Beantwoord

Verlengkabel voor stroomadapter Arris VIP5202

  • 12 February 2021
  • 41 reacties
  • 1072 keer bekeken

Ik ben op zoek naar een verlengde voedingskabel voor de Arris VIP5202. Nu dacht ik deze gevonden te hebben zoals te zien is op onderstaande link:

 

https://www.kabeldirect.nl/dc-voedingsplug-verlengkabel-5-5-x-2-1mm-3-meter.html

 

Ik heb deze kabel aangeschaft in deze maat en voor de zekerheid ook in de maat 5.5 x 2.5 mm. Beide kabels passen niet op de adapter die mee is geleverd bij de Arris VIP5202.

 

Heeft iemand hier ervaring mee en kan iemand mij vertellen welke kabel wel geschikt is? 

 

Groet Leslie

icon

Beste antwoord door peter-keetfm 12 February 2021, 20:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

41 reacties

Reputatie 3
Badge +1

ja peter, zo hoort het ook, wilde alleen mensen erop wijzen, het kan zo met een kroonsteentje, maar veilig is het niet, oke met laagspanning, is er niet zoveel gevaar, behalve dat telefoons in de fik vliegen met een action kabel of meer van die dingen, maar mensen moeten het zelf weten peter, denk een gewaarschuwd mens telt voor twee en dat is ook geen rocket science, gewoon ervaring:sunglasses:

Reputatie 7
Badge +10

voorbeeldje, zelf brand gehad, droger in keuken, geaard stopcontact, dacht ik woningbouw vergeten aan te sluiten en kreeg dus niets van verzekering.. 3 jaar bezig vergoed te krijgen van woningbouw, ik kijk nu wel uit

Heel vervelend wat je hebt meegemaakt, daar niet van.
Dat heeft echter allemaal niets met een 12 volt laagspanning power adaptertje te maken.

Maar met een 230 Volt stroom netwerk installatie die niet deugt waarvoor aarding is voorgeschreven, die schijnbaar niet was aangelegd?  Er zijn ook veel veel grotere stroomsterktes gemoeid met een droger. Opvallend dat bij problemen ook de aardlekschakelaar schijnbaar zijn werk niet heeft gedaan?
 

ik kijk nu wel uit

Tja, je kunt je ook paranoia bang laten maken. Door elk probleem dan maar uit de weg te gaan.
Ook niet meer in een auto stappen, trein of bus. Kan evengoed verkeerd uitpakken.

...Proost.

Reputatie 3
Badge +1

:smile::wink:  alles in folie hier, je kan bier omstoten, zonde van bier en toetsenbord:wink: nee ik ben zeker niet bang, vervang stopcontact zonder stroom af te sluiten ,integendeel, maar het is ook, als een buizenversterker verkoop, wil ik wel dat ie veilig is, daar zal ik uiteraard alles aan doen, maar een ce krijg ik niet, omdat het zelfbouw is en dus verzekering gaat mocht het fout gaan moeilijk doen, dat geef ik mensen ook altijd mee, zo eerlijk ben ik. en ja met dat kan het prima, ik zei geen problemen ook niet met ducktape, kan prima.

en voor de rest je wil niet weten met welke snelheid ik hier over de slingerwegen rijdt, hebben hier geen trein metro oid gewoon wat oude boerenwegen met asfalt en veel bomen ernaast 60 mag ik ga met 120 erdoor, gewoon voor de fun effe de jaguar wakker maken en de systemen

voorbeeldje, zelf brand gehad, droger in keuken, geaard stopcontact, dacht ik woningbouw vergeten aan te sluiten en kreeg dus niets van verzekering.. 3 jaar bezig vergoed te krijgen van woningbouw, ik kijk nu wel uit

Heel vervelend wat je hebt meegemaakt, daar niet van.
Dat heeft echter allemaal niets met een 12 volt laagspanning power adaptertje te maken.

Maar met een 230 Volt stroom netwerk installatie die niet deugt waarvoor aarding is voorgeschreven, die schijnbaar niet was aangelegd?  Er zijn ook veel veel grotere stroomsterktes gemoeid met een droger.
Opvallend dat bij problemen ook de aardlekschakelaar schijnbaar zijn werk niet heeft gedaan?
 

ik kijk nu wel uit

Tja, je kunt je ook paranoia bang laten maken. Door elk probleem dan maar uit de weg te gaan.
Ook niet meer in een auto stappen, trein of bus. Kan evengoed verkeerd uitpakken.

