Vraag

Verbindings problemen Solax zonnepanelen voorbij dankzij Fritz!box 7590

  • 3 September 2021
  • 3 reacties
  • 118 keer bekeken

Reputatie 2

Eindelijk de Experiabox de meterkast uitgeschopt en een Fritz!box 7590 geinstalleerd. Wat een verademing

Had veel verbindingsproblemen problemen met o.a. Sonos luidspreker en wifi dongle van mijn Solax zonnepanelen, eindelijk werkt alles perfect

Voor m’n gevoel werkt ook up/downloaden stukken soepeler dan voorheen, kan het een ieder aanraden

Heb de Fritz!box trouwens zelf gekocht en niet gehuurd bij KPN

 

 

Fritz!box 7590


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 2

Ik zit nog met precies hetzelfde probleem,de v12 ziet mijn Solax WiFi dongel niet en ik begrijp uit uw reactie dat de Fritzbox (7590) de oplossing is.Is uw WiFi bereik ook goed van de Fritzbox of heeft u er ook nog een fritzrepeatear (2400) bij.

Reputatie 7
Badge +20

Ik zit nog met precies hetzelfde probleem,de v12 ziet mijn Solax WiFi dongel niet en ik begrijp uit uw reactie dat de Fritzbox (7590) de oplossing is.Is uw WiFi bereik ook goed van de Fritzbox of heeft u er ook nog een fritzrepeatear (2400) bij.

Kan je hier meer over vertellen @Henry7581? 🙂

Reputatie 2

Om maar met de deur in huis te vallen ik ben maar een noob wat betreft routers enz. Maar als ik om mijn manier logisch nadenk,dan zijn er voor mij 2 mogelijkheden. 1 is bedraad aansluiten van de router v12 naar een Solax ethernet dongel (die mogelijkheid zou bij mij kunnen).De Solax ethernet dongel heb ik nog niet ,ik heb nu de WiFi dongel van Solax. En 2 is natuurlijk de Fritzbox en als die werkt met tv+ en de WiFi dongel van Solax dan is voor mij de gemakkelijkste manier om voor de Fritzbox te gaan. Maar welke instellingen heb ik nodig voor de Fritzbox 7590 (ik vraag dit omdat ik denk dat het te maken heeft met de instelling wpa2 personal van de v12. Mvg toon PS mochten er andere oplossingen zijn hoor ik het graag.