Beantwoord

Verbinding probleem tussen computer in Ziggo netwerk en KPN netwerk

  • 19 April 2024
  • 7 reacties
  • 74 keer bekeken

Goedemiddag,

 

Ik loop tegen problemen aan waarbij ik geen verbinding kan maken vanaf een computer welke in een Ziggo netwerk zit naar een computer welke in een KPN netwerk zit. Andersom kan wel, ik kan wel van mijn computer binnen KPN verbinding maken met het Ziggo. 

Dus Modem A (KPN) kan communiceren met Modem B (Ziggo)
Maar, Modem B (Ziggo) kan niet communiceren met Modem A (KPN)

B kan dus ook niet naar A pingen, als ik een tracert uitvoer vanuit B naar het IP adres van A dan loopt deze vast bij kpn.equinix-am2.two.nl-ix.net [185.1.122.10]

Screenshot plaats ik liever niet hiervan, uiteraard ben ik bereid deze eventueel in een persoonlijk bericht te plaatsen.
 

icon

Beste antwoord door Nick83 19 April 2024, 18:21

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Pingen naar een KPN modem kan niet inderdaad. Een KPN modem reageert niet op ping.

En tracert zal om dezelfde reden waarschijnlijk niet werken.

Oke goed om te weten! Ik dacht hiermee heel gericht het probleem geconstanteerd te kunnen hebben maar dat is dus niet zo.

 

dan loop ik alsnog vast met het volgende dat de Ziggo netwerk onmogelijk verbinding kan maken met mijn nas. Andere netwerken kunnen dat wel. Verbinding op ip addres werkt niet. Port forwarding is gedaan en ook firewall is gechecht. Moet ik hier een nieuw topic voor maken of kan dit in deze?

Reputatie 7
Badge +24

Dat kan in deze. Maar als het vanaf andere netwerken wel lukt en alleen vanaf Ziggo niet lukt, dan is een topic op het Ziggo forum misschien handiger.

Zal er daar ook 1 aanmaken, heb er al iemand naar laten kijken. 

Ik moes uit eindelijk on mijn KPN 12 modem Pin Holing toevoegen voor port 445. Echter loopt de hele modem dan vast, telefonisch support kan mij hier niet mee helpen. Hierdoor kan ik geen Ipv6 pin holing toevoegen. 

Uiteindelijk besloten om IPv6 uit te zetten op de KPN modem zodat alles over IPv4 gaat. De port forwarding van Ipv4 blijkt namelijk wel te werken want dat wordt al door een ander netwerk gebruikt. Echter kan ik dan nog steeds geen verbinding maken. Helaas krijg je ook geen geavanceerde foutmeldingen. 

Heb ook geprobeerd even met alle Firewalls uit aan alle kanten, ook dit hielp niet.

Vandaar dacht ik dat er misschien iets mis was met de routing tussen de twee netwerken, en had ik de tracert gedaan, en dacht ik het probleem gevonden te helpen, deze constatering bleek dus incorrect omdat KPN ping niet ondersteunt.

Als ik (tijdelijk) even DMZ aanzet op op de modem naar mijn computer komt de ping en de tracert overigens wel aan. Dus je constantering wat betreft ping is correct, en verkeer tussen de twee netwerken is dus wel mogelijk. Alleen nog wel raar waarom de NAS dan niet werkt vanuit het Ziggo netwerk maar wel vanuit andere netwerken.

Reputatie 7
Badge +24

Kan het wezen dat het Ziggo ip adres geblokkeerd is op de NAS? Omdat er misschien verschillende keren met een fout wachtwoord geprobeerd is om in te loggen?

Op de NAS draaien waarschijnlijk wel meerdere diensten. Bijvoorbeeld gewoon een webinterface, http en https op poort 80 en 443. Maar wellicht ook een FTP server? Of SSH? Is dat allemaal niet bereikbaar? Als u tijdelijk DMZ aangezet heeft kunt u dat mooi uittesten. 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @mejeffreyberg,

Ik zie dat Nick je hier al te hulp mee is geschoten, top! Ben je er nog verder mee gekomen na zijn laatste reactie? Of heb je wellicht via het Ziggo forum de oplossing vernomen? Hoor het graag!

Reageer