Wat een onzin brand vooral in het laagspanning net is een veel voorkomend probleem 

 

Ik bedoel de adapters en omvormers 

Enz.

 

Reputatie 7
Badge +10

Alleen als je voldoende vermogen kunt genereren. Dat levert zo'n adaptertje niet.

Reputatie 7
Badge +19

Ik grijp hier toch even in jongens en heb even wat reacties verwijderd.

Ik grijp hier toch even in jongens en heb even wat reacties verwijderd.

Kan meer weg vindt ik

 

Alleen als je voldoende vermogen kunt genereren. Dat levert zo'n adaptertje niet.


Je wil niet weten wat er in zo'n alibabba adaptertje zit… of beter, wat er vaak niet in zit.

Alleen als je voldoende vermogen kunt genereren. Dat levert zo'n adaptertje niet.


Je wil niet weten wat er in zo'n alibabba adaptertje zit… of beter, wat er vaak niet in zit.

Ja zeker 

En dan de ledlampen van k merk

Zijn gevaarlijk

Ook kan het gevaar zitten in het "laag" spanning gedeelte

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik grijp hier toch even in jongens en heb even wat reacties verwijderd.

Kan meer weg vindt ik

 

Peter, maatje! Na jouw reacties vannacht heb je weinig te vinden hier. :wink:

Alleen als je voldoende vermogen kunt genereren. Dat levert zo'n adaptertje niet.


Je wil niet weten wat er in zo'n alibabba adaptertje zit… of beter, wat er vaak niet in zit.

Met de verkeerde waarden kan het inderdaad je hardware verprutsen. 

@Alex_P

Dat was zondag op maandag

Maakt niet uit

Ik heb wel met @erikje2014 private kunnen praten over de zender fm

Maar mijn taalgebruik was niet netjes 

Spijt van

Heb je mijn private bericht nog ontvangen

Kun je hier nog naar kijken 

Reputatie 7
Badge +24

@Alex_P

Dat was zondag op maandag

Maakt niet uit

Ik heb wel met @erikje2014 private kunnen praten over de zender fm

Maar mijn taalgebruik was niet netjes 

Spijt van

Heb je mijn private bericht nog ontvangen

Kun je hier nog naar kijken 

Dan is het voor nu goed. We waarderen je kennis en bijdrages hier wel overigens, dat je dat weet! Excuses aanvaard dus. 

Wat je pb betreft: start even een nieuw topic, dan pakken we het op. Ik ben vanaf nu een weekje vrij namelijk. 

Tot over een weekje! 

Alleen als je voldoende vermogen kunt genereren. Dat levert zo'n adaptertje niet.


Je wil niet weten wat er in zo'n alibabba adaptertje zit… of beter, wat er vaak niet in zit.

Als je de adapter zelf er ook bij gaat betrekken, dan verruim je de definitie van enkel ‘laagspanning’ (DC kabel, 12V, 1A) naar die van inclusief lichtnet met z’n 230V en 16A zekering b.v.

Hetzelfde geldt voor als je factor tijd erbij betrekt en eerst een paar uur energie buffert (5V naar 3,7V smartphone accu opladen).

Als je echter alleen aan de consumerende kant kijk, dus in dit geval een TV-ontvanger is volgens mij de kans erg klein dat er brand ontstaat door 12Watt (12V*1A).

Goedkope en slecht ontworpen voedingen en voedingsadapters zijn uiteindelijk duur, want ze gaan snel kapot en er gaat door inefficiëntie energie verloren. Ik weet niet wat er gebeurt als je zo’n alibaba adaptertje bruut kortsluit, ik heb eigenlijk geen specifiek zo’n dingetje. Wel 1 Mediamarkt 230V naar 4x USB blok wat hinderlijk piept, die is wel kandidaat om een keer op afstand in weiland kortgesloten van 230V te voorzien. Ik denk dat de hoofd transistor kapot gaat, van half-geleider materiaal naar geen-geleider materiaal.

 

Alleen als je voldoende vermogen kunt genereren. Dat levert zo'n adaptertje niet.


Je wil niet weten wat er in zo'n alibabba adaptertje zit… of beter, wat er vaak niet in zit.

Als je de adapter zelf er ook bij gaat betrekken, dan verruim je de definitie van enkel ‘laagspanning’ (DC kabel, 12V, 1A) naar die van inclusief lichtnet met z’n 230V en 16A zekering b.v.

