switch neerzetten waar je verwacht de meeste aansluitingen nodig te hebben en met een lange kabel de overige aansluiten. Dan kan je in elk geval de switch uit het zicht halen.

Hallo @200000 op een UTP-wandcontactdoos met 2 aansluitingen horen ook 2 netwerkkabels aangesloten te worden, die elk op een modem aangesloten zijn.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Ja, dat geeft op zijn minst storing en waarschijnlijk werkt het helemaal niet. Als je meerdere apparaten op één kabel wil aansluiten is een switch de enige juiste oplossing.

Het werkt helemaal niet. Als je een dubbele utp wandcontactdoos hebt, dan moet je er ook 2 kabels naar toe laten lopen. Die 2 kabels moeten dan dus ook bij de Experiabox of KPN Box aangesloten worden op 2 poorten.

Die 2 kabels zijn er niet begrijp ik. De monteur heeft maar 1 kabel door de muur getrokken. Koop dan ook een wandcontactdoos met 1 poortje. En sluit daar een switch op aan. Vervolgens laat je vanaf de switch weer 2 kabels naar de apparaten lopen, elk apparaat een eigen kabel.

Reputatie 7
Badge +24

 

dan moet ik eerst een contactdoos in de muur aan sluiten dan een korte utp kabel naar de switch en vandaar weer splitsen naar de tv die 5 meter verder staat en mijn pc die 2 meter van de switch staat maar weer de andere kant op dan dat de tv staat

Dat klopt helemaal. En waarom is dat geen optie?

Reputatie 1

Dank u voor uw reactie's ga ik andere opties bekijken.

Mag een slotje op!

 

Behalve wifi voor de PC zijn er geen andere opties die eenvoudiger zijn.