Vraag

van 100 Mbit/s naar 10 Mbit/s zonder verklaring....

  • 2 December 2020
  • 1 reactie
  • 48 keer bekeken

Sinds (1-12-2020) Is mijn VDSL verbinding van 100 Mbit/s naar 12 Mbit/s gegaan.

Tot mijn verbazing zag ik op internet postcode checks sites dat ik op mijn adres maar 10-12 Mbit/s beschikbaar is. En als ik op de T-Mobile en KPN site kijk wordt er ook aangegeven dat ik maar 12 Mbit/s down en 1 Mbit/s up maar kan krijgen.
Ik woon zelf in Utrecht in het postcodegebied 3526-3527 en heb zojuist op meerdere adressen gekeken en het is precies hetzelfde verhaal.

Na nog wat verder research kwam ik deze verklaring-post tegen op de T-Mobile community van iemand anders die een soort gelijk probleem had-heeft en dit is wat de T-Mobile webcare medewerker omschreef:

"KPN heeft jouw verbinding op 28 oktober omgezet van VVDSL naar ADSL, hierdoor is de snelheid gelimiteerd tot maximaal 14 Mbit/s download- en 1 Mbit/s uploadsnelheid. Hier kunnen wij spijtig genoeg niets tegenin brengen, dat is een beslissing van de netbeheerder en hebben wij geen weerwoord op."

Heeft iemand hier dezelfde soort ervaringen / problemen sinds kort? En mag KPN dit zomaar doen zonder enige berichtgeving naar mij en T-Mobile toe?

Ik hoor het graag en alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

ThomG83

 

Zie hier de screenshots van de postcode checks:

 

 

Admin: topic verplaatst naar juiste board


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het forum @ThomG83! Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan ga ik voor je kijken waarom die VDSL verbinding het niet meer doet.Â