Hetzelfde geldt voor als je factor tijd erbij betrekt en eerst een paar uur energie buffert (5V naar 3,7V smartphone accu opladen).

Als je echter alleen aan de consumerende kant kijk, dus in dit geval een TV-ontvanger is volgens mij de kans erg klein dat er brand ontstaat door 12Watt (12V*1A).

Goedkope en slecht ontworpen voedingen en voedingsadapters zijn uiteindelijk duur, want ze gaan snel kapot en er gaat door inefficiëntie energie verloren. Ik weet niet wat er gebeurt als je zo’n alibaba adaptertje bruut kortsluit, ik heb eigenlijk geen specifiek zo’n dingetje. Wel 1 Mediamarkt 230V naar 4x USB blok wat hinderlijk piept, die is wel kandidaat om een keer op afstand in weiland kortgesloten van 230V te voorzien. Ik denk dat de hoofd transistor kapot gaat, van half-geleider materiaal naar geen-geleider materiaal.

 


je wil niet weten wat voor troep er op de markt is

mijn vader had eens zijn tablet op een micro usb kabel aangesloten

zo,n usb met zo,n magneet connector

het is zo heet geworden dat de hele inplug van de tablet verbrand is

en dan praten we echt over 5 volt of in de buurt er van maar vooral de ampère wat er dan niet door heen kan weerstand hoog risico op brand

dat geldt met alle goedkope kabels trouwens

en dat is ook zo met die adapters/laders gebruik altijd origineel (of een goed merk)

dit zijn de hoogste punten waar ik naar kijk als ik via ebay bestel

China waar bijna alles weg komt (op dit gebied) heeft ook goed spul maar ook heeeel veel slecht spul wat onder veel webshops is NL verkocht wordt

 

Alleen als je voldoende vermogen kunt genereren. Dat levert zo'n adaptertje niet.


Je wil niet weten wat er in zo'n alibabba adaptertje zit… of beter, wat er vaak niet in zit.

Als je de adapter zelf er ook bij gaat betrekken, dan verruim je de definitie van enkel ‘laagspanning’ (DC kabel, 12V, 1A) naar die van inclusief lichtnet met z’n 230V en 16A zekering b.v.

Hetzelfde geldt voor als je factor tijd erbij betrekt en eerst een paar uur energie buffert (5V naar 3,7V smartphone accu opladen).

Als je echter alleen aan de consumerende kant kijk, dus in dit geval een TV-ontvanger is volgens mij de kans erg klein dat er brand ontstaat door 12Watt (12V*1A).

Goedkope en slecht ontworpen voedingen en voedingsadapters zijn uiteindelijk duur, want ze gaan snel kapot en er gaat door inefficiëntie energie verloren. Ik weet niet wat er gebeurt als je zo’n alibaba adaptertje bruut kortsluit, ik heb eigenlijk geen specifiek zo’n dingetje. Wel 1 Mediamarkt 230V naar 4x USB blok wat hinderlijk piept, die is wel kandidaat om een keer op afstand in weiland kortgesloten van 230V te voorzien. Ik denk dat de hoofd transistor kapot gaat, van half-geleider materiaal naar geen-geleider materiaal.

 


je wil niet weten wat voor troep er op de markt is

Is mij wel duidelijk dat er een hoop troep te koop is, maar ja, mensen willen goedkoop, lekker belasting/importheffing ontduiken.

mijn vader had eens zijn tablet op een micro usb kabel aangesloten

zo,n usb met zo,n magneet connector

het is zo heet geworden dat de hele inplug van de tablet verbrand is

en dan praten we echt over 5 volt of in de buurt er van maar vooral de ampère wat er dan niet door heen kan weerstand hoog risico op brand

Hopelijk is duidelijk dat het om vermogen gaat, niet alleen (laag)spanning. Er zijn genoeg voorbeelden van risicovolle ‘handigheidjes’ te vinden waardoor er op een klein gebied vernieling optreedt. Ik zeg ‘vernieling’, ‘verbrand’ lijkt gelijk of er vlammen uit zijn geslagen. En nog net niet je huis afgefikt is. Het kan op punten, paar vierkante millimeter wel heel heet worden, maar ergens smelt er dan meestal eerst wat, in uiterst geval het soldeertin op de printplaat, zodat de geleiding weg valt.